jeg har et lite problem med RS'en min.
den starter fint med chok på, går opp i 3000-4000 rpm og så synker den ned til ca. rundt 1000 etter en liten stund. Så når jeg skal kjøre og gi gass så går den fint på lavt turtall, men når den kommer over 5000 så dør den (virker som den får for mye eller for lite bensin). Så prøver jeg og starten igjen men det går ikke. Da må jeg ta på choken igjen og så starter den men så når jeg gir gass dør den igjen...
På den nå står det uplombert eksos, powerfilter, og 28mm forgasser(orginal) med 130 dyse.(jeg har tilgjenglig 125 og 120 dyse også)
men det rare er at jeg hadde samme problemet full orginal (uplombert, orginalt filter og 110 dyse i forgasseren.
jeg prøvde meg fram med og stile inn luftinga på forgasseren med 2,5 omdreining fra den sto innerst. tomgangen er litt lav ligger nok under 1000 rpm, for jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle justere den :P. (det lille hjule ved siden av lufteskruen skjedde det ingen ting med :S)
Håper på noen svar og tips på hva jeg kan gjøre... ellers får ikke jeg kjøre så mye mer sykkel.
Aprilia'en min dør for meg.
Re: Aprilia'en min dør for meg.
hei, jeg hadde samme problemet med en tsx. akkurat samme symptomer. sendte den på verksted, og når den kom igjen var den ok. mekanikeren på verkstedet sa at forgasserfeste var skjevt og at det kom in "falsk" luft. mitt råd: sjekk pakninger mellom forgasser og sylinder og mellom potte og sylinder.
takk for tipset
skal skjekke det.
vet du/dere forresten hvor stor hoveddysen skal være på en 28mm forgasser? (135?)
vet du/dere forresten hvor stor hoveddysen skal være på en 28mm forgasser? (135?)
hoved dysen på en org er 115.
og FP er ca 130-132.
og FP er ca 130-132.

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
hmm, sykkelen er fortsatt ikke i orden. samme problemet, men virker som om egentlig alt er i orden :S tror jeg rett og slett må sende den på verkstedet...
- HyPaH
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 '07
- Sted: Hurdal
- Kontakt:
Falskluft, reedventilen, pluggen.
- Seat Leon4 1,8T x - Kawasaki KX250
x - BMW 320 E36 x - Crosskart YZ250
x - BMW E34 525 x - Aprilia RS 125 '07
x - BMW E28 518 x - Honda MT5
"Burn rubber, not your soul"
reedventilen ja... den har jeg glemt. takk for tipset.
- HyPaH
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 '07
- Sted: Hurdal
- Kontakt:
Jeg hadde samme problemet med en moped. Den gikk fint på tomgang, men hvis jeg ga gass bare døde den. Det var reedventilen som var ødelagt. Bladene altså.
- Seat Leon4 1,8T x - Kawasaki KX250
takk, jeg tror det må være den, for i dag renset jeg hele forgasseren og alt var i fin stand, men fortsatt samme problemet.
og foresten er den rave 1/2 ventil veldig viktig og ha når du har trim på? :S har ikke det, og eventulet hvor sitter den?
har også tenkt og kjøpe meg en 34mm forgasser hvis det ikke fungerer nå. fått noe tips om at det er det beste og ha når du har trim.
hva tror dere?
og foresten er den rave 1/2 ventil veldig viktig og ha når du har trim på? :S har ikke det, og eventulet hvor sitter den?
har også tenkt og kjøpe meg en 34mm forgasser hvis det ikke fungerer nå. fått noe tips om at det er det beste og ha når du har trim.
hva tror dere?

sånn nå fungere den igjen
. skiftet reedventil og skrudde opp lufting og strammet til alle skruer og renset alle dyser
takk for all hjelp.
. skiftet reedventil og skrudde opp lufting og strammet til alle skruer og renset alle dyser
takk for all hjelp.Hvem er online
Brukere i dette forumet: SemrushBot og 0 gjester