Trenger nytt kåpesett til RS, tips?
Trenger nytt kåpesett til RS, tips?
Hallo!
Har netopp kjøpt meg en RS, men kåpene har fått seg litt for mange riper,så jeg lurte på om noen hadde tips til hvor jeg kan få tak i noen fine kåper til en grei pris ?
Henry
Har netopp kjøpt meg en RS, men kåpene har fått seg litt for mange riper,så jeg lurte på om noen hadde tips til hvor jeg kan få tak i noen fine kåper til en grei pris ?
Henry
Arilia RS 125 2001 Nero Diablo FP! ;D
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Re: Trenger nytt kåpesett til RS, tips?
lakk de, skal du ha nye kåper koster det MYYYYYYYYE, må nok ut med over 15k for komplett kåpesett nytt
og vanskelig og finne brukt som er fine
så ville lakka de
og vanskelig og finne brukt som er fine
så ville lakka de
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
Velkommen til forumet Henry!
Først hadde det vært kjekt å visst hvilken modell du har?
Men som sagt ja,
vis det ikke er noen skader utover kun mange riper vil å omlakkere sykkelen garantert være det billigste.
I det siste har jeg hørt om medlemmer her som har fått lakkert hele sykkelen sin for litt under 4k,
en sidekåpe til 06- koster ca 2100 kroner så du kan jo sammenligne det selv.
Først hadde det vært kjekt å visst hvilken modell du har?
vis det ikke er noen skader utover kun mange riper vil å omlakkere sykkelen garantert være det billigste.
I det siste har jeg hørt om medlemmer her som har fått lakkert hele sykkelen sin for litt under 4k,
en sidekåpe til 06- koster ca 2100 kroner så du kan jo sammenligne det selv.
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition
Takk for svar!
Er en 01 mod. Jepp, har tenkt på å lakke de siden jeg i tilleg kjenner noen med sprøyte og utstyr til det, så jeg går nok for det ja
Henry
Er en 01 mod. Jepp, har tenkt på å lakke de siden jeg i tilleg kjenner noen med sprøyte og utstyr til det, så jeg går nok for det ja
Henry
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Kan ikke alltid kjøpe nytt 
Billige decal sett finner du på ebay i tillegg, så og gjøre det selv og få et godt originalt resultat blir myye billigere enn nye kåper.
Billige decal sett finner du på ebay i tillegg, så og gjøre det selv og få et godt originalt resultat blir myye billigere enn nye kåper.
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Å sende de til lakk og sette på dekaler selv kommer til å koste like mye vis ikke mer, en å kjøpe nytt. Sette på store dekaler er ingen lett jobb heller.
Suzuki rmz 450
-
StickyIcky
- Nysgjerrigper
http://www.apriliagenuineparts.co.uk
På den siden kjøpte jeg ny kåpeside på en 2006 modell som jeg klarte å velte. Var en kompis sin... Kostet meg dobbelt så mye å kjøpe i Norge, så jeg kan anbefale den siden på det sterkeste
Sparte mange lapper.
På den siden kjøpte jeg ny kåpeside på en 2006 modell som jeg klarte å velte. Var en kompis sin... Kostet meg dobbelt så mye å kjøpe i Norge, så jeg kan anbefale den siden på det sterkeste
Sparte mange lapper.Re: Trenger nytt kåpesett til RS, tips?
Er det mulig og sette 06 og oppover kåper på en 05 modell?
Og noen som har 98 og ned kåper?
Og noen som har 98 og ned kåper?
Det er fult mulig, holde på med det på min sykkel
men du må bytte hekk ramma og front ramma og masse ant små dritt 
men du må bytte hekk ramma og front ramma og masse ant små dritt Aprilia rs 125ccm replica 1995 modell ombygges til 06 modell sitt utsene

er prisene oppgitt i euro eller dollar?
hva koster det da sann ca. å bygge om utseende til den nye versjonen?
Hvis du skal bestille kliss nye kåper med dekaler vil settet koste deg rundt 20,000 bare for kåpedelene. Så må du regne med hekkramma, lykter, osv.
Men du kan jo også lete fram delene på ebay og kjøpe det derfra
Meste er i bra stand og du sparer omtrent 80% på nesten alle RS deler derfra 
har vel det meste du trenger
Men du kan jo også lete fram delene på ebay og kjøpe det derfra
Meste er i bra stand og du sparer omtrent 80% på nesten alle RS deler derfra har vel det meste du trenger

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Du bør sjekke ut på ebay og litt sånn kinesiske sider. Enn kompis av pappa fant kåper til suzuki gsx-r 600 helt nye til 6000kr bare fordi de ikke var "orginale"
Aprillia RS 06.
Rogaland
Karmøy
Vormedal
Rogaland
Karmøy
Vormedal
Har jo lett litt,men finner bare "racingkåper" uten lyktehull ol.
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
hva skal du med lykter da?
neida, går da ann og skjære ut det da
neida, går da ann og skjære ut det da
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
Er ikke bare å skjære ut til lyktene. Du må jo tilpasse lyktene, lage en måte å feste lyktene etc etc.
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
Jeg skal kjøpe meg en rs 125 01-03 mod til rundt 17 000 kr. Så skal jeg bytte ut hekken, baklyset, setet, og det som trengs bak, og evt. Tank og frontlykt. Så skal jeg lakkere det selv , har alt lakke utstyr som trengs til det. Noen som vet hva slags summer det kan komme opp i?
Sorry for at jeg legger det her på tråden din, men følte det var her den passa best :P Siden du også skal bytte kåper og slikt.
Har noen forslag om åssen den skal bli, (utseende messig) , designet blir nok ikke likt, men det er ganske kult da
Før:

Etter:

Etter (Med grønn ramme og litt for mye grønt ++)

Sorry for at jeg legger det her på tråden din, men følte det var her den passa best :P Siden du også skal bytte kåper og slikt. Har noen forslag om åssen den skal bli, (utseende messig) , designet blir nok ikke likt, men det er ganske kult da

Før:

Etter:

Etter (Med grønn ramme og litt for mye grønt ++)

Kjører:
x: Aprilia rs 125 2008
x: Aprilia rs 125 2006
x: Aprilia rs 125 2008
x: Aprilia rs 125 2006