Hei!
De siste dagene har det ligget en liten oljeflekk under sykkelen der jeg har satt den fra meg, har prøvd å se hvor det kom fra, men har ikke funet det ut før idag. det lekker altså litt olje fra bakdemperen(er ikke snakk om store mengdene 3-4 dråper, men lekkasje er lekkasje)
det jeg lurer på er: er det noe jeg kan bytte (pakninger osv?) slik at jeg ikke trenger å kjøpe en helt ny demper? eller er den kaputt og eneste utvei er å kjøpe ny? og kan jeg kjøre på den slik den er nå? demperen oppfører seg litt annerledes, men demper fremdeles fint...
takk for svar! håper det er noe som vet råd:)
Lekkasje fra bakdemper (trenger hjelp fort!)
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Re: Lekkasje fra bakdemper (trenger hjelp fort!)
Dette kan være at oljen har tynnet seg ut. Altså at du må bytte olje. Ellers kan det også være pakningen som har gått. Tviler på at du må ha ny så sant den ikke har tatt noen skade enda!
Aprilia RS 125 2005 RED

det koster 3 ganger mer og overhale en demper en kjøpe en ny en!! kjøp en ny eller lite brukt demper, hør med scanlink feks og hør hva han har liggende. lekasje i demper er ikke farlig men den blir værre og værre kjøre med etter som tiden går. bytt den før du mister alle kjøreegenskaper og det går noe galt;)
audi 90 quattro 2.3l .
jeg skjønner;) pratet med en kamerat av meg som har jobba som mekaniker på aprilia verkstedet i larvik, og han sa også at det ble mye billigere for meg å kjøpe en uorginal demper på nettet, pluss at han mente den ville bli mye bedre enn om jeg overhalte den orginale..
så nå er ny bakdemper bestilt:
http://cgi.ebay.com/APRILIA-RS125-AF1-B ... 1|294%3A30
håper den blir grei, hva tror dere?
så nå er ny bakdemper bestilt:
http://cgi.ebay.com/APRILIA-RS125-AF1-B ... 1|294%3A30
håper den blir grei, hva tror dere?
70 pund er ikke akkurat mye for en bakdemper, er ikke noe problem å bruke 10 ganger så mye. Den er sikkert OK, men neppe noe mer. En demper fra et annerkjent merke hadde nok vært bedre, men også dyrere.