Sykkelen jeg kjøpte meg er en 2004 mod. som er gjort om til FP<3
Den har rullet ca 20000km og motoren var overhalt av forrige eier.
Vidunderet:D

Men den var ikke feilfri...
Dagen etter jeg kjøpte den kom det en merkelig lyd fra motoren når den sto i fri, men den forsvant når jeg tok inn clutchen
Så jeg gikk til Den lokale Aprilia forhandleren som sa at jeg måtte åpne og sjekke. Noen her på Apriliaforum sa at jeg kanskje hadde lite olje.
Så turen gikk da til biltema og deretter Apriliaforhandleren igjen..
Kjøpte meg noen småting

Så vi får se hva som skjer når jeg åpner opp med clutchen.
Jeg syns også den drikker sinnsykt masse bensin.
Det er en FP sykkel som forrige eier har fjernet "grisenesen" på og dyset opp.
Den fusker i mellomregisteret, og jeg bestemte meg for å sjekke pluggen... Bilder sier sitt...

Sotet?
Flere updates kommer etterhvert, men lover ikke at de blir hyppige
Sjekket det med clutchen idag, og der var det IKKE et fint syn

Ikke et fint syn! =/
Var faktisk skamlite olje på den

Heldigvis hadde min bror fra sin sykkel som jeg fikk låne

Nå hører jeg ikke at jeg girer en gang:D Men har en mistanke om at den lekker ut oljen et sted:s Men vet ikke hvor. Anyone?
Hadde en liten oljeflekk rundt støtten når jeg kom ut i garasjen idag tidlig. Har en mistanke om at det er girolje
Kjørte i et insane stort hull igår, på den veien er det nesten ingen lys, og så mange refleks kjegleting at det halve hadde holdt i masse vis.
Jeg kom kjørende og prøvde å se veien igjennom det ekle gule lyset som blender fra refleksene. DER smallt det, noe så sykt også. Jeg mistet all strømmen
Kom hjem, fant ut av at det var en sikring... Men nå virker det som raven har klikket
Kan jeg på noen måte kreve at de som har med vedlikehold av veien og gjøre betaler for en service på sykkelen pga dette?
Forbanna bybane dritt!!
Nå har jeg endelig somlet meg til å skrive en "to do" liste
Utseende:
Har ikke helt bestemt meg enda, men den skal ihvertfall lakkes på nytt, enten svart men kromklistremerker, eller hvit med svarte merker.
Sotet vindskjerm
Lett styling kommer jo i tillegg
Motor:
Motoren er fulleffekt med rave 1.
Dette skal jeg beholde, men "grisenesen" i filterboksen skal skaffes så jeg kan dyse den riktig.
- Alle lagre i motoren skal skiftes sammen med alle pakningene.
- Hele blokken skal vaskes så den ser ut som ny
- Muligens nytt sylinderkit.
Diverse:
Sykkelen har en dårlig kobling et sted, så av og til vill ikke starteren snurre, og en sjelden gang vil den ikke starte i det hele tatt.
Fikler jeg med noen ledninger funker det.
- Skal gå over hele el.nettet.
- Polere opp igjen rammen
- Ny bremseskive foran + klosser.
- Bytte bremseveske både foran og bak.
- Fikse dårlig kobling på blinklysene.
- Nye kåpeskruer.
Det var alt foreløpig
Som noen har fått med seg kjørte jeg i et svært hull i veien med rs'en. Fant idag ut at felgen er bøyd!
Bybane folkene fraskriver seg ansvar og sier jeg skal ta det på forsikringen. FUCK BYBANEN!
Venter også på deler som ble sendt fra England idag. Trodde de kom snart, men viste seg at de ventet på et drev.
Kommer fler updates etterhvert.
Overligger fra 03 det der tenker jeg... Fin sykkel du har der