starter ikke!
starter ikke!
har akkurat renset forgasseren og byttet batteri, el starten drar, men får ikke start. starter heller ikke når jeg triller den igang. alt annet elektrisk funker. kan det være tennpluggen?
og benismåleren lyser konstant, selv når jeg hadde nesten full tank.
og benismåleren lyser konstant, selv når jeg hadde nesten full tank.
Re: starter ikke!
Kan muligens være tennpluggen ja, samme symptomene som var på min når den ikke startet..
Selv min tennplugg var kansje bare en uke gammel eller så, så av en eller annen grunn så slutter de brått og funke. Så er vel greit og sjekke det som en start
Sjekker heller først de enkle små tingene føre man gir seg ut på og sjekke andre større og mere avanserte ting om du skjønner.. 
Selv min tennplugg var kansje bare en uke gammel eller så, så av en eller annen grunn så slutter de brått og funke. Så er vel greit og sjekke det som en start
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
da ville jeg sjekket tennpluggen. at hetta og alt det er skikkelig på.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
får sjekke tennpluggen imorgen da
men vet dere hvorfor bensinmåleren lyser konstant?
rett før dette skjedde fusket mopeden og hvis den kom under 5 tusen omdreininger ble den kvelt ganske fort.
men vet dere hvorfor bensinmåleren lyser konstant?
rett før dette skjedde fusket mopeden og hvis den kom under 5 tusen omdreininger ble den kvelt ganske fort.
Tipper flotøren på kranen er fast på et eller annet vis. 

eller kansje det er bare noe dritt som har festa seg der, gud vet hva 
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Min heller vil ikkje starte
Har tatt ut batteriet og fylt på med riktig mengde batterivann, so skal jeg lade det og så får vi bare håpe
Men tviler på det er nok, hva er spenninga på batteriet hos dere? Er spenningsmåleren på dashen nøyaktig?

Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
det er 12 V på batteriet mitt iallefall, vet ikke hva 125 har
Ja, men spenninga, liksom, den skal lade på 14,3-14,5, ikkje sant?Når ej skal starte så dett den ned på 7 og sånn:s kan ikkje ver rett 

- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
det vet jeg ingenting om
men jeg har skiftet plugg, den får bensin men ingen gnist. la det for all del ikke være coilen! kan det være noe annet? har prøvd å se etter ledninger som er ødelagte/ikke står ordentlig i.
men jeg har skiftet plugg, den får bensin men ingen gnist. la det for all del ikke være coilen! kan det være noe annet? har prøvd å se etter ledninger som er ødelagte/ikke står ordentlig i.
mopeden fusket også før den døde, og døde helt hvis jeg kjørte under 5000 rpm
sjekk om alle kontakter som kommer fra svinghjulet sitter skikkelig, sikre deg om at pluggledninga stikker skikkelig inn i plugghetta..
Om dette ikke hjelper må du fram med voltmeter og finne ut hvor feilen ligger.
Om dette ikke hjelper må du fram med voltmeter og finne ut hvor feilen ligger.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Er alle ledninger til CDI-boksen i orden?
'00 Aprilia RS 125 - Streetfighter SOLGT
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
måtte skifte tenningskabel også startet den på et blunk
men bensinmåleren lyser fortsatt da, any ideas?
Sjekk under tanken, den kontakta der du må koble ut når du løfter opp tanken: Kanskje isolasjonen har sklidd av visst du har reve opp tanken uten å tenkt på å koble ut kontakta på den
Er det med meg i alle fall 

aaah, stress xD jeg får ta det en annen dag, blir polering idag. får sjekke under tanken når sykkelen er skitten igjen 

Stress? det tar jo 2 sekunder og lukke opp tanken da..
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Hahah, ta av setet, skru opp en umbrako bolt. Ta av panserstanga, løfte opp tanken, sette den under. Kan ikke akkurat si at det tar veldig lenge nei. 
Her skal det stå noe fornuftig.
Haha, enig!
Men husk å koble ut kontakta før du løfta tanken heilt opp! ;D

jeg har akkurat fått den til å starte og funke bra igjen, da vil jeg heller kjøre litt
og det er litt forskjell på å få av tanken på RS <-05 og 06+
de smådelene på siden må også av, eller jeg pleier iallefall å ta de av så jeg får bedre oversikt, men nok om det
får vel se på det når besøket har dratt hjem
de smådelene på siden må også av, eller jeg pleier iallefall å ta de av så jeg får bedre oversikt, men nok om det
får vel se på det når besøket har dratt hjem
Trenger ikkje oversikt
bare ei lita auge under tanken 
Sist redigert av nakken94 den 22 jul 2010, 12:39, redigert 1 gang totalt.

må jo se hva jeg holder på med