Balansedrev!
Balansedrev!
Hvis de er ødelagte, vil den riste fra 1000rpm og hele veien opp eller begynner det ved ca 7-8000rpm?

Rs 125 04 Manuel Poggiali Black FP
- Rider on the storm
- Mekaniker
- Sted: austevoll
Re: Balansedrev!
Ja, hva da? Når begynner den å riste? Det er jo to spørsmål der
Er det skadelig for motoren å kjøre hvis disse er ødelagt?
Og hvor får man eventuelt kjøpt disse?
Er det skadelig for motoren å kjøre hvis disse er ødelagt?
Og hvor får man eventuelt kjøpt disse?

Ja, vibrasjon hele veien. Selvfølgelig er det skadelig. Mc-tuning.no, http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... _End_.html, http://www.ultimateparts.net/index.php
MX 125 -04
Hva skjer hvis du kjører med de ødelagt da?
Og vibererer det veldig mye?
Og vibererer det veldig mye?

DET SOM ER FARLIG!!! er at oljepumpedrevet kan slutte og gå rundt! vannpumpedrevet slutter og gå. så med andre ord alt KAN stoppe opp hvis du kjører får lenge med det.. hadde det på min men jeg stoppa den med engang det skjedde. hadde det engang før. så ta og åpne clutch huset dra av clutchen og se hvordan det ser ut
audi 90 quattro 2.3l .
Ja, får vel gjøre det da. Kjett hvis jeg må bytte dreva for da jeg sikkert vente lenge på deler. Hvor mange balanse drev er det egentlig?

2 stk. balansedrev. Helt sikkert en fordel å bytte oljepumpedrevet i samme slengen.
MX 125 -04
Er det anbefalt å bytte disse drevene på et visst anntall kilometer?

Ja, på 16000 kilometer.Nyeste anbefaling fra Aprilia er visstnok 8000 km..
MX 125 -04
Da kan jeg bare bestille da. Har kjørt snart 18000 uten å bytte så

Bytta drevene for ca 30 min siden, og det så ikke ut inni der. det ene drevet var ganske deformert, og jeg skal se om jeg får lagt ut et bilde senere. Den ble som er drøm å kjøre etter jeg bytta. Så nå er alt klart for en ny sesong 

Jeg har store vibrasjoner i motoren alt i fra tomgang og opp.. Verksted forklarte meg at dette var feilen, men det tviler jeg på? Sykkelen har aldri vibrert før, nettopp ny syl (orginal syl) fordi den gamle ble skjært...
Noen forslag?
(Vi mista en liten svart gummi-pakning-ring da vi tok den lange skrua gjennom motoren som er festa i ramma, og vi tror det er denne? Men verkstedet påstår at det ikke spiller noen rolle?
Dette er en Aprilia Rs 2001 mod
Noen forslag?
(Vi mista en liten svart gummi-pakning-ring da vi tok den lange skrua gjennom motoren som er festa i ramma, og vi tror det er denne? Men verkstedet påstår at det ikke spiller noen rolle?
Dette er en Aprilia Rs 2001 mod
kan være balanse drevene som holder på å ryke
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Jeg synes ikke min rista noe særlig, men når jeg tok opp så det ikke ut inni der. Det ene drevet var helt deformert og manglet noen biter her og der

når jeg dro på en gang så hørte jeg et kakk så vibrerte det sjikkeli etterpå.
jeg stoppet med en gang å trillet den til en kompis og tok av siden på motoren å såg dette!

var sikkert en tann som løstnet og kom mellom tannhjulene så de gikk til søren.
måtte skifte ut alle plast drevene.
husk å passe på at balansedrevet står riktig når dere setter på plasdrevene, ellers blir dere ikke kvitt vibrasjonen
jeg stoppet med en gang å trillet den til en kompis og tok av siden på motoren å såg dette!
var sikkert en tann som løstnet og kom mellom tannhjulene så de gikk til søren.
måtte skifte ut alle plast drevene.
husk å passe på at balansedrevet står riktig når dere setter på plasdrevene, ellers blir dere ikke kvitt vibrasjonen
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
Haha,
Alle de disserne med nsr som disser rs pga plastikk i motoren.

Nsr har plastikk i motoren dem også :L
Alle de disserne med nsr som disser rs pga plastikk i motoren.

Nsr har plastikk i motoren dem også :L

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Plastikk mot plastikk sliter mindre mot hverandre enn metall mot metall, pluss at det veier mindre, så Aprilia og Honda vet hva de gjør 
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Hvorfor ikke bare ta vekk balanseakslingen? Er det mulig å kjøre uten?
Taper en del respons på det
Taper en del respons på det

We Built This City!