Her har jeg laget en guide! =)
Her er CDI'en. Dette er den plomberte versonen. (C1639)
Dere kan se et svakt skisse øverst til venstre, hvor jeg har tenkt å åpne.(Dette gjør jeg forsiktig med en kniv)
Her er målene til hvor du skal åpne:
Her har jeg åpnet dette området. Dere ser sikkert en liten tynn metalltråd midt i det utskårede feiltet. Det er den såkalte broa.
Så klipper jeg av ca 1,5mm midt på denne broa. Det er viktig at man har nok lende av broa på begge sider, så man får lodda fast ledningene. (hvis man vil ha en mulighet til å slå av og på cdi- sperra.
Så er det loddingen. Først avisolerer du ca 2 mm av endene på ledningene. Det er viktig at man ikke avisolerer for mye, da dette kan føre til at ledningene kobler seg sammen, og oplomberingen slår inn igjen. Deretter fortinner du ledningene og "broa". dette vil gjøre jobbene med å feste ledningene til broa mye enklere, enn hvis du tar de sammen og har på loddetinn etterpå.
Så er det bare å isolere godt med silikon, eller noe annet som isolerer godt. jeg brukte limpistol, da dette er mye enklere, og funker godt nok.
Derretter er det bare å lodde fast de andre endene til en bryter, og feste denne på et gunstig sted.
Grunnen til at jeg har en bryter til dette er hovedsaklig fordi jeg liker tanken av å kunne slå av og på noen "ekstra hester"