Noen smarte sjeler der ute som har fått med seg hvor mye SXV'n bør bruke minimum før vi snakker om motorskader???
Får forskjellige svar i den vide verden så jeg er litt i villrede..!
SXV'ns bensinforbruk??
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Re: SXV'ns bensinforbruk??
Etter alle sigene skal det være nok å bare bytte map så skal det fungere greit, selvsagt ikke optimalt da dette krever justering for hver enkelt sykkel.
Problemet er at den nå bruker mindre bensin en tilogmed den var helt butikkorginal.
Har hale tiden hatt et forbruk på fra ca 0.8-1 på mila.
Og nå etter mine små problemer i det siste, annleggbytte og selvmapping med Tuneboy kom jeg på et forbruk ned mot 0.6l/mil
Motoren går fint, men føler meg ikke trygg på at det er som det skal være.
Smeller en del når jeg slipper gassen, dårlig motorbrems og lyse plugger. Kommer av mager blanding etter min viten.
Har prøvd å gjøre alt av mapping om igjen, alt ser ok ut.
Nå har jeg testet med å kjøre opp forbruket med 10%
Liten eller ingen forskjell, Kjører jeg fint bruker den ikke mer en 0.62 på mila.
Ikka artig å kjøre når en ikke føler seg trygg på skjærings..!!
Problemet er at den nå bruker mindre bensin en tilogmed den var helt butikkorginal.
Har hale tiden hatt et forbruk på fra ca 0.8-1 på mila.
Og nå etter mine små problemer i det siste, annleggbytte og selvmapping med Tuneboy kom jeg på et forbruk ned mot 0.6l/mil
Motoren går fint, men føler meg ikke trygg på at det er som det skal være.
Smeller en del når jeg slipper gassen, dårlig motorbrems og lyse plugger. Kommer av mager blanding etter min viten.
Har prøvd å gjøre alt av mapping om igjen, alt ser ok ut.
Nå har jeg testet med å kjøre opp forbruket med 10%
Liten eller ingen forskjell, Kjører jeg fint bruker den ikke mer en 0.62 på mila.
Ikka artig å kjøre når en ikke føler seg trygg på skjærings..!!
Høres ut som tynn blanding for meg også. Du har ikke noen i nærheten som kan hjelpe deg med å lage et custom map?
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Virker ikke Silmoto mappen?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Jeg tenkte på om du kan få kjørt den i benk og få laget et map spesielt til din sykkel? Symptomene du beskriver tyder på for mager blanding, men det beste er å få målt det i en benk.
- Thunder
- Støttespiller
Har du prøvd vdb mappen?
Ellers så er det mange som skryter av mappen, men det er den nye mappen for uplomberte 08' modeller...de har litt fetere blanding enn 07' mappen. Vet ikke hvordan den vil fungere med Silmotoen......
Ellers så er det mange som skryter av mappen, men det er den nye mappen for uplomberte 08' modeller...de har litt fetere blanding enn 07' mappen. Vet ikke hvordan den vil fungere med Silmotoen......
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Har ikke testet dem nei.
Har som sagt prøvd å justere opp bensin %'en men det ble ingen forskjell. Og ettersom jeg tror at dysene hadde noe med startproblemene å gjøre henger jeg litt på dem enda. Men dem skal vel normalt enten virke eller ikke...!
Sååå jeg får kansje prøve dem andre mappene bare for å se om der er noen forskjell i det hele tatt..
Ang å lage et costum map så er det litt i planen, men føler at det ikke er det som er problemet her. SÅ mye feil skal ikke et map være til dette annlegget.
Blir mest finjustering som har med forskjellene i hver enkelt sykkel å gøre.
Lager dem mappene så feil som dette må dem som lager dem finne seg en annen jobb. hehe.
Har som sagt prøvd å justere opp bensin %'en men det ble ingen forskjell. Og ettersom jeg tror at dysene hadde noe med startproblemene å gjøre henger jeg litt på dem enda. Men dem skal vel normalt enten virke eller ikke...!
Sååå jeg får kansje prøve dem andre mappene bare for å se om der er noen forskjell i det hele tatt..
Ang å lage et costum map så er det litt i planen, men føler at det ikke er det som er problemet her. SÅ mye feil skal ikke et map være til dette annlegget.
Blir mest finjustering som har med forskjellene i hver enkelt sykkel å gøre.
Lager dem mappene så feil som dette må dem som lager dem finne seg en annen jobb. hehe.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Nå tester jeg om mappet for orginalt virker..
=Ingen forskjell..
Nå prøver vi 15030
=Høyere tomgang og kjennes ut til å gå litt finere opp på turtall. Men smeller like ille og liten forskjell på motorbremsen.
=Ingen forskjell..
Nå prøver vi 15030
=Høyere tomgang og kjennes ut til å gå litt finere opp på turtall. Men smeller like ille og liten forskjell på motorbremsen.
Sist redigert av SnurreSprett den 23 mai 2009, 15:09, redigert 2 ganger totalt.
- Thunder
- Støttespiller
Break a leg 
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Lurer på en ting ang dette.. Sto at første gang Tuneboymap ble innstalert skulle det ta rundt 3min og 30sec ca ved endringer ol. tar 3min altid her..
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Bruker det ikke å være sånn med map tuning at du får mer krefter ut av ting, men allikevel kunne bruke mindre drivstoff?
Sånn som chip og lignende på dieselmotorer og sånt?
Sånn som chip og lignende på dieselmotorer og sånt?

Fp ++
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
er noe i det. Men jeg bruker mye mindre en alle andre jeg har fått tilbakemelding fra. Men mekkerne sier at det går bra så lenge pluggene ikke blir hvite. Så jeg kjører på kniveggen med kjempelyse plugger...