Tenker på RS125!
Tenker på RS125!
God kveld!
Jeg har tenkt alt for mye i det siste.. Har ufattelig lyst på RS125, men har ikke så mye penger. Hvis jeg skal ha Rs125 selger jeg RS50'n jeg har nå..
Noen som har noe tips til en billig og grei RS125? helst ikke noe trim på den, men gjør ikke noe om det står på trim, bare orginal delene følger med!
og noen som kan si noe om hvor mye Lett-mc lappen kommer på?
Jeg har tenkt alt for mye i det siste.. Har ufattelig lyst på RS125, men har ikke så mye penger. Hvis jeg skal ha Rs125 selger jeg RS50'n jeg har nå..
Noen som har noe tips til en billig og grei RS125? helst ikke noe trim på den, men gjør ikke noe om det står på trim, bare orginal delene følger med!
og noen som kan si noe om hvor mye Lett-mc lappen kommer på?
Re: Tenker på RS125!
Lappen kommer vel på mellom 10-20k, avhengig av hvor du bor og hvor flink du er..
Sykkel, en 01-02 RS125 duger i massevis, bra sykler
Anbefaler deg å oppgradere til 125, du kommer ikke til å angre
Sykkel, en 01-02 RS125 duger i massevis, bra sykler

Anbefaler deg å oppgradere til 125, du kommer ikke til å angre

- 200H - Prox flatstempel - Jolly carbon - Dellorto PHBH28
Der jeg kjørte opp regnet de med at lappen ble til og koste ca 14 000 (+-2000). Jeg selv betalte 14 800 kr. Og sykkelen betalte jeg 20 000 for. 
Aprilia RS 125, 2003 modell
Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi

Må huske på feks kasko, årsavgift og andre avgifter! blir myyye dyrere enn man tror! men er også myye morsommere!
- Aprilia Rs 125 07 mod.
si at jeg kjøper noe lignende denna her da:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18879936
hvor mye må jeg regne totalt med lappen, kasko, årsavgift og alle de andre avgiftene?
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18879936
hvor mye må jeg regne totalt med lappen, kasko, årsavgift og alle de andre avgiftene?
40k++ sånn ca bare for og si et tall.

wow, blir såpass mye ja.. skulle ønske jeg stod til konfirmasjon enda en gang! har ett år på meg da, så kan jo rekke å tjene opp litt penger!
hva ville du gjort? ventet med å kjøpe sykkelen til etter du har fått lappen eller før?
It's time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum
Oi ! Ja, sant det! det hadde jeg ikke tenkt på.. og kjøretimene blir vel dyre? 500kr timen?
har jo en moped, men blir feil å øvelseskjøre på den når jeg øvelseskjører til Lett-lappen
?
har jo en moped, men blir feil å øvelseskjøre på den når jeg øvelseskjører til Lett-lappen
?Re: Tenker på RS125!
Tenker jo da på ting som å starte sykkelen/gire/osv sov.. Ting som er forskjellig på lett mc og moped.
Er det forskjell på hvordan man starter en moped og en lett sykkel? og girer?
NEi det er det ikke:) jeg hadde kjøpt en sykkel først!
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Må høre med foreldra mine om jeg får ordnet noe
for jeg har lyst på lett istedet for moped, bomkjøp av meg:/
haha, kommer jo an på mopeden du har da!
Men tekte mer på "starting" som clutching, giring osv.
Men tekte mer på "starting" som clutching, giring osv.
ja, men om man har med gir, så er det jo ikke noe prob!:P
- Aprilia Rs 125 07 mod.
Neida, det er sant.
Jeg kommer hvertfall til å kjøpe sykkel før jeg får lappen
Jeg kommer hvertfall til å kjøpe sykkel før jeg får lappen
Du burde kjøpe deg sykkel i vinter. Hvertfall hvis du ikke har så mye penger... Venter du for lenge, for eksempel til påske, begynner prisene å stige igjen.
Selv skal jeg ta lappen på lett mc til våren, så jeg kjøper Rs i vinter jeg og
Selv skal jeg ta lappen på lett mc til våren, så jeg kjøper Rs i vinter jeg og
Da hører jeg på dere, må først få snakka med mamma og pappa..
Klart du rekker og tjene opp penger på et år.
Og det er verdt det.
Jeg kjøpte meg sykkel før jeg fikk lappen, og det trur jeg var det beste! Fordi da lærte jeg meg alt grunnlegende(som giring, bremsing, styrekomando, kjøre kjegler i gangfart osv). Så da sparte jeg meg et parr kroner på kjøretimer.
Jeg kjøpte meg sykkel før jeg fikk lappen, og det trur jeg var det beste! Fordi da lærte jeg meg alt grunnlegende(som giring, bremsing, styrekomando, kjøre kjegler i gangfart osv). Så da sparte jeg meg et parr kroner på kjøretimer.

Jeg betalte 1200 for hver dobbelttime
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Lurte på om dette her er en sykkel som går ann og kjøpe, eller er det søppel?
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19538747
må lakkes om, for den så ikke så veldig fin ut med alle de forskjellige fargene..
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=19538747
må lakkes om, for den så ikke så veldig fin ut med alle de forskjellige fargene..
Kjøp lett, my bedre en moped på alle måter. Hver krone du bruker på lett lappen osv er vært det! 
Suzuki rmz 450
Jaja!, blir mest sannsynlig lett hvis jeg får lov.. men er den brukbar den jeg linket til ovenfor?
Det er likt og lettere og få den i gang på clutchen siden mere power magnus, men da MÅ du bestille timer nå med tanken på mere teori osv eller så ligger du litt tynt ann tror jeg
Men RS125 er tynge og få i svinger osv og da MÅ du ha fult kjøreutstyr. Si du hadde kjøpt denna() som du ga link til havner det lett på en 45tusen hvis du består alt med lappen(reina ca 5000kr kasko) Og du ender med og gjøre mye dilldall med sykkelen når du har 500kr her og der.. Selv brukt 120tusen på sykkelen nå og det viste jeg ikke føre jeg hadde lagt sammen hele lista.
Jeg sjøl slapp 4-6kjøretimer av de obligatoriske forde jeg var så flink... Så har jeg stryki på teorien 3 gang og si jeg stryker 5 ganger + oppkjøring så havner lappen på en 11 500kr - 13 000kr
Men som de fleste som aldri har hatt mye kunskaper med motor osv så havner lappen fort på 15-20tusen
Hørte rykter om at Øystein T hadde brukt 23 000kr på lappen..
Men anbefaler 125ccm LETT
Du får ikke oppkjøring føre våren 2011, Så bare og komme i gang Magnus! 
Men RS125 er tynge og få i svinger osv og da MÅ du ha fult kjøreutstyr. Si du hadde kjøpt denna() som du ga link til havner det lett på en 45tusen hvis du består alt med lappen(reina ca 5000kr kasko) Og du ender med og gjøre mye dilldall med sykkelen når du har 500kr her og der.. Selv brukt 120tusen på sykkelen nå og det viste jeg ikke føre jeg hadde lagt sammen hele lista.
Jeg sjøl slapp 4-6kjøretimer av de obligatoriske forde jeg var så flink... Så har jeg stryki på teorien 3 gang og si jeg stryker 5 ganger + oppkjøring så havner lappen på en 11 500kr - 13 000kr
Men som de fleste som aldri har hatt mye kunskaper med motor osv så havner lappen fort på 15-20tusen
Hørte rykter om at Øystein T hadde brukt 23 000kr på lappen..Men anbefaler 125ccm LETT
[x] 2001 Yamaha PW 80 [x] 2004 Kawasaki KX 65L [x]Suzuki RM85L [x]Tempo Corvette
Om jeg ikke får oppkjøring før i 2011, så kan jeg jo bruke lettn til jeg er over 18;D
Ja, hva var det for noe?!
Jeg har snakket med AB trafikkskole og de sier jeg kan få kjørt opp en gang i mai. Har bare grunnkurs..
Jeg har snakket med AB trafikkskole og de sier jeg kan få kjørt opp en gang i mai. Har bare grunnkurs..
Ett lite spm.
tror dere det lønner seg å kjøpe lett mc og lappen, når jeg fyller 22.november? blir jo at jeg nesten aldri får kjørt pga. snøen..
jeg får lappen da jeg er 17år eller noe sånt, får bare kjørt ett halvt år så kan jeg skaffe meg bil lappen istedet, hva lønner seg? Jeg har lyst på lett, men har egentlig funnet ut at det blir bortkastet penger:(
tror dere det lønner seg å kjøpe lett mc og lappen, når jeg fyller 22.november? blir jo at jeg nesten aldri får kjørt pga. snøen..
jeg får lappen da jeg er 17år eller noe sånt, får bare kjørt ett halvt år så kan jeg skaffe meg bil lappen istedet, hva lønner seg? Jeg har lyst på lett, men har egentlig funnet ut at det blir bortkastet penger:(
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Ville tatt lappen på mc LETT! Du aner ikke hvor gøyt det er å cruise på en RS når det er digg vær og kø :P
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
1. Du får lappen så du kan jo kjøre så mye du vill..trenger ikke bytte til bil
2. Du kan lett oppgradere til Mellomtung når du blir 18
3. Det er chill
2. Du kan lett oppgradere til Mellomtung når du blir 18
3. Det er chill
ja, men uff å mye penger som går med på det.. er det sånn at du får mellomtung og tung billigere når du har tatt lett-mc lappen?
ja det blir den . det du må ha på nytt er glattkjøring og ny oppkjøring er ikke helt sikker men tror det er noe sånt. tar du mellomtrung lappen når du blir 18 så får du automatisk tung lappen når du blir 21.det er tingen 

rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
men da kan jeg jo bare vente med å ta lett også heller ta mellomtung, så får jeg tung nå jeg er 21?
hvis du har tenkt til å ta tung og det er en del igjen av lett tiden så kjør på å ta lett lappen
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
- carwin
- Norgesmester
- MC: Aprilia rs 125 07
- Sted: mosjøen
- Kontakt:
Går begge veier dette. Personlig ville ikke jeg kjørt opp til A1 om jeg kunne kjørt opp til mellomtung en sommer senere, eller bil til vinteren for den saks skyld. Det er dyrt! Jeg betalte 10 høvdinger for A1 og jeg har kjørt 2 sesonger. Skal kjøre opp til bil i vinter noe som sikkert blir 10-15k, også skal jeg ha mellomtung i mai, den koster 12.5k selv om jeg har A1 fra før.
x - aprilia rs 125 07 black FP
- Petter
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 Spains No1
- Sted: Hønefoss
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(
Stemmer det som du sier ja, men er det ikke sånn at hvis man ikke har hatt LETT lappen og så tar mellomtung så får man den når man er 21?
[x] 2001 Yamaha PW 80 [x] 2004 Kawasaki KX 65L [x]Suzuki RM85L [x]Tempo Corvette
Stemmer det, Gonsholt.
Jeg ville glatt tatt lett lappen. Er evig takknemlig for den tiden jeg har med lett motorsykkel nå. Har så vannvittig mye å si, spesielt om man skal høyere opp i kubikk.
Da har du litt erfaring fra noe som ikke har riktig så mye krefter.
Er lettere å gi på litt ekstra når man ikke er helt vandt med kreftene som ligger i sykkelen, og ikke har så mye erfaring.
Jeg ville glatt tatt lett lappen. Er evig takknemlig for den tiden jeg har med lett motorsykkel nå. Har så vannvittig mye å si, spesielt om man skal høyere opp i kubikk.
Da har du litt erfaring fra noe som ikke har riktig så mye krefter.
Er lettere å gi på litt ekstra når man ikke er helt vandt med kreftene som ligger i sykkelen, og ikke har så mye erfaring.
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
- Petter
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 Spains No1
- Sted: Hønefoss
Skal ikke ha noe med lett lappen å gjøre, nei 
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(
Hehe, sant det. Glemte meg litt.
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
sånn som jeg ser det, blir det veldig mye bortkastet penger.. og arbeid! jeg har ikke penger til lett mc og lett lappen sånn som jeg er nå.. må jobbe noe grusomt får å ha nok til det..
så tror jeg bare tar moped lappen først, så tar jeg mellomtung så tung når den tid kommer.. med mindre noen vil betale lappen for meg

så tror jeg bare tar moped lappen først, så tar jeg mellomtung så tung når den tid kommer.. med mindre noen vil betale lappen for meg
Har en følelse av at det egentlig var uaktuelt for deg å ta lett-lappen, men at du bare liker å leke med tanken. 
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
stemmer det Kriston.. får klage på mamma og pappa som var treige-.-'