Ødelagt clutch stramme skru! HJELP!

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
PeaKey
Lærling
Sted: Ålesund

Ødelagt clutch stramme skru! HJELP!

Legg innav PeaKey » 17 aug 2009, 19:32

Heisann, en kompiss av meg sin Rs 125 jeg trenger hjelp til å få fiksa.
Skulle settepå ny clutch vaier. og det gikk greit. men den var litt slakk på clutchen.
Så tenkte vi at vi bare strammet på strammeskruen på venstre side av blokken.
--> Først tar du av kåpen og så har du venstre side på motoren. Og midt i den er der en slags plast skru som du tar av.
Og bakom der er der en liten umbraco skru som du skal stramme clutchen med.
Men uansett, vi strammet den for mye og " sprengte" skruen/ strengen som er der.
For rundt på skruen er der en slags veldig tynn streng som ligger i gjengene virker det som.
Og jeg tror da strengen slet. Men hva skjedde da vi sprengte den? for det går jo ikke ann å feste den igjen..
Og hva kan vi gjøre`? Clutchen funker ikke lengre. Hva trenger vi nytt??
HJEELP!!!!

Bilde
- 2004 Aprilia Rs 125

Apygon
Fersk Racer
MC: 02" Aprilia RS 125 GP-1
Kontakt:

Re: Ødelagt clutch stramme skru! HJELP!

Legg innav Apygon » 17 aug 2009, 21:34

Tror nok ikke at du har sprengt den "strengen" som du snakker om, for så vidt jeg vet så finnes det ikke noe slikt der inne..
Vil heller tro at dere har gjort det samme som jeg gjorde for ikke så lenge siden :p
Dere har nok dratt av gjengene som sitter i clutcharmen, og den "strengen" du snakker om er nok metallet fra de ødelagte gjengene :|
Den strammeskruen er egentlig noe drit for det skal ikke mye til for å ruinere de gjengene..
Vil tro dere må kjøpe ny clutcharm, http://www.oemparts.no har dette til en ganske fornuftig pris :)
02" Aprilia RS 125 GP-1 FP

Brukeravatar
PeaKey
Lærling
Sted: Ålesund

Re: Ødelagt clutch stramme skru! HJELP!

Legg innav PeaKey » 18 aug 2009, 00:47

noen som har en ny clutch arm til salgs eventuelt en delemotor/ den delen av blokken på venstre side liggende urørt? Kjøper på sekundet! Betaler godt!
- 2004 Aprilia Rs 125

Gå tilbake til «125 ccm»