Men. Noen som veit hvor jeg får tak i 125# dyse fort? Er lei av å vente lenge på internett-sjapper.
Aprilia RS 125 - Hvilken dyse?
-
Lartreig
Aprilia RS 125 - Hvilken dyse?
Sist redigert av Lartreig den 16 apr 2007, 22:00, redigert 3 ganger totalt.
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Jeg har nå 135# dyse. Jeg har uplombert luftfilter, og effektanlegg. Funker veldig dårlig. Om jeg har holder den på et lavt turtall over en liten periode, stopper den. Er dette pga forgasseren blir oversvømt?
Men. Noen som veit hvor jeg får tak i 125# dyse fort? Er lei av å vente lenge på internett-sjapper.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
- Motorduden
- Gold
- Motorduden
- Gold
- Motorduden
- Gold
Eg bestilte meg 130 dysa fordi eg skulle setta på FP potta, men dei dysene eg fekk passa ikkje, dei eg hadde fått var korte og brei(sånne som passe til gokartforgassaren på Rotax Max), mens den eg skrudde ut frå originalforgassaren min var lang og tynn. Så ringte eg tilbake til dei eg bestilte i frå og dei sa at dei ikkje visste ka eg skulle gjera. Han sa at dei einaste dysene dei hadde som var heilt like original dysa i originalforgassaren var 128 og 132. og han trudde at original dysa var 110..
Nokon her som kan forklara meg kva som stemmer og ikkje stemmer? og kva dysa eg faktisk må ha på original forgassaren min når eg skal ha FP Potta?
Nokon her som kan forklara meg kva som stemmer og ikkje stemmer? og kva dysa eg faktisk må ha på original forgassaren min når eg skal ha FP Potta?
Mr. Nordby
Vor 530 SM
Fulleffekt og går som et hel''''''!:D
Vor 530 SM
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
har du KUN FP anlegg? eller tatt luftfilter plomberingen også? tenker 125-128 passer jeg, på originalforgasseren din skal du ha 6mm dyser.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
tenker 130 dyse egner seg bedre om du har 34mm flatside ja. Med den originale 28mm forgasseren bør det holde med 125-128 dyse, men dette må du bare prøve deg frem til, hvis den blir veldig varm 90grader+ ved normal kjøring, bør du helt klart øke til 130, men rundt 75 grader i kjølevæska bør være en god arbeidstemperatur.
Tror 125 holder med den trimmen du har nå
Har hatt samme trim + 34mm gasser og 120 dyse jeg, men vil ikke anbefale det! Den skjærte seg ikke, men tror det var i grenseland en plass, så var jeg veldig flink til å unngå hardkjøring på de aller varmeste dagene også
Tror 125 holder med den trimmen du har nå
Har hatt samme trim + 34mm gasser og 120 dyse jeg, men vil ikke anbefale det! Den skjærte seg ikke, men tror det var i grenseland en plass, så var jeg veldig flink til å unngå hardkjøring på de aller varmeste dagene også
Aprilia RS 250 2003
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Vil absolutt anbefale det ja... Har selv skjært sykkelen min pga LITT for lite olje... Du må ikke ta i altfor mye med olja, men still den opp litt ja..
Aprilia RS 250 2003
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
NEI! dette er vel tomgangsskruen (husker ikke hvordan 28mm gasseren ser ut i hodet)?
oljepumpa sitter fremfor clutchen på venstre side av motoren (sett bakfra). ta av venstre sidekåpe. tror et par omdreininger på justeringsskrua her skal holde uten at jeg er 100% sikker, tror også dette varierer litt (går en wire igjennom skrua og selve pumpa sitter under et grått plastdeksel).
oljepumpa sitter fremfor clutchen på venstre side av motoren (sett bakfra). ta av venstre sidekåpe. tror et par omdreininger på justeringsskrua her skal holde uten at jeg er 100% sikker, tror også dette varierer litt (går en wire igjennom skrua og selve pumpa sitter under et grått plastdeksel).
Aprilia RS 250 2003
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Når du justerer oljepumpa, bare sørg for at de to strekene peker mot hverandre. Dette er standard for 34 hester.
Denne oljepumpe-vaieren blir ofte tøyd som følge av vibrasjoner og slitasje på vaieren, så en bør ofte sørge for at den er i riktig posisjon. Du trenger ikke å ha noe mer enn det som er beregnet til 34 hk.
Denne oljepumpe-vaieren blir ofte tøyd som følge av vibrasjoner og slitasje på vaieren, så en bør ofte sørge for at den er i riktig posisjon. Du trenger ikke å ha noe mer enn det som er beregnet til 34 hk.
- oppdatert mars 2009
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Sted: Egersund
- Kontakt:
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg
Strekane
Alle deko som fyste gong opna dekselet på oljepumpa og kikka på strekane...kossen stod strekane då? rett mot kvarandre? (Når deko hadde ein sykkel med 15hk altså)
Mr. Nordby
Vor 530 SM
Vor 530 SM
Vist ikke broen er der så er sperra fjernet, så ikke tenk mer på det. Neste du må se etter er om du har fjernet det tette røret i den orginale luftfilter boksen. Vist ikke fjern det som er tett og sett den orginale boksen på. Husk at vist du skal ha på powerfilter så burde du ha en større dyse enn det du trenger med vanlig luftfilterboks. Men prøv å sette på dne orginale boksen, med det tette røret fjernet, så sett på en dyse mellom 125-130. Se hverdan den går da, så kan vi heller komme med forslag etter du har gjort det. btw 120 dyse blir for lite selv om du bare kjører med luftfilerboksen.
Sort BMW E46 Coupe "M3 style"
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97
[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
ja jeg har opnet det tette røret. men det gik kun bra uten filter, helt opent lissom. den fusket da å men litte. så jeg skal bare prøve med en mindere dyse og sette på det orginale luft filteret igjen ? etter jeg har kjørt noen ganger renner det bensin ut av en av de lufte slangene til forgasseren. vet ikke hva det er men. ? 
Aprilia RS 125 '98
FP. anlegg, VHM høykomptopp, VHSB34 forgasser, ingen CDI sperre, Carbon Reeds, Pipercross filter

FP. anlegg, VHM høykomptopp, VHSB34 forgasser, ingen CDI sperre, Carbon Reeds, Pipercross filter
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
-
Kristoffer
- Lærling
- Sted: Oppdal
- Kontakt:
- DanielJohansen
- Verdensmester
- Sted: Moss, Østfold
- Petter
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 Spains No1
- Sted: Hønefoss
Arai her på forumet hadde trimmet en 08 mod nå(Alt likt som på 07) og han sa at forgasseren måtte stilles inn elektronisk. Han brukte askim motor, så jeg vil anbefale å høre med dem:)
Er vel ikke lange turen fra moss til askim heller( rundt 40 min?), så er kanskje like greit å la dem skifte dyse, stille inn forgasser, og evnt. andre ting som må gjøres også
Er vel ikke lange turen fra moss til askim heller( rundt 40 min?), så er kanskje like greit å la dem skifte dyse, stille inn forgasser, og evnt. andre ting som må gjøres også
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(