Så som emnet tilsier er dette en tråd der man kan poste sin Beste og sin Verste Mc opplevelse!
Enten det var og drite seg ut forran kamerater og et perfekt nedlegg på en fin MC tur eller noe annet
Kan starte jeg da!
Min verste mc opplevelse er som følger:
Det er fredag å den lengste dagen i uken er nettopp tatt slutt! Jeg setter meg på sykkelen å starter opp glad og fornøyd kjører jeg
men jeg havner raskt bak en bil som holder 5-10 km/t under fartsgrensen.. Jeg som skulle hjem kjapest mulig gasset på så strax
jeg fant en luke jeg kunne skvise meg forbi på.. Da jeg ligger langsides med bilen skotter jeg inn ruta og ser Frøken Bjargung!
(Den mest gretne læreren som eksisterer og som jeg har i faget tysk der jeg vipper mellom 3-4) Jeg snur meg raskt bort i håp om at hun
ikke så igjennom visiret.. Det ender med at jeg smyger meg ganske så brutalt forbi på utsiden i en påkjøring, gir et blikk i speilet og ser
den gamle damen myse igjennom brillene rett over kanten på dashbordet.. Vet ikke om hun så det var meg, men fikk da altså 3 resten av
semesteret!
Hele situasjonen kom litt overraskende på meg og var litt av et kick jeg fikk der Dette er altså min verste MC opplevelse vis jeg ser bort i fra mitt uhell, som jeg ikke følte for og skrive om akkurat nå
Min beste mc opplevelse:
Dette fant sted en himmelblå varm sommerdag. Jeg var på en liten tur på vei ut mot røyken, da jeg kommer rundt en høyresving. Har god fart og kjenner sentrefugal kraften som strider mot dekkene som sitter som klistret til asfalten. Da jeg kommer rundt svingen er det som en helt ny farge verden åpner seg det blå havet ligger uten en krusning og speiler seg i den varme solen imens et mangfold av knall grønne blader blotter seg for øyet der de dekker de runde fjellveggene så godt de kan. Solen treffer meg i pannen å blender meg noe, men jeg skimmter en fullblods racer i siluett som kommer i motgående kjøre felt. Føreren nikker og løfter hånden jeg responderer med samme honør og kjører avgårde med et smil om munnen.
Dette er blitt opplevelsen som er festet seg, den ligger og duelerer mot da jeg fikk lappen om beste opplevelse!
Når vi først er inne på MC opplevelser og gode turer.. Noen som vet hvilke fjelloverganger man burde ta for og oppleve dette her på sommeren?