Prøvde å legge ut innlegg i diverse tråder, men fikk ikke noe svar. Så håper å få litt kjappere respons her.
Jeg skiftet clutchlameller på sykkelen min for en liten stund siden. Etter det funka den helt fint, så plutselig skjærte den seg. Glemte å sette oljeslangenn skikkelig på forgasser, dermed falt den av mens jeg kjørte og deretter skjærte den seg. Etter det så har jeg demontert sylinder og stempel. Men plutselig en dag når jeg så nedi veivhuset med lommelykt, så var det en liten dam der. Var en brun aktig olje av et eller annet slag, men det lukta bensin. Tenkte ikke mer over det før idag når jeg skulle kikke nedi. Da var det enda en liten dam der. Så den lekker antageligvis girolje inn i veivhuset etter clutchlamell skiftet.
Leste på et forumet der en som hadde Rotax 123 hadde samme problemet. Der sa de at det kunne være disse grunnene: Overfylt olje (mer enn 6dl), gåen simmering rundt girstanga som går inn i blokka. Men kan ikke forstå at det kan være den som er gåen? Noen som har et tips? Lekker fra venstre side om du sitter på sykkelen.
Hvor farlig er det å kjøre med dette?
Håper på raske svar.
Tusen takk!
Mvh,
Anton