Heisann,, har en Aprilia Rs 250 96 modell!
Tror jeg vet hva problemet kan vær, om det er vann i forgasseren men før jeg begynner å skru og blåse reint tenkte jeg bare at jeg skal spørre dere!
Sykkelen har stått inne under tak hele tiden frem til i går, pakkningen på tanklokket er litt gåen så jeg tror det lekker litt vann inn i bensintanken. Fann vann oppi topplokket på tanken.
Før på dagen gikk den strålende, og etter det hadde regna begynte den å hoste og hakke og spytte stikkflammer. Akkurat som om det skulla vært noe drit i forgasseren. Den står heeeeeeeelt fint på tomgang hoster ikke eller går ujevnt da men med litt turtall hoster den. Har tanken var ca halv da det regnet noe sykt mye så jeg veit ikke hvor mye vann der eventuelt kan gått neddi tanken. men fylte på med litt ekstra olje i selve tanken og full tank med bensin.
Er ikke sikker på hva problemet kan vær. Men jeg tror det er vann i forgasserene.. elr noe sånn sykt jeg vetta fock..
noen som kan si hva hostingen harkingen kan vær til og med viss vi ser vekk fra at lokket til tanken lekker? osvosv?
hadde blitt glad viss noen visste hva som kan vær problemet. Og hva jeg eventuelt kan gjør for å få fiksa problemet.
Den som klarer å finne ut problemet får en aldri så liten sykkel del presang i posten:)
Har veldig mange 250 / rs 125 deler:)
Så den som finner problemet skal jeg spør om de trenger en eller annen del/ har lyst på.
Dette da er fordi jeg vil ha mest mulig hjelp og det skal være interesse for det for jeg vil bare ha sykkelen i gang igjen:)
Så er det noe mer noen lurer på ang sykkelen så er det bare å spør så svarer jeg her mer en gang.
TAKK!!!
Problem med sykkelen!
Problem med sykkelen!
- 2004 Aprilia Rs 125
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Re: Problem med sykkelen!
Kan være mye rart, bensinen kan være gammel, vann i bensinen, dårlige plugger, dårlige tennplugg ledninger eller dårlig coil.
Jeg vil gjette meg fram til at det er noe problemer\brudd på tennings systemet siden den først begynte og hoste etter du hadde vært ute i regnet.
Men mistenker du at det er vann i bensinen, så bytter du selvfølgelig alt bensinen du har på tanken. Motorer liker generelt sett ikke vann i forbrenningskammeret, da vann utvider seg enormt i forhold til bensin når det blir varmt.
Jeg vil gjette meg fram til at det er noe problemer\brudd på tennings systemet siden den først begynte og hoste etter du hadde vært ute i regnet.
Men mistenker du at det er vann i bensinen, så bytter du selvfølgelig alt bensinen du har på tanken. Motorer liker generelt sett ikke vann i forbrenningskammeret, da vann utvider seg enormt i forhold til bensin når det blir varmt.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Hmm oki..
når du nevner tenninsystemet så er det faktisk noe rart der..
orker ikke forklare det utfyllende,, men er en liten koblingsfeilmed lysbryteren,
det betyr at jeg klarer ikke starte sykkelen på kicken viss lysa står på, snålt men han
som jeg kjøpte sykkelen me trodde det var en koblingsfeil. Men uansett så har jeg ikke hatt
noen problemer med det før.
Men greit, Da skal jeg hive meg rundt å skifte tennplugger, bytte all bensisnen, lufte bensinfilteret,
og blåse rein forgasserene med luft. Så får vi se derfra.
Om noen andre still har noe de tror så bare hiv inn med innlegg;)
når du nevner tenninsystemet så er det faktisk noe rart der..
orker ikke forklare det utfyllende,, men er en liten koblingsfeilmed lysbryteren,
det betyr at jeg klarer ikke starte sykkelen på kicken viss lysa står på, snålt men han
som jeg kjøpte sykkelen me trodde det var en koblingsfeil. Men uansett så har jeg ikke hatt
noen problemer med det før.
Men greit, Da skal jeg hive meg rundt å skifte tennplugger, bytte all bensisnen, lufte bensinfilteret,
og blåse rein forgasserene med luft. Så får vi se derfra.
Om noen andre still har noe de tror så bare hiv inn med innlegg;)
- 2004 Aprilia Rs 125
Problem fixed:D
skurdde ned heile dritten og ribba den ny bens tennpluggene blåst reint skjekke ledningene osvosv.
Tadaaaaaa, svinghjulsdekselet med tenninspolen inni eller noe sånt manglet tre skruer som løsnet, 3 nye bolter og vipps:D Funka fjell:D
skurdde ned heile dritten og ribba den ny bens tennpluggene blåst reint skjekke ledningene osvosv.
Tadaaaaaa, svinghjulsdekselet med tenninspolen inni eller noe sånt manglet tre skruer som løsnet, 3 nye bolter og vipps:D Funka fjell:D
- 2004 Aprilia Rs 125
- Thunder
- Støttespiller
Gratulerer 
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
audimartin
- Fersk
- Sted: Ringvassøya
Legger bare inn en post her istede for å starte en ny tråd. Har ett problem med bremselyset på min sykkel, det lyser ikke. Har skifta pæra, sjekka de 3 sikkringene under salen, og målt strøm fra den kontakten som ligger under salen og går bakover til lyset. Kommer ikke noe strøm bak dit når jeg bremser (dette gjelder begge bremsene). Noen som har ett forslag til hva det kan være? Feilen må jo ligge lengere fremme. Er det flere sikringer på sykkelen og evt hvor sitter disse?
- Thunder
- Støttespiller
Sjekka bryterene på hendelen og pedalen?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
audimartin
- Fersk
ikke annet enn at jeg hører de klikker. Er det dårlig kvalitet på disse? Virker litt usannsynlig for meg at begge er gåen...
Hvordan sjekker dere disse? måler strøm?
Hvordan sjekker dere disse? måler strøm?
-
audimartin
- Fersk
fant feilen. ligger noen kontakter under tanken, to av disse var ikke plugget til hverandre. Satt disse sammen og bremselyset virker igjen
Var ikke værre :P
Var ikke værre :PHvem er online
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester