Kjøpte meg en "Scorpio SR-I900" + "Perimeter Sensor " og "Remote Engine Disabler" Tokk bilder osv under montering og resultate ble så bra at jeg tengte jeg kunne lange en lite Logg/Guide for folk som har planer om og kjøpe "Scorpio" alarm..
Eller kanskje dette gjør at dere kjøper

Utroligt mange kjekke moduser og ting som kan redde deg fra tyveri og folk som riper opp sykkelen din eller tuller med den..
Hvis man er en av de som hater at folk setter seg på andres sykler/setter seg på din så er Scorpio en alarm for deg!

Alarmen og delene kom altså i denne boksen!:

Kontrollen/LCD:

Scorpio skriver at SR-I900 kan sende optil 5km hvis man montere antenna riktig. Har bare fått in min litt under 2,5ca med hus,trær osv imellom.
Med "Remote Engine Disabler" og "Perimeter Sensor" som tilegsvare har man disse alarm valgene:
Shock Trigger
TIlt Trigger
Ignition Trigger
Perimet Sensor
Anti Hijack
Engine Off(Skru av motoren)
Og de modusene tilsammens er det umulig og stjele sykkelen uten at man tiltrekker seg mye oppmerksomhet. Alarmen hyler hele 125-130dbl som kommer helt på hvem alarm som aktiveres.
Ramser opp noen kjekke ting:
Alarmen har også mange flotte funksjoner som hvis Shock sensoren har gått av uten at man har merket det, så lagres det i rekkefølge etter som hva har blitt utløst. Som: 1of3 = Shock - 2of3 = Tilt - 3of3 = Ignition. Dette kan man sjekke senere på kontrollen(Man kan resette loggen nårsomhelst)
Man har en enkel klokke ibun av LCD på kontrollen som viser tiden. Man har 2 moduser som man kan stille inn selv. En kan velge om man vil at kontrollen bare skal vibrere når en alarm går av eller om bare lyd, eller begge deler! Det er et Ikon oppe i gjørnen som viser om man har alarmen innen rekkevidde, har man ikke det så vill ikke ikonen være der.
Det er måter og deaktivere alarmen på hvis man har mistet kontrollen.
En kan stille på sensitiviteten på den Perimetriske Sensoren på bare en skrue.
Man kan også velge at Alarmene er Aktivert men hvis de blir aktivert så lager ikke sykkelen lyd men man får fortsatt alarm om at den er aktivert på LCD.
Man kan [i]aktivere og [/i]deaktivere de alarm modusene akkurat som man vill.
Man kan custom gjøre programmet selv så at man velger hvor mange ganger blinklys skal blinke og alarm ule osv.
Hvis man har deaktivert alarmen av så vill det vise et ikon av en hengelås men låsen oppe, er alarmen aktivert så vill hengelåsen vises låst. Man har også batterinivå på kontrollen. Man får med lader for og lade kontrollen men batteriet vare utroligt lenge!
Man kan Aktivere og Deaktivere alarmen manuelt hvis man vill.
1# For at alarmen ikke skal gå av når man skal ut og kjøre må en ha kontrollen innen en vis radius[Tror det er ca 1m]
2# Hvis man vrir om nøkkelen og kontrollen er innen "Safe Distance" så vil alarmen automatisk [ON]Deaktiveres - [OFF] Aktiveres
3# Deaktiverer man alarmen Manuelt vil ikke alarmen skrus automatisk på når man skrur av tenninga.
Tror jeg har nevnt meste parten av tinga, men det er også mange andre kjekke ting og man får et helt annet bilde når man har den!
Moduser:
Shock Trigger # Hvis sykkelen blir dultet til, vil det på LCD skjermen komme opp et "Shock" ikon. Alarmen/Sirenen på sykkelen vil ule i 5 sekunder og lys/blinklys vil blinke. Det vil gjenta seg 2 ganger.
Tilt Trigger # Hvis sykkelen blir tiltet/rettet opp/ned, vil det på LCD skjermen komme opp et "Tilt" ikon. Alarmen/Sirenen på sykkelen vil ule i 30 sekunder og lys/blinklys vil blinke. Det vil gjenta seg 6 ganger.
Ignition Trigger # Hvis tenningen blir skrudd på eller tullet med, vil det på LCD skjermen komme opp et "IGN" ikon. Alarmen/Sirenen på sykkelen vil ule i 5sekunder og lys/blinklys vil blinke. Det vil gjenta seg 2 ganger.
Perimeter Sensor # Hvis perimeter sensoren utløses i en full alarm runde, il det på LCD skjermen komme opp et "PER" ikon. Alarmen/Sirenen på sykkelen vil ule i 5sekunder og lys/blinklys vil blinke. Det vil gjenta seg 2 ganger.
(Note: Blinklys signal lys vil ikke blinke når perimetrisk sensor utløses)
Engine Disabler # Hvis en aktiverer Anti Hijack og motoren startes vill det automatisk etter 15 sekunder vil alarmen gå av uenderlig, og motoren vil slå seg av. Alarmen vil ule intil man trykker på kontrollen.
Man kan også Manuelt skru av motoren.
Kontrollen # Kontrollen vil fortsette og blinke det aktiverte alarmikonet intil en knapp er trykket.
Åpnet boksen og var 2 etasjer med fansy shit!:
Fikk ikke tatt bilde av når jeg tokk ut tinga og monterte de så her er bilde av manualen:

Enkelg montering, noe en må passe på er at man er Forsiktig med sensorene og RFID.
1# En må også passe på at man ikke plugger i HAR1 koblingen føre ALL instalasjon er ferdig!
2# En må passe på at man kobler strøm til +!
3# Hvis man må fjerne batteriet så koble ut HAR1 føre man kobler fra batteriet.
4# Antenna er 17tommer lang. De siste 6tommene skal være fra metal så mye som muligt.
5# De siste 6tommene på antenna skal verså vertikalt som muligt!
Er andre ting og men det er vell det viktigste...
Så er det på tide og koble opp GEN 1:
Satte meg ned for og finne ut hvilke farge det var på +/- ledningen jeg skulle koble på.

Koblingene er veldig enkle, det er en kloss man presser på ledningen så kobler man på ledningen.
En må jo sefølgelig passe på og feste på riktig ledning :P

Fasiten på Cagiva Mito SP525:
"SvartRød" betyr at kabelen er Svart & Rød
Grey Wire -> Turn Signal (+) --> Er 2 stykk ledninger som er SvartRød kabel. EN av de!
Grey Wire -> Turn SIgnal (+) --> Er 2 stykk lyseblå . EN av de!
Orange Wire -> Tail Light (+) --> Er 2 stykk GulHvit. EN av de!
Black Wire -> Ground (-) --> Er EN mørke BLÅ!
Finaly montering:
Da var alarmen og alt utenom "Engine Disabler" montert!

Plasering av Alarm/Sensor:
Fant et genialt sted og feste "alarmen" . Festet på bagasje veggen med borrelås, i tilfelle alarmen må av/på.
Stripset og gjemte kabler langs rammen og blant andre kabler.

Når jeg setter på øverste deksel så syntes bare leningen til Perimetriske Sensoren pga den skal ligge under setet.

Remote Engine Disabler:
Alternativ:
1# : Positive ledning på bensinpumpen.
2# : Positive ledning på drivstoff injeksjon system.
3# : Positive ledningen som går til tenningen. Sikring i sikringsboksen skal være enten en 10 og 15amp sikring merketIGN (Carbureted sykler bare)
4# : Grund ledning fra tenning`s modul.
5# : Positive ledningen fra tenningen modul til tenningen`s spiral/coil.
Har ikke hat tid til og finne ut av riktig ledning. Venter med og rote til etter jeg har hatt den på service hos Snellingen..
Opdaterer selfølgelig når jeg får den på!

__________________________________________________________________________________
28.05.09 instalerte jeg alarmen
Laget denne Demoen med mobil kamera i dag(06.06.09) på 45 min som viser basic hvordan alarmen fungerer.
Skal lage en ny film i HD som er bedre og viser alt av hva alarmen kan, snart!