Får ikke start
Får ikke start
Jeg har akkurat fått skifetet en hel del på min rs 125, motoren har vært ute og hele greia, men jeg har fryktelig kort gassdrag på gasshåndtaket. Og når jeg prøver å starte så vil ikke sykkelen gå i mer enn et sekund hvis jeg ikke holder gassen nede, blir bare slapp putrelyd av motoren. Sylinder å stempel er nytt, og den står bare med trimpotte som trim. Har dere peiling?
Re: Får ikke start
Gassdraget tror jeg er pga du ikke har satt stempelet i gasseren skikkelig på plass. Men skal ikke si det sikkert.
prøvd med startgass ?
prøvd med startgass ?
Husqvarna wr125 2002 white and black editon
Aprilia rs125 2006 italkit
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
o ig med du har hatt ut motoren så kan det jo også hende du har endra på hvordan gasswaiern har liggi så at den har blitt strammere er en mulighet 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
Også tar det vell litt lenger tid når det er nytt stempel og sylinder ?
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Fått start på den ?
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Hei, ja stempelet sto feil vei
Jeg fikk start i dag, men det føltes som om den druknet når jeg skulle kjøre, er sikkert for stort med 135 dyse :P Men problemet var at det kom en sky av hvit røyk opp av motoren..
akkurat som det skjedde litt før jeg skjærte den sist
Får bare håpe at det er fordi det kom kjølevæske ut av thermistorhullet, jeg har nemmlig tettet det med en annen skru som passet noe lunde og deretter hat noe eksospasta rundt
Jeg skjærte sist pga. at thermistoren falt av og all kjølevæska randt ut 
Jeg fikk start i dag, men det føltes som om den druknet når jeg skulle kjøre, er sikkert for stort med 135 dyse :P Men problemet var at det kom en sky av hvit røyk opp av motoren..
Og så tar det så lang tid å få deler fra oemparts at jeg ikke orka vente 
Termostaten ja. Klarer du å se om røyken kommer fra der du har skrudd inn skruen?.. Bare følg nøye med kjølevæskenivået at det ikke synker merkverdig, følg med pluggen og skift til rett dysestørrelse så skal det nok gå bra.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Nei, thermistoren :P http://oemparts.no/catalog/225597 del nr. 20 
thermostaten er del nr. 9 http://oemparts.no/catalog/225594
thermostaten er del nr. 9 http://oemparts.no/catalog/225594
Er det noen som tilfeldigvis har en slik en liggende så hadde det vært flott om en av dere kunne sendt den til meg, jeg har bestilt den på oemparts, men som dere sikkert vet så tar det kjedelig lang tid :P jeg sender den jeg har bestilt så fort jeg får den 
Er det noen som vet hvilken dimmensjon og lengde det burde være på en skru som skal være ganske identisk med thermistoren?