Starter ikke
Starter ikke
Når jeg skulle starte opp rsen i dag tidlig så fikk jeg ikke start på den. Den lakk bensin. Fant fort ut at bensinslangen var løs, koblet til den, å prøvde igjen! Men den starter fortsatt ikke. Kommer bare en rar lyd, så lyser varsellampa litt. Noen som vet hva som er galt?

Aprilia Rs 125 07 Black
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Re: Starter ikke
Tom for bensin? 
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Haha. Jeg er ikke dum da
Er nesten full tank. Fylte i går. Sååå..
Er nesten full tank. Fylte i går. Sååå..

Aprilia Rs 125 07 Black
sjekka dødmansknapp ?

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
prøvd å trillstarte den da?

Aprilia RS 125 2006 FP :
rave 1, jolly moto, pipercross filter, Vforce 3, Vertex stempel, Hpi Cdi. 34 mm innsug
34 mm gasser
koblet på bensinslangen riktig?
kansje du har koblet på bensintilførselen på vakumnippelen?
kansje du har koblet på bensintilførselen på vakumnippelen?

Aprilia RS 125 2006 FP :
34 mm gasser
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Hva var galt?
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
For å være ærlig har jeg ikke peiling. Skrudde av kåper og tank, så over og sjekka pluggen osv.. Satt på kåpene. Så virka den. Aner ikke hva som var galt, men går som ei klokke nå 

Aprilia Rs 125 07 Black
bensin var ikke rent inn i forgasser eller noe?XD
Er ofte at etter man har tømt forgasseren for bensin at sykkelen er veldig tongstarta.
Tømte hele batterie og trillstarta helt til jeg holt på å spydde en gang for og få start
Samme er det med kompisen min sin.
Tømte hele batterie og trillstarta helt til jeg holt på å spydde en gang for og få start
Samme er det med kompisen min sin.
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Jeg sa jo at jeg tømte hele batteriet og så trillstarta etterpå
Tømte hele batteriet ved å bruke el-starten altså.
Kan vere bedre å trillstarte den vist du har dårlig batteri, for da går ikke startmotoren like fort rundt som den skal og da kan det bli vanskelig å få start
Tømte hele batteriet ved å bruke el-starten altså.
Kan vere bedre å trillstarte den vist du har dårlig batteri, for da går ikke startmotoren like fort rundt som den skal og da kan det bli vanskelig å få start
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
Joa, men kunne jo lada det. 
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Vist jeg skal ut å kjøre og den er tomt for strøm så trillstarter jeg jo den istedet for og vente på at batteriet skal bli lada opp.
Men start kabler fra et annet oppladet batteri funker godt vist du skal starte og ikke har strøm
Men start kabler fra et annet oppladet batteri funker godt vist du skal starte og ikke har strøm

KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
Siden du har vakuumkrane vil det være logisk at du trenger å trille den lengre, slik at du får nok vakuum til å få bensinen inn forgasseren
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Kan så være, men når jeg måtte trillstarte min 06 modell før starteren virket, startet den bare etter noen få meter hver gang.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Ja er vanlig at den starter etter noen få meter
Men vist den har stått lenge eller at flotørkammeret er tomt kan det gå mye mye lengre tid for og få start
Men vist den har stått lenge eller at flotørkammeret er tomt kan det gå mye mye lengre tid for og få start
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
sykkelen min starter heller ikke når den er kald, eller jeg må trillstarte den og bare kjøre noen få meter så starter den med el-starter. så motoren blir ikke varm, men den må ha vært started en gang først. om sykkelen er ordentlig varm kan jeg kanskje starte den etter 3-4 timer med el-starteren.
please hjelp, dette funker ikke når jeg skl kjøre til skolen og må trille den igang :S
please hjelp, dette funker ikke når jeg skl kjøre til skolen og må trille den igang :S
Min verdens fineste sykkel- Aprilia Rs 125 07 Spains<3
<33
Har FP-anlegg og Rave 2 <3
jeg hadde samme problemet. jeg tok opp den startkanppen på styret. også tok jeg sandpapir og pussa litt mellom de 2 metall greiene. ble bra etter det:P

Aprilia RS 125 2006 FP :
34 mm gasser
det hjalp? eller svarte du til meg?
Min verdens fineste sykkel- Aprilia Rs 125 07 Spains<3
<33
svarte til deg, min var sånn den også.

Aprilia RS 125 2006 FP :
34 mm gasser
får ikke start på min rs nu. har skjekket pluggen, bytta bensinosv.. noen som vet hva som kan være galt?
Aprilia RS 125 2004 Gp-1
Fp anlegg, Powerfilter, Power reeds, forsterka clutch, og fjernet cdi sperre
haha, selfølgeli har æ gjort det:)
Aprilia RS 125 2004 Gp-1
prøv og start den, også sjekker du pluggen etterpå, om den er tør får den ikke bensin, om den er våt, får den hvertfall bensin.

Aprilia RS 125 2006 FP :
34 mm gasser
den blir litt våt ja:) trur æ må ta opp forgasseren å skjekke bunnkarre å se der ? eller?
Aprilia RS 125 2004 Gp-1
prøv og rengjør forgassern, blås ren dyser ogsånnn.
er det bra kompresjon i den da?
er det bra kompresjon i den da?

Aprilia RS 125 2006 FP :
34 mm gasser
ja=) kompen er bra(Y)
Aprilia RS 125 2004 Gp-1
skifta pluggen, å nu e alt tipp topp=)
Aprilia RS 125 2004 Gp-1