Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Tror ikke du er den eneste som har fått feil, tror det er flere her som har gjort det men, jeg vil tro det bare er en liten feil fra pålarn sin side, finner ikke bedre service enn den han tilbyr
Det er mange nummere som er Fp og ikke. Fant liste av det på det italienske apriliaforumet. Men man merker stor forskjell når man monterer det å tar seg en kjøretur
Stol ihvertfall ikke på hva folk sier om hvilke nummer som er FP og ikke. Ifølge nummeret som står på min, så skal den være plombert i følge hva jeg leste meg til, men ved å montere den fant jeg fort ut at dette er FP. FP eksosen gir en mye mer turtallvillig motor og en noe høyere toppfart!
At det har "blindrør" har ingenting med at det ikke er FP. Det finnes FP anlegg både med og uten. Selv har jeg med (sveiset igjen blindrøret). Be han montere det og prøve. Det er nok Fp anlegg skal du se
Hei Lars! Alle nyere FP anlegg leveres med blindrør, det har ingen funksjon. Grunnen til at det leveres med dette, er fordi nyere RS125 leveres med en EGR ventil. (Varm luft fra eksos går i EGR ventilen så til luftfilterboksen) Så dette er kun ett blindet lokk. Har solgt masse av disse FP anleggene, og dem er ikke plombert!
Varmluften gjør jo slik at det blir plass til mindre luft kontra få kaldluft hele tiden som er mer komprmert, og jo mindre luft dess lavere effekt vil du få...
Aprilia RS250 1998mod. (X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3
Ja, det samme vil jeg tro. Er det noen andre som har fått FP eksos med EGR ventil? Har sendt trhallen en mail nå for og høre hva han har og si..
Er det noen her på forumet som har et sveise apparat eller kjenner noen med det som kunne vært så snille og sveiset litt på FP anlegget vis det blir til at jeg må kutte av EGR ventilen?
Eventuelt vet om et sted der det ikke blir så altfor dyrt?
E11 er betegnelsen på EU kravene Norge stiller til forskjellige varer. Altså det er godkjent etter Norske krav. E3 - Euro 3 standard, betyr at det er regulert til de nye støy/utslippskravene i EU.
E3 står det på både FP og Plombert, men siden du har norge sitt godkjenningsmerke vil jeg nesten tro ditt er plombert. Bank litt på det eller veie det, vis du kjenner en som har FP anlegg og sammenlign.. Da kan du hvertfall være helt sikker!
På OEM står det ikke hvilket anlegg som er FP, men jeg fant det ut. Men jeg ser at det finnes et GP-anlegg også.. Er dette enda bedre med en GP-silencer?
varm luft tar mer plass en kald luft, så når en har kald luft så får man plass til mer luft og bensin kontra varm luft som tar mer plass. Rett og slett som ei plombe, for å ikke få full effekt...