Oppkjøring i morgen!
Oppkjøring i morgen!
Jeg har da oppkjøring i morgen klokken 11:30 og jeg gruer meg noe sinnsykt
Jeg må for all del ikke stryke siden jeg skal flytte til Lillestrøm om kun noen få dager (dette er min eneste sjanse i Nord!). Derfor lurte jeg på om jeg kunne få noen erfaringer fra dere som har tatt lappen, hvordan det er, hvilken rekkefølge øvelsene skjer i OSV. Alt som er relevant med oppkjøringen blir jeg veldig takknemlig for. 

Aprilia RS 125 09 Black/Red
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Re: Oppkjøring i morgen!
Bare ta deg god tid. Viktigste regelen: Er du usikker i et kryss eller rundkjøring? STOPP!
//Webmaster på Apriliaforum
Ok, skal huske på det
Kom gjerne med flere tips, trenger absolutt all hjelpen jeg kan få nå.
Kom gjerne med flere tips, trenger absolutt all hjelpen jeg kan få nå.Aprilia RS 125 09 Black/Red
Skal man ikke kjøre i en kjøregård hvor det er viktg å IKKE sette foten i bakken når man svinger eller før sykkelen står helt stille?
Du mener krypkjøring?
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Det er en øvelse der du skal kjøre mellom ca. 4 kjegler som står i sikk-sakk der du ikke må ta føttene nede i bakken, ja. Du må også utføre en U-sving i slutten av disse kjeglene og kjøre tilbake samme vei der du kom fra.
PS. er ikke sikkert det er likt med dette over hele Norge!
PS. er ikke sikkert det er likt med dette over hele Norge!
Ja er rett ved der man skal starte oppkjøringa fra. Hadde en slik øvelse når jeg var på obligatorisk mc bane kjøring i forrige kjøretime, er så og si ganske lett, men du må ikke titte ned på kjeglene, da begynner man og vingle og slikt 
Passe på til høyere og for overgangsfelt, alltid ha god oversikt over situasjonen, ligge såppas bra plassert og ha oversikt at du kan bremse ned og ikke kollidere eller kjøre ned noen, er vel basic bra og huske
Lykke til hvertfall! Håper du greier det 
Passe på til høyere og for overgangsfelt, alltid ha god oversikt over situasjonen, ligge såppas bra plassert og ha oversikt at du kan bremse ned og ikke kollidere eller kjøre ned noen, er vel basic bra og huske
Lykke til hvertfall! Håper du greier det 
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Var noen kjempegode råd der ja!
Skal gjøre mitt beste og huske på det viktigste når det gjelder kjøring blant andre trafikanter. Men kan jo alltid oppstå veldig uventede situasjoner der f.eks en fotgjenger brått bestemmer seg for å gå over osv.
Men takk igjen, og forhåpentligvis sitter en fornøyd fyr med A på førerkortet i morgen ettermiddag
Skal gjøre mitt beste og huske på det viktigste når det gjelder kjøring blant andre trafikanter. Men kan jo alltid oppstå veldig uventede situasjoner der f.eks en fotgjenger brått bestemmer seg for å gå over osv. Men takk igjen, og forhåpentligvis sitter en fornøyd fyr med A på førerkortet i morgen ettermiddag
Hehe ja kjørelæreren min sa til meg noen av de råda sist kjøretime, BRÅTT kom det en som skulle gå over fotgjenger feltet som jeg ikke så, så gjelder og holde øyene skikkelig åpene! 
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Kjenner en som fikk stryk bare pågrunn av det grunnlaget der
Han måtte nesten nødbremse, så hardt det var. Dette likte sensoren dårlig så han fikk masse kjeft etterpå og stryk på oppkjøringen. Og det er samme sensor jeg skal ha i morgen..
uff, da vet du hvertfall et svakt punkt som han "pèter" veldig på, og da er det bedre og være med varsom og ta seg tid 

Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X