Har køddet litt de siste dagene med min starter nå.
Mitt problem var at det var et "dødpunkt" på rotoren, rotoren manglet kontaktflate og når en eller begge stiftene havnet på denne plassen så ble det ikke kontakt, og starteren snurret ikke.
Det du kan gjør er og demontere starteren, grei skuring, ligger enkelt til bak bunndekslet. Men vær obs på at det kan komme olje ut av hullet der starteren er. Kommer det ut olje kan du bare velte sykkelen litt mot venstre.
Så prøver du og dreie motoren for hånd, sitter den fast har den sannsynligvis brent seg, snurrer den kan det være at du har samme problemet som meg, at rotoren har ødelagt kontakflate. Hvis du åpner starteren så vil det da altså se slik ut.

Der det mangler litt av flaten blir et såkalt "dødpunkt" der stiftene ikke greier og levere juice til rotoren.
En annen feil kan være start-clutchen din, den ligger monter bak på svinghjulet. En sak som skal gripe tak i en flate for og deretter snurre motoren. Den har en skralle funksjon og strammer kun en vei.
Hvis denne er ødelagt så vil du bare høre at startmotoren sviver uten og dra med seg selve motoren. Eller så kan den være at den er helt ødelagt og har låst seg fast så du ikke kan dreie på noe som helst.
En frisk ny en ser slik ut:

En utslitt og ødelagt en ser slik ut:

Jeg bestiller det meste fra AF1 i USA, hvis det ikke er altfor store pakker så tar det ikke så veldig lang tid.
Der koster start motor med frakt rundt 1800,- spenn og start clutch rundt 850,- kroner inkludert frakt.
Håper dette er til hjelp for alle med SXV

Edit: Andre ting som kan påvirke starten av en SXV er: Lite olje på motoren, dårlig batteri eller dårlig kontakt til starteren.