Var ute å kjørt nå og sykkelen begynnte å "tulle". Når jeg kom ned på ett turtall under 2500-3000 rpm så "døde" sykkelen ut og kjørecomputeren nullstillte seg akkurat slik den gjør når man har koblet fra batteriet og kobler det til igjen. For å få start igjen så måtte jeg skru av lysene for å få nok strøm til pluggene.
Hva høres dette ut som, ploblemer med batteriet eller problemer med ladingen?
Hva kan jeg evt gjøre for å feilsøke på dette?
batteri eller lade problemer?
-
audimartin
- Fersk
- Sted: Ringvassøya
Re: batteri eller lade problemer?
Dårlig sikring?
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
-
audimartin
- Fersk
har kun sjekket at sikringene er hele og det ser slik ut så tror ikke det kan ha noe med det å gjøre. Da jeg stoppet sykkelen og tittet på kjørecomputeren for å se hvor mye volt som var på batteriet sto den på 11,7 V. Og dette var etter 50 min med kjøring inkl to-tre korte stans på ca 5min totalt.
For meg kan det høres ut som at det er batteriet som ikke tar imot lading eller at sykkelen rett og slett ikke levere strøm til batteriet... Håper selvsagt på at det er batteriet som er defekt siden dette trolig er billigst. Forrige eier sier at batteriet er byttet for ca ett års tid siden.
For meg kan det høres ut som at det er batteriet som ikke tar imot lading eller at sykkelen rett og slett ikke levere strøm til batteriet... Håper selvsagt på at det er batteriet som er defekt siden dette trolig er billigst. Forrige eier sier at batteriet er byttet for ca ett års tid siden.
11.7 volt er mer en høy nok spenning når sykkel står i ro
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

11,7 V er ihvertfall for lite med tenningen av. Du skal ha 14 V (eller deromkring) på 6 krpm. Står spesifisert en test i manualen, husker ikke akkurat tallene i hodet. Disse syklene er kjent for å lage krøll når de ikke får riktig spenning, så det er meget mulig at batteriet og eller ladesystemet er defekt.
Hvor mye mener du at man bør ha da når motoren ikke går?
Aprilia RS250 1998mod.

-
audimartin
- Fersk
Hvordan kan man feilsøke på dette da? Kan det ha noe med at jordinga er for dårlig?
-
audimartin
- Fersk
sjekket batteriet idag og ser at det er alt for lite batteri vann på det. Er nok derfor sykkelen begynnte å tulle slikt. Noen som vet hvorfor det kan være for lite batterivann? Er dette normalt på batterier som trenger vedlikehold? Er det anbefalt å kjøpe ett vedlikeholdsfritt batteri?
batterisyra minker med tiden, den fordamper sakte men sikkert;)
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
Kjøp vedlikeholdsfritt batteri du,man får også kjøpt vedlikeholdsfritt batteri med batterivann som plomberes før man tar det i bruk som er noe billigere enn gele batteri.
Aprilia Rs 250 2001 Tetsuya Harada
If at first you do succeed try not to look astonished
-
audimartin
- Fersk
ok, skal gjøre ett siste forsøk med det nåverende batteriet. 12V gele batteri med 4 Amp kostet jo ikke mer enn 270,- på biltema 
Joda, men da ville jeg heller tatt en tur innom bilmateriell i Breivika å kjøpe et Varta batteri.
Leste noen tråder på bike.no om biltema batterier som var litt vanskelige å ha med å gjøre.
Mener å huske at biltema batteriene er produsert av Yangshi......tviler sterkt på at de er bedre enn feks Varta eller Yuasa
Leste noen tråder på bike.no om biltema batterier som var litt vanskelige å ha med å gjøre.
Mener å huske at biltema batteriene er produsert av Yangshi......tviler sterkt på at de er bedre enn feks Varta eller Yuasa
Aprilia Rs 250 2001 Tetsuya Harada