Olje
Re: Olje
det er girolje du skal fylle på sykkelen. mens den som blander seg med bensinen er motorolje. selv bruker jeg castrol mtx girolja viskositet 10w 40 på min. også bruker jeg en eller annen totakts olje jeg finner på mekonomen.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Du kan ikke bruke samme olje som både forbrenningsolje og olje på girkassen på en 2-takter.
På motoren brukes det girolje for 2-takter eller motorolje for 4-takter MOTORSYKKEL olje, med rette spesifikasjoner når det gjelder visko/tykkelse.
SAE 10w 40 er vel det som står i boka
På motoren brukes det girolje for 2-takter eller motorolje for 4-takter MOTORSYKKEL olje, med rette spesifikasjoner når det gjelder visko/tykkelse.
SAE 10w 40 er vel det som står i boka

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Takk for svar. Men hva er den beste giroljen og hva er den beste 2taktsoljen? Jeg har aldri funnet en girolje med viskositet på 10w 40. Jeg har funnet girolje som er 5w 75. Men mange sier jeg skal bruke motorolje. Girolje har jo høyere viskositet enn motorolje.
Ikke 2-takts olje! men feks Motul Transoil expert er en bra olje, det samme er girolja fra silkolene (compgear)
Aprilia RS250 1998mod.

jepp det står at den er egnet til girolje på mc og denne skulle vist være den beste de hadde på torshov der jeg kjøpte den, betalte ikke mere enn 90 spenn heller.
her er bilde av den

her er bilde av den

rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Min pumpe funker som den skal den etter 7 år i drift 
Aprilia RS250 1998mod.

oljepumpa er vell ikke noe som ryker ved det første tipper jeg!
-Yamaha Tzr 07 / Vrak
-Aprilia Rs125 07
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Rote!
-Aprilia Rs125 07
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Rote!
Nei, men det kan jo tette seg når slanger begynner å bli gamle, eller at det kommer mye dritt ned i oljetanken. Vær også oppmerksom på at slangene sitter skikkelig.
Aprilia RS250 1998mod.