Der var hele morroa komplett.
Etter Steinkjærturen for 3uker siden måtte jeg fylle en halvliter med veske.
Og i ukene etter gikk det med mer og mer kjøleveske uten at det gikk i olja, sjekket og byttet for sikkerhetsskyld for en uke siden.
Skjønte ikke helt hvor det ble av, og håpet på en lekkasje så liten at jeg ikke klarte å lokalisere det.
Men så nå på fredag måtte jeg på ny fylle etter med veske etter bare noen få timer kjøring og da sjekket jeg olja igjen, og bingo.
Der var det begynt å bli litt grått, ikke kritisk men byttet olje da jeg skulle på en liten tur på 8mil.
Da var nok en halvliteren med veske var borte, sjekket oljen og fytte f det så ikke bra ut.
Vet ikke om det er kritisk for lagrene enda da jeg ikke har tappet ut alt og tatt en real sjekk.
Men tør iallefall ikke kjøre en eneste meter mere.
Er snakk om kjøleveskelekkasje på motorer med orange pakningsmasse i delinga, men har ikke fått med meg hvor feilen ligger....
Dam'n altså......
Der var lykken komplett. Kjøleveske i oljen.....
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Re: Der var lykken komplett. Kjøleveske i oljen.....
Off det var synd, du som har hatt så mye motgang tidligere og...
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Synd??? Deprimerende. Halve sessongen gikk i fjor og nå mye av denne sessongen også..!!
Lurer virkelig på å gå over til Japse igjen.....!!!!!
Lurer virkelig på å gå over til Japse igjen.....!!!!!
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Er nok den oransje pakningen som kødder det til for deg. (Trodde du hadde byttet den???)
Men iallefall, få deg en ny skikkelig pakning så blir du nok kvitt problemet (inntil videre).
Synes synd på deg siden du bare har hatt problemer med sykkelen... 06 modellen er vel og forakte.
Min 07 modell hadde ombyggingen før jeg kjøpte den...og jeg har ikke hatt noen problemer "what so ever" med min...rart.
Men iallefall, få deg en ny skikkelig pakning så blir du nok kvitt problemet (inntil videre).
Synes synd på deg siden du bare har hatt problemer med sykkelen... 06 modellen er vel og forakte.
Min 07 modell hadde ombyggingen før jeg kjøpte den...og jeg har ikke hatt noen problemer "what so ever" med min...rart.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
kjipt,har o7 sxv som jeg kjøpte ny og har siden det lest alt av det som er å verdt å vite om sxv, for det meste via AF1 forumet.Så jeg har alltid holdt et godt
øye til olje og kjøle vann,kranglet x antall ganger med forhandler som ikke ville gjøre en dritt anngående detta med vann i olja.Men i år tok jeg kontakt med
speedgear i sverige som har erfaring med sxv motorer og behjelpelig med det meste,super service, kjørte ned løs motor og henta den 2 uker etterpå måtte vente på 1 stk lager og jobber mye selv så hvis det er deler de har inne og er en ren splitting av motor trenger ikke dette bli dyrt eller ta lang tid!betalte 4700 svenske for arbeid og paknings sett + 1lager som hadde rustet!forhørte meg med 2 norske firmaer som jeg vet har gjort samma jobben på andre sxvr og fikk en pris som var på feil side av 10000kr for å si det sånn og det var uten deler etc .+ at de må ha hele sykkelen
øye til olje og kjøle vann,kranglet x antall ganger med forhandler som ikke ville gjøre en dritt anngående detta med vann i olja.Men i år tok jeg kontakt med
speedgear i sverige som har erfaring med sxv motorer og behjelpelig med det meste,super service, kjørte ned løs motor og henta den 2 uker etterpå måtte vente på 1 stk lager og jobber mye selv så hvis det er deler de har inne og er en ren splitting av motor trenger ikke dette bli dyrt eller ta lang tid!betalte 4700 svenske for arbeid og paknings sett + 1lager som hadde rustet!forhørte meg med 2 norske firmaer som jeg vet har gjort samma jobben på andre sxvr og fikk en pris som var på feil side av 10000kr for å si det sånn og det var uten deler etc .+ at de må ha hele sykkelen
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
- Thunder
- Støttespiller
Kjølevæsken renner nok over mellom kammerene.
Etter hva jeg har fått med meg så setter de på nye pakninger og i tillegg smører på pakningssement (HondaBond)
Nå har jeg ikke kjørt 17 000 km som deg, nærmere 2500 km kanskje :P
Håper ikke jeg støter på like mye problemer som du har hatt (bank i bordet)
Etter hva jeg har fått med meg så setter de på nye pakninger og i tillegg smører på pakningssement (HondaBond)
Nå har jeg ikke kjørt 17 000 km som deg, nærmere 2500 km kanskje :P
Håper ikke jeg støter på like mye problemer som du har hatt (bank i bordet)
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Disse raritetene med ventiler og slikt har jeg ikke så mye greie på, men kan ihvertfall anbefale ThreeBond pakningssement. Jeg bruker det på bla. delingen i veivhuset. Gode greier, men flatene må selvsagt være plane og fine.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
appppproprrrrooooo.
Har forresten fått mer forståelse for hendelsesforløpet ang kjøleveska.
Tilfeldigvis da jeg dreiv å skulle ta av radiatorene og oljetanken (for reingjøring og bedre oversikt) tok jeg å dro i en kjøleslange for å få den av, og da sto vannspruten.
Så det forklarer det store tapet av veske.
Men det lekker fortsatt noe til oljen.
Jobber med saken
Har forresten fått mer forståelse for hendelsesforløpet ang kjøleveska.
Tilfeldigvis da jeg dreiv å skulle ta av radiatorene og oljetanken (for reingjøring og bedre oversikt) tok jeg å dro i en kjøleslange for å få den av, og da sto vannspruten.
Så det forklarer det store tapet av veske.
Men det lekker fortsatt noe til oljen.
Jobber med saken

- Thunder
- Støttespiller
Ikke kammene, men kammerene
Kjøp deg et komplett paknings sett og skift alle pakningene med det samme du er i gang, med skikkelig paknings sement.
De fleste tilfellene jeg har lest om angående de oransje pakningene, er at de ryker som oftest i toppen først. Men da hadde du vel merket vanndampen i eksosen.
Kjøp deg et komplett paknings sett og skift alle pakningene med det samme du er i gang, med skikkelig paknings sement.
De fleste tilfellene jeg har lest om angående de oransje pakningene, er at de ryker som oftest i toppen først. Men da hadde du vel merket vanndampen i eksosen.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Ellers så gjorde jeg en vill test ettersom jeg bare ville så mye på treff i helga.
Skiftet olje, gjorde reint så mye som mulig og prøvde først radiatortett fra esso. Lite hell.
Fikk høre at Omegas 101 skal være meget bra.
Tappet av kjølesystemet, kjørte det reint et par ganger, fylte opp med veske og 101.
Og la dermed ut på tur med den innstillingen at ble oljen urein ble det et par-tre oljeskift på turen, eller så ble jeg MC-rype. hehe
Kom meg jaggu frem uten noen av delene. Oljen var finfin.
Hadde en "kanon" fin helg
Kjempefint vær, mye morro og i det hele tatt 
Da jeg kom meg hjem var det kommet bittebittelitt vann i olja. Så får se etter ferien hva jeg gjør...!!!
Skiftet olje, gjorde reint så mye som mulig og prøvde først radiatortett fra esso. Lite hell.
Fikk høre at Omegas 101 skal være meget bra.
Tappet av kjølesystemet, kjørte det reint et par ganger, fylte opp med veske og 101.
Og la dermed ut på tur med den innstillingen at ble oljen urein ble det et par-tre oljeskift på turen, eller så ble jeg MC-rype. hehe
Kom meg jaggu frem uten noen av delene. Oljen var finfin.
Hadde en "kanon" fin helg
Kjempefint vær, mye morro og i det hele tatt 
Da jeg kom meg hjem var det kommet bittebittelitt vann i olja. Så får se etter ferien hva jeg gjør...!!!