Hei,
Har en Aprilia RS250 97 modell som i utgangspunktet er i grei stand, men problemet er at den bruker sinnsyke mengder bensin og jeg er helt sikker på at noe ikke fungerer som det skal.
Symptomer er:
- sterk bensinlukt fra eksos, samt sort væske ved enden av pottene i tillegg til en del røyk
- kun den ene av de to pottene har noe særlig trykk ut av seg
- ser ut som kan være tegn til fuktighet i form av bensin rundt forgasserne, men ingen større synlige lekasjer
- sykkelen "lugger" ved et par turtall (usikker på om det har noe med bensinproblemet å gjøre)
Jeg har ikke mye erfaring eller kunnskap om motor, men er det fryktelig feil å foreslå feil med forgasser på en eller annen måte?
Ber om om hjelp til en slagplan for feilsøking og evt. utbedring da jeg skal ta tak i dette når jeg får fri til neste uke:)
Aprilia RS250 med ekstremt bensinforbruk
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Re: Aprilia RS250 med ekstremt bensinforbruk
sjekk fargen på pluggen
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
når su sier det kun er serlig trykk i ene eksosen ville jeg ha testet kompresjonen på sylindrene...
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Skal få sjekket pluggen, hadde den oppe litt tidligere før problemet var så stort da var den temmelig sort. Vil anta det er det samme nå?
Det er mulig jeg spør dumt, mneg jeg er veldig uerfaren på dette feltet. Hvordan sjekker jeg kompresjonen?
Det er mulig jeg spør dumt, mneg jeg er veldig uerfaren på dette feltet. Hvordan sjekker jeg kompresjonen?
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Du kan kjøpe en kompresjonsmåler på biltema eller noe lignende. Billigst på biltema.
Bare spør så får du en, vis du spør en som har litt peiling
Bare spør så får du en, vis du spør en som har litt peiling

Fp ++
Da prøver jeg på det så snart jeg kommer hjem:) Annet jeg bør se etter?