Hei!
Jeg har en 2004 modell SR 50 med C364M motor (dette er vel Piaggio motoren).
Planen er å fjerne alle plomberinger.
Jeg har fjernet restriktoren (ringen) i variatoren samt fjernet de to rørbøyene på eksosanlegget. Etter dette går mopeden fortere og har bedre respons, men det er tydelig at den ikke får nok bensin på mellom til fullt pådrag.
Orginal hoved dyse er 53 og hvilket hakk forgassernålen står på har jeg ikke sjekket.
En forhandler fortalte meg at det sitter ytterligere to begrensninger i motoren, en messingplate mellom luftfilter og forgasser, samt en plombering mellom forgasser og sylinder.
Messingplaten er grei nok, men jeg forstår ikke helt hva som er plomben mellom forgasser og sylinder. Er dette stoppeplatene på reedventilen? Skal disse eventuelt bøyes ut eller fjernes helt? Hvilken dyse bør jeg bruke når alt er fjernet? hvor bør forgassernålen settes?
Geir
Fjerne plomberinger og dyse opp 2004 mod Aprilia SR 50
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Re: Fjerne plomberinger og dyse opp 2004 mod Aprilia SR 50
har du tatt av innsuget og sett om det er en "trakt" i reeden?
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
Hei! Nei det er ingenting inne i reedventilhuset. kun de tidligere nevnte stoppeplatene i stål på utsiden av hver reed.
En forhandler i Trondheim solgte meg en 80 dyse til dette oppsettet, men dette må være for mye siden den kun går og fusker med denne montert. Noen tips til dysing når alle plombene er fjernet? Skal stoppeplatene på reedventilene også fjernes eller bøyes ut? eventuelt hvor mye?
En forhandler i Trondheim solgte meg en 80 dyse til dette oppsettet, men dette må være for mye siden den kun går og fusker med denne montert. Noen tips til dysing når alle plombene er fjernet? Skal stoppeplatene på reedventilene også fjernes eller bøyes ut? eventuelt hvor mye?
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
de stoppe platene kan bøyes ut litt
for og finne riktig dyse så ta og sjekk fargen på pluggen
for og finne riktig dyse så ta og sjekk fargen på pluggen
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
Takk for svar, jeg endte på en 65 dyse og forgassernåla på det øverste hakket. Gjorde ingenting med platene som stopper reedventilene. Nå går mopeden greit nok for mitt bruk.
Geir
Geir