Det er slettens ikke noe vits i å bruke rave 1, bare fordi den er lagd for sykkelen, dersom man i steden velger å bruke rave 2. Rave 2 har en noe mer momentant åpning, noe som gjør at den åpner på en måte som ikke forsinker overgangen fra mellomregisteret og over i kicket, fra 6-8k rpm.
Det er ikke noe problem å få med både bunn- og toppdrag ved montering av Polini. Det oppsettet jeg brukte på min sykkel, så lenge det varte, var mesteparten av effekten høyt på turtall. Da benyttet jeg meg av Polini.
Med 17-39 dreving clutchet jeg den lett på hjul, og det var ikke noe problem å dra den i rundt om man ønsket. Holdt sykkelen på hjul opp til 80kmt i noen tilfeller. 1 gir, og litt 2. gir.
Oppsettet jeg brukte var:
Polini
Mikuni 38mm gasser m/ 145dyse
rave 2
17-39 dreving, v-max. 180? 100kmt på 2. gir.
r-cdi
jolly-moto corsa
selvlagd powerfilter med ram-air.
max rpm 13500 på alle gir.
Utrolig nok holdt dette oppsettet i lange tider mtp. kjøringen. hardkjør hele tiden i 3-4mnd. Men når jollyen ble montert gikk det skeis, varte rundt 1-2uker. Det høye turtallet tok tydligvis knekken på sylinderen...
Ut i fra mine erfaringer er der det ikke dumt å velge polini dersom man ønsker bunndrag. Og ønsker man et heftig toppdrag så velger man jollymoto corsa hvor man får max effekt ca. 11000-13500rpm(inne på rødmerkningen).
Det skal ikke være noe problem å sette opp ett oppsett som kan vare leenge dersom man benytter FP-anlegg og det øvrige jeg benyttet, da det ikke krever overdrevne høye turall for å fungere.
Du får uansett ha lykke til med trimmingen!