tja, jeg kan jo komme med mine erfaringer angående denne sykkelen da jeg hadde den fra 08.08.08 til jeg solgte den for ca 1 mnd siden til fordel for 125cc.
fordel: SYKT fet moped. den aller feteste mopeden du får tak i på markedet. deilig display med mye nyttig info. du kan få både fjernlys og nærlys til å lyse samtidig ved å sette lysbrytern på midten, uten at jeg vet hvor bra dette er for sykkelen, får i hvertfall lyst opp veien bedre enn de fleste lett sykler og mopeder. god aks med effektanlegg uten endring av org drev, da 84-85 km/t i toppfart på speedo (metrakit eksos). det som også er digg med denne sykkelen er at potta sitter under setet, så du får rumpevarmer på kalde høstdager!
negativt: -Det er en moped, dvs. lett for å bli tatt i skolekontroller og andre utekontroller av vegvesenet. -50cc drar ikke allverden. -Det elektriske har dårlig kvalitet, det fikk jeg erfare da bensinmåleren min røyk på 1000 km, selv om dette gikk på garanti. -De orginale dekkene (vee rubber) er
ELENDIGE på vått føre. bare jeg ga bånn pinne ut av lyskryss på våt asfalt med effektanlegg trimmet rs mistet jeg grepet på bakdekket.. - Setet er ubehagelig.
men for all del, den fineste og mest sportslige mopeden du får tak i. skulle jeg hatt moped igjen ville jeg gått for nye RS!
og det er stor forskjell på rs 50 og rs 125. har selv prøvesittet både nye og gamle versjonene av 50cc og 125cc opp mot hverandre, og 125cc føles helt klart bedre ut enn 50cc. sete, sittestilling, bremser, størrelse, dekk, fjæring, motor o.l. er helt annerledes. eneste like er vel utseendet

[x]Aprilia RS 50 2007, White. med metrakit rk replica
Cagiva mito 2005, rød. uplombert, wee