Mathias er navnet, 17år på lørdag. Ålesund er plassen.
- Allerede som 5 åring var jeg hekta på motorsykkler!
Pappa teipet papp i dekket på sykkelen min, slik kunne jeg kjøre 4-takter hele dagen
- Som 15 åring stod selfølgelig lett-MC høyest på listen. RS og NSR var nærmest det eneste vi viste om på den tiden. Jeg fikk 44.000,- til komf... Sa til meg selv at denne gangen skal jeg spare å kjøpe meg en lett-MC!
Jeg brukte litt og litt, til slutt var 20.000,- brukt opp på et øyeblikk. Jeg bestemte meg for å sette inn det andre så ikke alt forsvant.
Snakket litt med muttern, hun lovte meg lett lappen om den var under 10.000,- Det klarte jeg ikke få tak i her i området. Så det ble til at jeg kjøpte meg en moped.
- Midt i sommerferien i fjord hentet jeg en "strøken" Derbi GPR 2005 modell til 22.000,- litt utenfor Ålesund. Marerittet begynnte rett etter jeg hadde angrerett.
Der var masse feil på den, jeg så jo ikke det den gangen. Hadde langt i fra peiling.
- Sprekke i motoramme
- Mange orginal deler manglet, selger nektet å legge ut for det som var manglet! Han lovte at alle orginal delen var der, blandt annet var ikke orginal stempel der.
- Slark i råden+++
Jeg har jobbet utallige timer med den og det er vel det aller kjæreste jeg har nå for tiden (matrielt sett!)
Den har alt trimmen du kan tenke deg!
La meg rammse opp hva som er på den.
- Hebo pata negra, sylinder.
- Dellorto DS 21mm, forgasser
- Hebo reedventil
- Innsug, ukjent merke
- Metrakit pro race, veiv.
- Ninja carbon, effektanlegg.
- Hebo BIG, powerfilter.
- Metrakit pro carbon, clutch.
++ you name it.
Alt dette er bestilt på speedoptions.no og har en sammlet verdi på ca 15.000,-kr
Toppfart: Målt med GPS! 143km/t
Går ikke mer en rundt 130 nå av en eller annen merkelig grunn. Kommer seg til sommeren!
Noen bilder:

Framtidsplaner:
- Lakkert hele sykkelen i svart metallic.
- Lakkere felgene RS blå, samme som den nye RS`n!
- Nytt speedometer, det som er på har tatt kvelden.
- Prøve å se om jeg kan klare å få noe større sylinder til den.
- Sette på 140/70 - 17 dekk bak.
(står på 130/70 - 17 orginalt)
Kansje jeg får plass til 145 eller 150, får se.
Så blir det vel litt småtjafs til sommeren.

Mitsubishi Eclipse GS '97