Trenger litt hjelp med feilsøking.
Det hele startet når jeg og en kompis skulle ut å teste sykkelen hans i uka som var. Før vi skulle ut å kjøre stilte jeg litt på fuelpinen fordi jeg merket at sykkelen fjusket litt. Vi kjøre så turen vår og stoppet på en bensinstasjon for å ta en liten pause. Når vi skulle dra igjen så måtte han dytte meg i gang (startmotoren er ødelagt). Da han dyttet meg hørte jeg et smell fra eksospotta/motoren, men den startet så vi kjørte hjem. Når vi kom hjem parkerte jeg sykkelen og gikk inn. Når jeg senere på kvelden skulle hjem hadde jeg kjørt 10 meter når jeg merket at sykkelen fjusket... Når jeg hadde kommet ca 30, meter ruset sykkelen seg opp på 14tusen og bare døde ut. Fikk ikke mer start den kvelden.
Tok meg så tiden til å åpne toplokket for å sjekke om det var noe feil med stempelet, men der var det lite å finne bortsett fra at stempelhodet var dekt med en svart støvetet/seig masse. Etter jeg hadde sjekket det vasket jeg forgasseren, samt byttet girolje, kjøle og bremseveske. (tok en liten service). Prøvde så å få start på den igjen uten noen flaks. Kom så på den glupe ideen som jeg hadde glemt å gjøre om å sjekke tennpluggen i går... Den var helt tildekket av sot og dritt noe som er feil siden den skal være brun. Tennpluggen hadde jeg nettopp byttet for 3 uker siden. Uansett så tok jeg å vasket tennpluggen å da startet motoren og gikk i 5 min før jeg prøvde å kjøre den å da plutselig døden den bare ut og jeg fikk ikke mer start på den... (tenkte jeg skulle legge med at det kom et fint smell da den døde! Hørtes ut som et tilbakeslag smell fra potta). Da jeg tok opp tennpluggen igjen merket jeg at den hadde fått en svart veske på seg noe jeg syns så ut som olje. Derfor lurer på om det hende at stempelringene mine er slitt slik at den drar med seg olje opp fra veivlageret eller at motoren får for mye olje? Eller kan det ha noe med bensinblandingen å gjøre? Han som eide sykkelen før meg satte på et powerfilter fra en bil på sykkelen uten å gjøre noen andre endringer! I såfall er det noen som vet hvordan fuelpinnen skal stå orginalt? (Fuelpinn nr. 7 på denne tegningen ).
Takk for alle svar!
Motor problemer, Aprilia RS125 2000.mod
Re: Motor problemer, Aprilia RS125 2000.mod
høres ut som at den får alt for mye olje
sjekk oljepumpa di du, den finner du bak et lite plastdeksel på venstresiden av motoren
sjekk oljepumpa di du, den finner du bak et lite plastdeksel på venstresiden av motoren
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Nr 7 (med plasthode nr 5) er tomgangsjusteringen.
MX 125 -04
Joda. Skal gjøre det, men hva skal jeg se etter?
Men på nr 6 står det: Mix min.eng.spd adj.screw kit
og på 5-7 står det: Gas valve adj.screw kit
Så hva i all verden er 6 da?
Men på nr 6 står det: Mix min.eng.spd adj.screw kit
og på 5-7 står det: Gas valve adj.screw kit
Så hva i all verden er 6 da?