Hvilken rs ?
Hvilken rs ?
Hei, har bestemt meg for å kjøpe en Aprilia rs 125, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan årstall jeg skal se etter..
Digger alle aprilia rs'er, bare att 1998-2005 mod.ene ikke er så pene frampå ;/
om jeg ikke finner 2006 eller nyere mod. for 30 000,- blir det nok en av de eldre mod.ene.
MEN, jeg lurer da på hva som er så stor forskjell på kjøre egenskapene, toppfart, akselerasjon osv. på 1998-2005, og nyere : ) ?
lurer også på deres mening om fronten på de eldre mod.ene : )
takk : D
Digger alle aprilia rs'er, bare att 1998-2005 mod.ene ikke er så pene frampå ;/
om jeg ikke finner 2006 eller nyere mod. for 30 000,- blir det nok en av de eldre mod.ene.
MEN, jeg lurer da på hva som er så stor forskjell på kjøre egenskapene, toppfart, akselerasjon osv. på 1998-2005, og nyere : ) ?
lurer også på deres mening om fronten på de eldre mod.ene : )
takk : D
Re: Hvilken rs ?
De er helt like! Bortsatt fra at de nye har et annet el nett og vacum gasser. Personlig liker jeg de gamle bedre. Syntes de nye synker veldig i pris.
Suzuki rmz 450
Hei og velkommen til forumet! Håper du kommer til å trives her.
Peronlig liker jeg bedre 96-98 modellene, da de ikke har slik "Hayabusa-aktig" baksete. Og jeg synes de har finere former. Men ja, jeg ville valgt å spart litt til faktisk, og heller kjøpt en 2006- modell.
Men ikke det at 99-05 modellene er stygge, de kan bli veldig fine om du gjør det riktige mot utseende på de! Mange kjempefine eksemplarer her på forumet, ta en titt innen "Din tråd".
Som Per15 sa, de eneste forskjellene på 99-05 og 06 er el-nettet, vacum forgasser. Men om du velger 07- modellene så har det kommet noe elektronisk (?) i forgasseren, har hørt mye dritt innen dette. 07- modellene er også kjente for å forsote eksosanlegg, noe som gjør at den vil gå treigere og treigere. Var faktisk nettopp et eksempel på dette her på forumet der toppfarten var redusert til rundt 100km/t pga. dette.
Lykke til!
Peronlig liker jeg bedre 96-98 modellene, da de ikke har slik "Hayabusa-aktig" baksete. Og jeg synes de har finere former. Men ja, jeg ville valgt å spart litt til faktisk, og heller kjøpt en 2006- modell.
Men ikke det at 99-05 modellene er stygge, de kan bli veldig fine om du gjør det riktige mot utseende på de! Mange kjempefine eksemplarer her på forumet, ta en titt innen "Din tråd".
Som Per15 sa, de eneste forskjellene på 99-05 og 06 er el-nettet, vacum forgasser. Men om du velger 07- modellene så har det kommet noe elektronisk (?) i forgasseren, har hørt mye dritt innen dette. 07- modellene er også kjente for å forsote eksosanlegg, noe som gjør at den vil gå treigere og treigere. Var faktisk nettopp et eksempel på dette her på forumet der toppfarten var redusert til rundt 100km/t pga. dette.
Lykke til!
Her skal det stå noe fornuftig.
''Men ikke det at 99-05 modellene er stygge, de kan bli veldig fine om du gjør det riktige mot utseende på de!'' er veldig gla i den mest vanlige outlooken, svart med rød løve. noen andre forslag ? ( bilder ) lurer også på hvordan man skal gjøre det om man vil endre på fargen og merkene osv. kan man levere den inn, å få dem til å ordne den slik du vil ?
Vil du se bilder a originale RS125(99-05) farger eller slike folk har lakkert om?
For å endre fargene og dekalene så har du flere muligheter. Blant annet sende kåpene inn til lakkering hos et lakkeringsverksted (evt. lakkere selv om du er flink). Eller du kan kjøpe dekaler og fjerne de gamle for å endre utseende.
For å endre fargene og dekalene så har du flere muligheter. Blant annet sende kåpene inn til lakkering hos et lakkeringsverksted (evt. lakkere selv om du er flink). Eller du kan kjøpe dekaler og fjerne de gamle for å endre utseende.
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Ta en titt på 05 modellen. Det må være en av de feteste originale!
Med rød rimtape blir dette smooth! 
Med rød rimtape blir dette smooth! Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Er bare å ta en titt på "Din tråd" som jeg sa. Finnes så utrolig mange deilige 99-05 modeller!
Her er noen av de:
Skaarud her på forumet sin. Utrolig strøken original farge sykkel!

HåkonR her på forumet sin. Utrolig strøken omlakkert sykkel!

Her er noen av de:
Skaarud her på forumet sin. Utrolig strøken original farge sykkel!

HåkonR her på forumet sin. Utrolig strøken omlakkert sykkel!

Skaarud sin var deilig, likte spess det med egne logoer
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Logoene er jo originale Aprilia logoer da. De får du tak i på eBay osv 

Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
vet kanskje om en som skal selge en helt strøken 2005 rs samme som Skaarud sin.
Suzuki rmz 450
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Skaarud sin er vel en 04, er den ikke?
neon av dere som vet topp farten på rs 125 når alle plombene er tatt ut ?
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Som FP klarer den 170 ca 

- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Som FP med standard dreving gjør den rundt 150 +/-. Drever du om går den "så fort du vil". Send meg en PM hvis du likte sykkelen min, Kimandre. Den er forøvrig til salgs.
Skal man bli god, må man ville bli god!