Jeg har sykkelen rett inntil huset....
Når jeg tok sykkelen min opp trappene for en stund siden merket jeg at trappen min hadde noen bensin flekker etter sykkelen.
Jeg har ikke sett eller luktet bensin etter dette.. Noen som vet noen årsak?
Men det jeg har merket er møksvart olje.... Siden jeg hadde luktet bensin og sett det så lå jeg noen aviser under sykkelen får og finne ut hvor det kom fra.
Det tok noen dager før det kom noe på papier men det var nok bare olje. Har jeg lekasje eller eller er dette noe kjedeolje som bare renner hvor det vil?
Sorry vist dette er dumme spørsmål men jeg kan nesten ikke en dritt med sykkler.... Prøver og lære det:)
Lekasje?
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Lekasje?
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Re: Lekasje?
Sjekk om det dryppre fra motoren, deretter lokaliserer d hvor på motoren det lekker.. kjedeolja er såppas seig at den skal ikke dryppe av.
Er det mye forresten?
Er det mye forresten?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Ja kjedeolja er vanligvis en helt annen konsistens, litt fettaktig. Det kan også være f.eks om motoren din er utrolig møkkete ( merk dette skjer de fleste om den ikke blir vedlikeholdt ), så samler det seg mye olje og dritt sammen med grus 
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Sikker på at det er bensin? Kan være at lekasjen kommer fra oljetanken.
Har du fyllt på for mye olje renner det olje ut av vakumslangen på toppen av oljetanken å langs sidekåpen.
Aprilia RS 125, 2003 modell
Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi

Effektanlegg, powerfilter, kappa cdi

-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Eller en av de skruene på clutchdekselet. De har en tendens til å gå istykker fort
Hvis ikke pakningen på dekselet er dårlig da.
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
Kan være bensin som rant fra overløpsventilene i forgasseren.
Fordi når du vender en forgasser til sidene eller andre veier så vil det renne fra overløpsslangene eller ventilene. 
Fordi når du vender en forgasser til sidene eller andre veier så vil det renne fra overløpsslangene eller ventilene. 
Her skal det stå noe fornuftig.
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Men han sa jo det var svart olje.. Kommer ikke ut av gasseren det da 
Jo, hvis det er mye dritt og olje over motoren (som hos meg) så rensker jo bensinen olja bort. Da vil det se ut som svart olje.
Bare et tips, siden det bare rant den ene gangen. 
Bare et tips, siden det bare rant den ene gangen. 
Her skal det stå noe fornuftig.
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Ja, sånn ja
Du har et poeng! 
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Det er ganske tykt. Det tar noen dager mellom hver gang. Da mener jeg at når jeg flytter på sykkelen og tar den tilbake så bruker den en til to dager før jeg merker at det er kommet olje. Jeg har ikke lappen så sykkelen står som oftest i ro. nei første gang jeg la merke til det så var det fordi jeg strøk hånden oppunder sykkelen. Så det er vell på en radius av 5cm. ikke så mye:)
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.