Hei
En dag jeg var ute å kjørte begynte pluttselig speedometeret å vise alt for lav fart, og til slutt viste det 0 hele tiden.
Er en sr 50 factory fra 05.
Lurte på om det er vaier eller om den måler digitalt? Eller om noen har hatt samme problem og har en løsning?
Speedometeret fungerer ikke
- joakim9093
- Fersk Racer
- Sted: Kristiansund, Møre og Romsdal
Re: Speedometeret fungerer ikke
Kanskje speedometerdrevet er gåent eller eventuelt speedometerwiren, dette er lett å fikse.
edit: Jeg hadde samme problemet på min aprilia rs 125 og jeg byttet speedometerdrevet så fungerte det igjen.
edit: Jeg hadde samme problemet på min aprilia rs 125 og jeg byttet speedometerdrevet så fungerte det igjen.
Kjører hardt, kjør stil, kjør Aprilia RS.
- Aprilia RS 125cc 2001 modell(custom blå)
- Aprilia RS 125cc 2001 modell(custom blå)
Dro ut kabelen i går for å se litt, og det virker som om den er blitt skadet, noe av plasten har blitt slitt bort.
Så litt på speedomtererdrev og fant disse som i følge siden er til sr50:
http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1709643534
http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1709643535
Ser på disse at det virker som om du skal skru på kabelen som går videre fra drevet, men den kabelen som står i nå var det bare å dra ut, og den har ingen gjenger, så virker litt rart...
Jeg har sr50 factory, som ikke ser lik ut som sr50 ditech, men etter som jeg har skjønnt har samme motor. Kan det være at de har forskjellige speedomterdrev?
Noen som vet om det vil passe, eller om jeg må ha noe annet?
Så litt på speedomtererdrev og fant disse som i følge siden er til sr50:
http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1709643534
http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1709643535
Ser på disse at det virker som om du skal skru på kabelen som går videre fra drevet, men den kabelen som står i nå var det bare å dra ut, og den har ingen gjenger, så virker litt rart...
Jeg har sr50 factory, som ikke ser lik ut som sr50 ditech, men etter som jeg har skjønnt har samme motor. Kan det være at de har forskjellige speedomterdrev?
Noen som vet om det vil passe, eller om jeg må ha noe annet?
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Speedometerdrevet er jo på framhjulet så har jo ikke noe å si hvilken motor der er.
Du kan jo sjekke oemparts hvordna drevet sal se ut, så ser du om du finner et likt et på mobilsentrum
Du kan jo sjekke oemparts hvordna drevet sal se ut, så ser du om du finner et likt et på mobilsentrum

Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Speedometeret mitt fungerer heller ikke, viser 0 hele tiden.
Skal få fiksa det snart.. , Men det jeg lurte på :P Går det ann og skifte bakgrunnsfarge (Eller endre noe) på speedometeret til 06 mod og oppover?
Skal få fiksa det snart.. , Men det jeg lurte på :P Går det ann og skifte bakgrunnsfarge (Eller endre noe) på speedometeret til 06 mod og oppover?Kjører:
x: Aprilia rs 125 2008
x: Aprilia rs 125 2006
Ja, det går.
Ta kontakt med holav her på forumet. 
Ta kontakt med holav her på forumet. Her skal det stå noe fornuftig.
Skal gjøre det
Hadde vært utrolig morsomt å få det til 
Hadde vært utrolig morsomt å få det til Kjører:
Hehe, har selv vurdert det. Bildene han viste meg, fra motorsykler han hadde skiftet bakgrunnsfarge på, ble ihvertfall sykt bra! 
Her skal det stå noe fornuftig.