Kjøpe Rs 99' i deler?
Kjøpe Rs 99' i deler?
Hei!
Jeg skal kanskje kjøpe en aprilia rs 125cc 99' modell i deler, for 6000, jeg får den kanskje litt billigere.
Finnes det noen manualer/håndbøker om hvordan disse syklene er satt sammen?
Og noen som bor i Ski/Follo området som er villige til å hjelpe meg om jeg står fast? (Kanskje bare en sms, evt besøk om jeg virkelig sliter, jeg har ALT av verktøy, og da mener jeg ALT).
Høres det smart ut å gjøre det? Da får jeg jo pussa alle delene som JEG ønsker? og vil da få drømmesykkelen!
Noen invendinger e.l?
Han som solgte den(Jeg kjenner han) sa at alt skulle være i orden, borsett fra noen motordeler som han var usikker på. Den har liggi i deler i et par år nå.
Jeg skal kanskje kjøpe en aprilia rs 125cc 99' modell i deler, for 6000, jeg får den kanskje litt billigere.
Finnes det noen manualer/håndbøker om hvordan disse syklene er satt sammen?
Og noen som bor i Ski/Follo området som er villige til å hjelpe meg om jeg står fast? (Kanskje bare en sms, evt besøk om jeg virkelig sliter, jeg har ALT av verktøy, og da mener jeg ALT).
Høres det smart ut å gjøre det? Da får jeg jo pussa alle delene som JEG ønsker? og vil da få drømmesykkelen!
Noen invendinger e.l?
Han som solgte den(Jeg kjenner han) sa at alt skulle være i orden, borsett fra noen motordeler som han var usikker på. Den har liggi i deler i et par år nå.
Sist redigert av havers den 30 mai 2010, 21:19, redigert 1 gang totalt.
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Re: Kjøpe Rs 99' i deler?
Det der er ikke en 99 modell 

- Aprilia RS 125 1999 Modell.
- Yamaha DT 50 (herjemoped)
Hva da? 
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
96-98? litt usikker 
men du ser på kåpene fordi jeg har 99 modell

men du ser på kåpene fordi jeg har 99 modell

- Aprilia RS 125 1999 Modell.
- Yamaha DT 50 (herjemoped)
Ah, men vil du si det er verdt det? Og finnes det manualer om hvordan man setter sammen ?
96-98 ja.
Ville aldri stolt på at alle delene var der. Men for 6 000kr så har du jo litt å bruke om noe evt. skulle mangle også da. 
Ville aldri stolt på at alle delene var der. Men for 6 000kr så har du jo litt å bruke om noe evt. skulle mangle også da. 
Her skal det stå noe fornuftig.
Jaja , det får så være.
Men finnes det manualer om hvordan den settes sammen?
Hvordan blir det forresten med papirer, og EU-godkjenning? For jeg regner jo med at det ikke er skilter på den.
Men finnes det manualer om hvordan den settes sammen?
Hvordan blir det forresten med papirer, og EU-godkjenning? For jeg regner jo med at det ikke er skilter på den.
Det må være en original sykkel da. Ellers nytter det lite å få den godkjent.
Har ikke sett noen manualer. Da det ikke er bare bare å sette sammen en sykkel (hvis motordeler osv ligger i smådeler?). Men om det er "hele" deler, så vil det være en stor fordel.
Med "hele" deler mener jeg f.eks at motoren ikke er delt opp. 
Har ikke sett noen manualer. Da det ikke er bare bare å sette sammen en sykkel (hvis motordeler osv ligger i smådeler?). Men om det er "hele" deler, så vil det være en stor fordel.
Med "hele" deler mener jeg f.eks at motoren ikke er delt opp. 
Heh.. Motoren skulle visst ligge i deler den og
Men der har min far erfaring (Henviser til hans over 50 biler, hvoran minst 10 stk har måtte overhale motoren. ). Kanskje ikke akkurat det samme på lettsykkel.
om du får hele motoren ( syll + motorblokka i deler ) da skal jeg si at du har en god del jobb og gjøre. Og det er nærmere umulig og si om alle delene er der eller ikke, da det finnes ubeskrivelig mange skruer og muttere. Så om du har skrudd en god del før og har peiling, så kansje du burde prøve deg fram, men det er som sagt utrolig mye jobb og få alt på riktig plass. Men om du har lite erfaring med og skru motorer og sånt, så ville jeg annbefalt deg og kjøpe en hel sykkel.
Har selv skrudd rsn min helt komplett fra hverandre, hver eneste bit på rsn fra ramma og kåper til motor, og det er mye jobb! Haynes eller hva den heter er ganske fin manual, der står det hvertfall en god del hjelp som hjalp meg i de værste tilfellene
Har selv skrudd rsn min helt komplett fra hverandre, hver eneste bit på rsn fra ramma og kåper til motor, og det er mye jobb! Haynes eller hva den heter er ganske fin manual, der står det hvertfall en god del hjelp som hjalp meg i de værste tilfellene
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Fant ikke den haynes boka med litt kjapp leting. Jeg personelig har skrudd så og si INGENTING, men jeg burde vel få satt den sammen på et år? Får neppe lappen før april neste år uansett. Og om jeg feiler, så burde jeg vel kunne selge delene for over 10000 om jeg selger vær for seg? 
Om noen har den Haynes boka liggende, eller en link til den. Jatakk.
Har forresten 99 modellen sitteplass til to?

Om noen har den Haynes boka liggende, eller en link til den. Jatakk.
Har forresten 99 modellen sitteplass til to?
http://mc-deler.no/utstyr.asp?C=H_2HK1C ... MCD-753224
Her har du den. Vel er en god del skruing for og si det sån, og tid vil det nok ta. Men så er det og få alle delene på riktig plass og fungere som den skal også, kjenner du noen som kan skru og har peiling da? siden ellers ville jeg personelig sagt nei takk, selv om det hadde vært ett ganske så morro oppdrag og gjøre. Men er ikke så sæærlig morro og starta og skru så finner du ut at noe er ødelakt, osv. Da flyr tusenlappene fort etterhvert..
Men dette er altså min mening hva jeg annbefaler deg, det er jo så klart opp til deg hva du gjør
Her har du den. Vel er en god del skruing for og si det sån, og tid vil det nok ta. Men så er det og få alle delene på riktig plass og fungere som den skal også, kjenner du noen som kan skru og har peiling da? siden ellers ville jeg personelig sagt nei takk, selv om det hadde vært ett ganske så morro oppdrag og gjøre. Men er ikke så sæærlig morro og starta og skru så finner du ut at noe er ødelakt, osv. Da flyr tusenlappene fort etterhvert..
Men dette er altså min mening hva jeg annbefaler deg, det er jo så klart opp til deg hva du gjør
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Pappa og naboen skrur, naboen over gata har en ganske fet sykkel, naboen to hus nedenfor har en fin sykkel. Han jeg skal evt. kjøpe den av bor i nærheten, og han gikk mekken.
Det er VELDIG fristende da!
Tror jeg skal finne ut hvordan det blir å få den godkjent og kjøre den lovlig, og hvor mye det koster å registrere den. Om det går glatt og ikke er alt for dyrt tror jeg at jeg gjør det!
Man får vel solgt reservedelene for over 5000?
Det er VELDIG fristende da!
Tror jeg skal finne ut hvordan det blir å få den godkjent og kjøre den lovlig, og hvor mye det koster å registrere den. Om det går glatt og ikke er alt for dyrt tror jeg at jeg gjør det!
Man får vel solgt reservedelene for over 5000?
Uansett, det er ikke mange delene du får solgt på 1 måned. Er for det meste smådeler og slitedeler folk er ute etter. Altså f.eks svingarm osv. er ikke så lett å få solgt.
Men for å si det på den positive måten, om du skrur absolutt alt sammen selv. Så skal jeg love deg at du kan mye om Rotax 122 etterpå.
Men for å si det på den positive måten, om du skrur absolutt alt sammen selv. Så skal jeg love deg at du kan mye om Rotax 122 etterpå.

Akuratt det, du får nok solgt en del, men noen deler vil nok ta litt tid, med mindere du er heldig. Og kjent med rotax 122 kan jeg garantere deg med en gang at du vil bli, + om du begynner og montere resten av sykkelen el-nettet og får den ferdig, så kan du sykkelen inn og ut. Hvertfall det er en ganske fin belønning av og sette sammen hele sykkern. Etter jeg skrudde hele min fra hverandre og sammen igjen, så kan jeg nærmere lokalisere hver eneste små ting som er under kåpene, siden du sitter jo og skrur, og da lærer du samtidig, noe som kan komme til nytte den dagen det skjer et problem med rsn 
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Det er motoren? 
Men F det er fristende! Hvordan vet du egentlig om motoren funker? Er det en måte å teste den på uten å sette den på plass i sykkelen?
Men F det er fristende! Hvordan vet du egentlig om motoren funker? Er det en måte å teste den på uten å sette den på plass i sykkelen?
rotax 122 er motoren på de nyere fra 1996-2010 (?) eldere motoren er rotax 123. Er ikke sikker når de startet og bytte ut 123 med 122, så bare og rette om jeg tar feil.
Kan vel ikke være mulig det.. siden du må jo ha på forgasser med wire, osv, ledningsnettet som er kobla i motoren, og du får jo aldri testet ut gira osv med mindere du har den inni ramma og får prøve og kjøre med den. Så kan ærlig talt ikke tro at det er mulig og teste utenom, eneste er vel kansje titte etter skader på/i motoren, spess stempel og syll.
Kan vel ikke være mulig det.. siden du må jo ha på forgasser med wire, osv, ledningsnettet som er kobla i motoren, og du får jo aldri testet ut gira osv med mindere du har den inni ramma og får prøve og kjøre med den. Så kan ærlig talt ikke tro at det er mulig og teste utenom, eneste er vel kansje titte etter skader på/i motoren, spess stempel og syll.
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Kan annbefale den Haynes boka, der står det aller meste altså! 

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Det må jeg virkelig! Men tror jeg bare kjøper den om jeg kjøper den i deler, eller om jeg får meg en ordentlig sykkel, som alt er bygd.
Det kan hende, vet værtfall at pjme.co.uk selger den, mc-deler.no og de fleste mc-sjapper som selger Haynesbøker.. usikker på om biltema skaffer though selv om de har mye haynes..
Mc-sjapper tar værtfall mye for de, skulle ha 599 fra meg, men fikk krangla meg ned til halvpris.
Mc-sjapper tar værtfall mye for de, skulle ha 599 fra meg, men fikk krangla meg ned til halvpris.
Aprilia RS250 1998mod.

Åfyfaen for en pris!
Blir nok en fra Ebay for meg ja.
Hvordan uttaler du det? Haines?
Hvordan uttaler du det? Haines?
"hains" Kaller jeg den 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!