ktm exc eller aprillia rs 125?
ktm exc eller aprillia rs 125?
hallo har lurt på å kjøpe meg rs snart men har sett på ett par andre sykler, klarer ikke helt og bestemme meg. men har veldig lyst på en ktm exc så det står mellom rs og exc men har hørt at det er syykt ! mye vedlike hold på en ktm exc og at det er veldigt dyrt noen som har greie på dett? takker for alle svar:)
Re: ktm exc eller aprillia rs 125?
Hadde klart valgt KTM! Det er en sykt bra sykkel! Den beste! 
Men det er mye vedlikehold på de, ja. Og når noe ryker, så blir det dyrt. Men for å unngå det er det bare og blande mer olje i tanken. Har to kompiser med ktm... Han ene har 1,5/2dl olje opp i tanken (10liter), han har en del problemer.
Han andre har 3 dl olje opp i tanken sin, han nesten ingen problemer med sin.
(Den går bittelitt dårligere da, men førde sykt godt!) Men uansett om han har lite problemer så måtte han inn på verkstedet i sommer fordi veiva gikk til f. Regningen kom på 6000kr, med service da. 
Men jeg ville ha valgt ktm uansett.
Men RS er jo også en flott sykkel da.
Men mer gøy med ktm. 38-44 hk sier vell det meste. 
Men det er mye vedlikehold på de, ja. Og når noe ryker, så blir det dyrt. Men for å unngå det er det bare og blande mer olje i tanken. Har to kompiser med ktm... Han ene har 1,5/2dl olje opp i tanken (10liter), han har en del problemer.
Han andre har 3 dl olje opp i tanken sin, han nesten ingen problemer med sin.
Men jeg ville ha valgt ktm uansett.
Men RS er jo også en flott sykkel da.
Aprilia RS 125, 2003 modell
Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi

Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi

ofte servicer og eller?:)
- Petter
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 Spains No1
- Sted: Hønefoss
Hva du burde velge kommer heeeeeelt ann på hva du har lyst til å bruke sykkelen til. Er det kun herjing ville jeg valgt KTM'en, men er du ute etter en sykkel du kan dra på tur med, bruke som transportmiddel og i tillegg leke seg en gang i blandt ville jeg heeelt klart valgt Aprilia. Er også mye billigere å drifte en aprilia enn en KTM. Du må jo regne med masse penger i reprasjon i tilegg til kjøp av selve sykkelen på en KTM. Dette vil også gjøre at du har tapt masse penger på sykkelen når du skal selge den igjen;D
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(
Vis du går innpå Ktmforum.no. og leser litt der finner du mange som har knekt veiva si og masse sånn. og når det først skjer blir det dyrt.
Hadde ktm før, den gikk bra, men personlig syns jeg ikke den er egna til daglig bruk, f.eks kjøre fram og tilbake på skolen hverdag osv. er mer slitsomt enn å kjøre rs
Ktmen bruker også sykt mye bensin, i forhold til Rsen. 132 dyse i Rsen, og 185 dyse i ktm og 38 mm flatside(på 05 modellen jeg hadde) så sier det seg selv at den bruker mye bensin.
Skal du bare kjøre rundt å herje og har masse penger, kjøp ktm.
Hadde ktm før, den gikk bra, men personlig syns jeg ikke den er egna til daglig bruk, f.eks kjøre fram og tilbake på skolen hverdag osv. er mer slitsomt enn å kjøre rs
Skal du bare kjøre rundt å herje og har masse penger, kjøp ktm.
Sist redigert av royski den 05 nov 2009, 16:23, redigert 1 gang totalt.

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
Kjøp ktM om du vill kjøre my offroad og leke deg, og ja den er dyr.
Kjøp rs om du liker racing stylen der du ligger i svingene og kjører fort på svingete asfalt veier
Kjøp rs om du liker racing stylen der du ligger i svingene og kjører fort på svingete asfalt veier

Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
x Aprilia rs 125 Den var værst!
Konklusjonen er i grunn at det spørs på bruksområdet. KTM er leken, med mye effekt! Aprilia RS er bedre til lengre turer, mindre bensin, etc.
En ting er klart, hadde jeg hatt KTMen gjennom hele lett sykkel perioden(bare hatt den i noen måneder), så ville jeg vært blakk! DYR i drift.
En ting er klart, hadde jeg hatt KTMen gjennom hele lett sykkel perioden(bare hatt den i noen måneder), så ville jeg vært blakk! DYR i drift.
1987 Toyota Supra MKIII
2007 Cagiva Mito - Shark effektanlegg, Dellorto VHSB34, 13-43 dreving - Solgt
2010 KTM 125 EXC - Champion Edition Solgt
Mye bruker KTM på mila?
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
+/- 1L
- 200H - Prox flatstempel - Jolly carbon - Dellorto PHBH28
ca 08-1 liter mila. Pleier som regel å akkurat unngå å gå tom når jeg kjører Kongsberg-Drøbak, som er 8 mil.
1987 Toyota Supra MKIII
Forferdelig store bilder. 
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition
Ser ingen bilder? Tråden var dessuten godt i gang med å synke...
1987 Toyota Supra MKIII