APRILIA RS 2007
APRILIA RS 2007
Hva skjer om du borer hull i cdi boksen, men ikke setter på noe annet anlegg eller lignende?
Re: APRILIA RS 2007
Ingenting? du gir strøm til ledninga som rave1 skal være plugga til men lite vits uten rave1 og uplombert anlegg? 
Det står klart og tydelig mangen steder her på forumet. Du sitter tenningen til set 2 som vil si at solenoiden får strøm. Det skal ikke gjøres hvis du ikke har rave 1. Gjør du det uten og koble til rave 1 får du varsellys og EFI tegn på displayet 
Aprilia rs 125 2008. Gianelli anlegg, Rave 1, Dellorto 34.
ok, veit ikke helt åssen det funker se;) har en aprilia som bare gjør maks 115 km/t på rett strekke og er litt usikker på hva jeg bør gjøre.. lurer på om jeg skal bytte dreving før jeg eventuelt kjøper effektanlegg? Eller hva er greiest og billigst å få til. og jeg lurer på en ting til; hva består et rave kit av?
Hvis du har 07 MÅ du trimme den, ellers vil den bare gå dårligere og dårligere.. Det er katalysator i orginalanlegget (helt på TRYNET når det brukes olje i bensina) og den blir sota igjen ettersom du kjører. Min klarte til slutt 98 km/t (nedoverbakke) og da fikk jeg nok. Satte på FP-anlegg, bytta til effektanlegg og rave for litt siden og den går som en kule 
Raven er ett blad som åpner for eksosporten, ettersom motoren arbeider bedre på høyt turtall når den får mindre motstand
Bladet løftes opp på rundt 8,000 rpm og gir deg ett sinnsykt toppkick 

Raven er ett blad som åpner for eksosporten, ettersom motoren arbeider bedre på høyt turtall når den får mindre motstand
Bladet løftes opp på rundt 8,000 rpm og gir deg ett sinnsykt toppkick 
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Hvis du har kjørt over rundt 4-5000 km med orginalanlegget vil det mest sannsynlig være sota igjen.. Da vil ikke eksosen slippe fort nok ut og turtallet vil ikke noe særlig høyere enn 8-9000 
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Noen som vet hva EFI står for ? 
Aprilia rs 125 2008 modell full power + Vforce3=)
yamaha r6 2004 modell supersport=)
yamaha r6 2004 modell supersport=)
Electronic Fuel Injection.
Trur ej
Google det
Trur ej
Google det

Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
Vet ikke helt hva det står for, men på Aprilia er det en feilkode.
Det er jo ei feilmelding rundt "innsprøyting" av bensin? Er det ikkje at gasseren blir stillt inn da kanskje? Har ikkje peiling, men det er jo logisk at det har noe med bensin å gjøre, sjøl om det er på CDI-boksen? Og den opner strøm til Raven seff..

- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
EFI-koden kommer opp, i alle fall etter deg jeg vet, når du har boret hull i CDI-boksen og ikke har koblet til solenoiden eller når du har koblet ut TPS-sensoren på gasseren. Min kommer opp en gang i blandt hvis jeg ligger på 4-5000 rpm og gir bånn gass. Da kommer ikonet opp, men det er bare å skru sykkelen av og på og det er borte 

Men er lampen liksom ein multilampe da? xD som varler om at du har bora hull og gitt strøm til raven, og visst du har problem med forgassar etc.? :P

Hvis du f. eks har for lite strøm på batteriet (volt) og du prøver å starte sykkelen, så vil startmotoren stoppe og EFI-lyset blitt slått på.
Tror det er et ganske generelt lys for diverse "feil" med sykkelen.
Tror det er et ganske generelt lys for diverse "feil" med sykkelen.
Aprilia RS 125 09 Black/Red
Aha, skjønna 

på min og kom det opp en EFI feil når jeg skulle stille på nåla. EFI feilen kom opp etter at jeg var ferdig. den greia på siden av forgasseren er det TPS sensoren? for EFI feilen kommer bare opp når jeg gir gass:P Og det er ikke noe spesielt rart med sykkelen, bare at det lyser et varseltegn.
jeg har en 2007 modell rs. CDI boksen er klippt på den. når jeg slår på sykkelen lyser varsel-lampen og EFI tegnet kommer opp. ser folk sier det er pga cdi boksen. men har hørt att man skal kunne koble sammen noen kabler ved batteriet og få justert dette. er det slik? hvor ligger kablene og hvordan ser de ut?
Tenker selv å trimme 07'en min, men er det veldig vanskelig? Og hvor mye koster det? Skjønner egentlig ikke noe av det med CDI-boksen og de kablene dere snakker om..
Svart RS 06' - viewtopic.php?f=26&t=8396
Cmw94, la meg gjøre det klart for deg. Du kan ikke klippe CDI-sperra på 2007 modellene og oppover, det var pga. det ble innført et nytt miljøkrav. Derfor skiftet Aprilia ut diverse deler for at den skulle klare seg innenfor miljøkrava. Enten så har du 2006 modell, 2006 el-nett eller så er det noe jæ*la rart. 
Her skal det stå noe fornuftig.
- Kristian93
- Fersk Racer
Når jeg setter på Rave 1, vil den EFI lampa lyse når jeg har lite olje da? 
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm
Nei, da vil varsellyset lyse !
Aprilia rs 125 2008. Gianelli anlegg, Rave 1, Dellorto 34.
- Kristian93
- Fersk Racer
Aprilia RS 125, Spains 2007 <3
Link til min tråd; https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=8050
http://www.youtube.com/watch?v=mKXcr_hZcXE
Daelim Roadwin 125, 2008mod. selges... Strøken, som ny!
Link til min tråd; https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=8050
http://www.youtube.com/watch?v=mKXcr_hZcXE
Daelim Roadwin 125, 2008mod. selges... Strøken, som ny!
- henrikhaga
- Bronze
- Sted: Hommersåk, Sandnes, Rogaland
EFI = Epic Fail Indicator?
Neida, det er vel bare en generell feil melding..?
Neida, det er vel bare en generell feil melding..?
"Fear Nothing, Risk Everything!"
hvem er det som eide denne eller eier da ? 
(vet det er forhandler som har annonsen, men må jo være noen sin
).
http://www.finn.no/finn/mc/used/result? ... /MAKE=2998
(vet det kanskje er feil plass å poste denne, men gadd ikke å lage ny tråd bare for dette).

(vet det er forhandler som har annonsen, men må jo være noen sin
http://www.finn.no/finn/mc/used/result? ... /MAKE=2998
(vet det kanskje er feil plass å poste denne, men gadd ikke å lage ny tråd bare for dette).
X:
- Kristian93
- Fersk Racer
Åssen setter man tenninga til "set 2" ?
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm
Skjer automatisk når du klipper cdi sperren tror jeg