Kvaliteten på SXV + serviceintervaler ??
Kvaliteten på SXV + serviceintervaler ??
Noen som har erfaring til å kommentere kvaliteten på disse syklene? Ser bl.a. sxv har hatt problemer med motorene. Og hvor store er serviceintervalene? Har hørt at de skal være "snillere" enn på KTM.
Aprilia RS250 - 2002
[x] Yamaha Thundercat - 1996
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
[x] Yamaha Thundercat - 1996
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Kan vel si at erfaringer er en smule tilstede.
Har kjørt 14000km med min 2006mod.
Har hørt om et par motoruhell, tror ikke det er noe stort problem.
Men ellers er det et par småting som jeg har hatt problem med, og det er ikke uvanlig.
Starter, bensinpumpe, hjullager, oljetryksmåler. småting egentlig.
Men ettersom importør har vært helt rævva hittil har det å få deler vært et problem.
Har kommet ny importør nå, håper de er bedre.
Service, tenker du på ventiler da? 9000km isåfall, da må motoren plukkes ned, har ikke gjort det anda på min da det var godt innenfor da jeg sjekket på ca 8000km Og da mener jeg GODT innenfor.
Ellers er det oljeskift på 3000km
Så er slettes ikke ille. Spørs jo selvsagt hva en sammenligner med!
Har kjørt 14000km med min 2006mod.
Har hørt om et par motoruhell, tror ikke det er noe stort problem.
Men ellers er det et par småting som jeg har hatt problem med, og det er ikke uvanlig.
Starter, bensinpumpe, hjullager, oljetryksmåler. småting egentlig.
Men ettersom importør har vært helt rævva hittil har det å få deler vært et problem.
Har kommet ny importør nå, håper de er bedre.
Service, tenker du på ventiler da? 9000km isåfall, da må motoren plukkes ned, har ikke gjort det anda på min da det var godt innenfor da jeg sjekket på ca 8000km Og da mener jeg GODT innenfor.
Ellers er det oljeskift på 3000km
Så er slettes ikke ille. Spørs jo selvsagt hva en sammenligner med!
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Re: Kvaliteten på SXV + serviceintervaler ??
Vet ikke helt hvor jeg skulle ta dette, men tar det her. Er det mye små feil med eldre sxv 550?
Suzuki rmz 450
Vet ikke om det er så mange småfeil, men det er ihvertfall nok av store...
På de første var det problemer med pakningsmiddelet mellom de to delene av veivhuset. Olja og kjøleveska blander seg, noe som fører til havari. Var dessuten noe om at de spyttet mye olje i luftfilterboksen, og starteren er også kjent for å være veldig skjør. Ikke er de spesielt lettstartede heller, mendmindre du monterer f. eks. powercommander og får den satt opp skikkelig. Rekkevidden på full tank er vel rundt 10-12 mil tror jeg.
Er noen som hevder at man kan unngå disse problemene ved å være nazi med vedlikeholdet, det er jo tross alt en konkurransesykkel med skilt. Serviceintervallene er ganske korte, er vel snakk om ny olje på 500 km eller 1 000 km, og nye stempel på 9 000 km. Hvor langt det er mellom ventilkontrollene husker jeg ikke, men tipper 4 - 5 000 km. Motoren må ut for å justere ventilene.
Når det er sagt så er SXV 550 noe av det sykeste jeg har kjørt. Den kjører rett og slett som en drøm, men du må ikke være redd for å skru hvis du skal kjøpe en.
Er noen som hevder at man kan unngå disse problemene ved å være nazi med vedlikeholdet, det er jo tross alt en konkurransesykkel med skilt. Serviceintervallene er ganske korte, er vel snakk om ny olje på 500 km eller 1 000 km, og nye stempel på 9 000 km. Hvor langt det er mellom ventilkontrollene husker jeg ikke, men tipper 4 - 5 000 km. Motoren må ut for å justere ventilene.
Når det er sagt så er SXV 550 noe av det sykeste jeg har kjørt. Den kjører rett og slett som en drøm, men du må ikke være redd for å skru hvis du skal kjøpe en.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
9000 på stempel og ventiler. Holder mye lengre på landeveiskjøring..