Lå og putret i 100-120ca, så plutselig dalet turtallet og sykkelen døde ut. Så stod jeg der
inntil autovernet, og fikk ikke start.
Skjekket at det var bensin var ikke mye men lampen hadde ikke startet og lyse så tenkte ikke mer over det.
To-takts olje var det masse av, sykkelen var varm men absolutt ikke overopphetet skjekket alle mulig vesker og alt stemmte
sykkelen.. Åpnet tanken og skjekket alle koblinger og at passer på at ingenting var løst. Når jeg trykket på starteren kom det ikke en eneste lyd..
Etter og ha gitt opp sykkelen og latt den stå i fem minutter mens jeg tok noen telefoner prøvde jeg og starte igjen,
først en gang da startet den ikke så en gang med choke og da fikk jeg faktisk liv i den. Etter den startet slo bensin lampa seg på.
Kjørte opp til liertoppen, og der døde den ut igjen. Etter en stund fikk jeg start og kjørte videre ca 300meter og der stoppet den igjen..
(Grunnen at jeg fortsatte og kjøre litt lenger var at det lå en bensin stasjon i bunn av bakken)
Etter og ha gått igjennom den igjen, fant jeg ut at den var usedvanlig tørr.. Jeg bestemte meg for og haike litt og fikk stoppet
en hyggelig erfaren Mc kjører
Vi gikk igjennom sykkelen og fikk start etterhvert faktisk men da døde den utrolig lett på lavt turtall, enda vi skrudde tomgangsskruen på max. Han tilbød seg og kjøre meg ned til bensinstasjonen med en lånt 1,5 flaske, så vi fylte dette på sykkelen og startet den igjen.
Han mente forøvrig at på en eller annen måte at bensin indikatoren hadde blitt forsinket.
Men med 1,5liter ekstra på tanken fikk jeg kjørt til nærmeste bensinstasjon og toppet opp.. Jeg fikk kjørt hjem og her sitter jeg nå..
Sykkelen virker som før nå på litt turtall, men den dør lett på tomgang/lavt turtall.. Noen anelse om hvordan jeg kan fikse dette? Jeg husker noen nevnte og skru på lufteskruen kunne hjelpe vis tomgangen var skrudd på fullt.. er dette en ide?