Her for noen uker sida føler jeg at draget begynte å dabbe av. Har en helt original RS 125 '01.
Den har tidligere dratt kurrant før 6500 (CDI ikke fjerna, faktisk) - og veldig godt etter 7k og opp til 11k.
Men nå skuffer den sterkt. I 4, 5 og 6ette gir merker jeg veldig at den sliter mye mer når jeg prøver å akselerere fra 7 og opp. I sjettegir er det så ille at enda med full gass på flata så holder turtallet seg, evt prestrerer å synke. Merker egentlig ikke forskjell på full gass og ikke, utenom lyd. Høres jo helt tett ut bare, men ikke som om det er noe med tenninga egentlig (slik som CDIen slår inn).
Når jeg kommer til laber bakke oppover så MÅ jeg gire ned til femte og holde gassen på bånn. Jeg klarer umulig å få den opp over 8k i sjettegir, det er faktisk vanskelig i 5ete og - MÅ i nedoverbakke. Da går det ca slik som det gikk på flata tidligere.
Byttet tennplugg uten noe hell, sjekket tennplugghetta og den var u-irra.
Stemplet ble byttet i for-i-fjord, kjørt bare litt over en sesong med det.
Veivlagret ble nylig bytta, men den dro bra i 2-3 uker etter dette også.
Da fikk jeg også høre at sylinderen så helt grei ut.
Ikke noe annet er gjort, jeg har brukt litt annen olje midlertidig, men fullsyntetisk som tidligere (pleier å fylle Castrol TTS, fylt shell advantage i det siste - men kanke ha SÅ mye å si?!)
Ikke noe annet er gjort. Begynt å direkteblande, men har ikke gjort noe siden den hadde bra drag - merket det bare plutselig at den hadde ræv drag når jeg lurte meg ut på E18.
Halp!