Dellorto 34mm flatslide
Dellorto 34mm flatslide
Kan man bruke ekstern oljetank på Dellorto 34mm flatslide eller må jeg blande olja i bensin tanken?? og vis jeg kan bruke ekstern oljetank er det noen som vet hvor olje slangen skal på da?? Hadde vert fint med monterings bilde.
Mine sykkler: Aprillia rs 125 Spain's N°1
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
KTM 250F sx
KTM 50 Scooter
Re: Dellorto 34mm flatslide
har du den nye typen dellorto gasser? med vakumnippel ?

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
det må han vell ha.spain finnes vell bare i 07?
Må ikke, kan gjøre som anton gjorde da 
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
-
marius1992
- Mekaniker
- Sted: Bryne
hmm, håper det går bra at eg spørr her, så slipper eg å lage en ny tråd?
hva er forskjellen på flatside å vanlig forgasser ? Er det bare navnet på den ene forgasseren til dellorto ?
hva er forskjellen på flatside å vanlig forgasser ? Er det bare navnet på den ene forgasseren til dellorto ?
Aprilia RS 125 98mod
Trim: Gianelli effekt anlegg, Reed ventil, tynnere pakkning for mer komp og hevet eksosventil
Trim: Gianelli effekt anlegg, Reed ventil, tynnere pakkning for mer komp og hevet eksosventil
På en flatslide-forgasser er bladet som går opp og ned for å regulere luftmengden rektangulært.
Beste bildet jeg kunne finne av det:

I en vanlig forgasser, eller roundslide som noen liker å kalle det, er bladet formet som et stempel i en bil, dvs. at det er formet som en halvmåne.

Er ikke helt sikker på hva som er best, men jeg ville tippe siden flatsliden har en (bittelitt) større åpning på bladet så vil den kanskje være litt råere på gassen kontra en roundslide-forgasser. Hvis noe som faktisk har peiling kan si meg hva som er best, for jeg har også lurt på hva effektforskjellen er
Beste bildet jeg kunne finne av det:

I en vanlig forgasser, eller roundslide som noen liker å kalle det, er bladet formet som et stempel i en bil, dvs. at det er formet som en halvmåne.

Er ikke helt sikker på hva som er best, men jeg ville tippe siden flatsliden har en (bittelitt) større åpning på bladet så vil den kanskje være litt råere på gassen kontra en roundslide-forgasser. Hvis noe som faktisk har peiling kan si meg hva som er best, for jeg har også lurt på hva effektforskjellen er
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Flatslide skal ha hakket mer drag, men roundslide har bedre gassrespons 
Forskjellen er forsåvidt om det er rundt eller flatt forgasserstempel

Forskjellen er forsåvidt om det er rundt eller flatt forgasserstempel
- 200H - Prox flatstempel - Jolly carbon - Dellorto PHBH28
-
marius1992
- Mekaniker
- Sted: Bryne
okey, takk for svar=)
Aprilia RS 125 98mod
We Built This City!
Godt mulig, har bare hatt roundslide selv.. Hørte bare av en mito-ekspert at jeg måtte bruke roundslide, da det hadde best respons, og hadde mindre av/på-feeling i gasspådraget 

- 200H - Prox flatstempel - Jolly carbon - Dellorto PHBH28
er det delorto phbh 28 mm gasser som er org på rs 1999 mod . dette er vel ikke helt rette stedet å spørre men gidde ikke lage en ny topic bare for dette ene spørsmålet.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!