Legg innav emf » 19 mai 2010, 18:10
hei Espen heter eg

går i 10 klasse. holder på med lett sykkel lappen og er forhåpentligvis ferdig til slutten av juni
jeg fikk min aprilia rs 125 Nero Diablo (2001 modell) hjem til meg rundt juletider da jeg kjøpte sykkelen gikk den fint men når jeg skulle starte den igjenn når sesongen får lærekjøring begynte så startet den ikke

men etter en ny tennplugg var dette fikset

etter noen måner med lærekjøring så skulle eg kjøre en lang tur (ca 30 minutt hver vei) da jeg kom fram så jeg att oljelampen lyste når jeg lente meg får mye til venstre. men eg skjekket att det var olje til å komme meg hjem og det var det

men halveis hjemme begynte sykkelen og miste trekket i slutten av en tunell og stoppet helt. eg trilte den fort ut og eg måtte stoppe på ett buss stopp utenfår tunellen. det var litt olje igjenn og eg ville slippe å trille helt til neste bensinstasjon. så dum som eg er kjørte eg videre. nesten framme med bensinstasjonen skjedde det samme igjenn. men no startet den ikke. eg trilte bort til bensinstasjonen og kjøpte en olje som mammen der sa eg skulle ha til min sykkel. den stoppet i en bakke på vei hjem men startet med en gang. eg kjørte hjem og trode det skulle gå fint neste tur. dagen etter hadde eg en liten tur men kom ikke langt før eg ble stående utenfår eikås motorsenter med motorstopp. ingen fant ut hva det var så vi måtte hente den på tilhenger. i dag fant eg ut att det ikke var 2 taktsolje å tok ut den feile oljen. no vet eg ikke ka eg skal gjøre???? har motoren skjert seg? har planer om å pusse opp sykkelen og så kommer bilder etter hvert!!!!!!!!

Sist redigert av
emf den 21 mai 2010, 23:00, redigert 6 ganger totalt.
- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..