Vil helst unngå å sende den på service før tiden er inne, så hjelp hadde vært ypperlig
EFI-lys problem!
EFI-lys problem!
Skulle dra til butikken i stad da jeg oppdaget at EFI-lyset ble tent når jeg prøvde å starte motoren. Etter dette står EFI-lyset på konstant med en gang jeg skrur på tenningen. Det er første gang at den har lyst
Jeg fikk start på den, men jeg la merke til en lyd som kommer fra forgasseren (normalt når du begynner å gasse, en tikkelyd) sto på konstant. Men da jeg kjørte til butikken og tilbake merket jeg ingen forskjell fra tidligere. Det eneste som jeg har gjort siden i går: skiftet parklyspære til original (siden den nye sluttet å fungere) og vasket sykkelen med vann og svamp. Kan det være fordi parklyspærene ikke er av samme type?
Vil helst unngå å sende den på service før tiden er inne, så hjelp hadde vært ypperlig
Aprilia RS 125 09 Black/Red
Re: EFI-lys problem!
Ingen som har en anelse av hva som kan være feilen? 
har akkurat det samme problemet, men min kommer på når den selv føler for det, har kjørt flere turer til byen ( ca 10 min på motorvei ) uten at den har starta mens andre ganger lyser den med en gang jeg vrir på gassen. var rund og spurte på verksted men det de sa var at den helt sikkert ikke var nullstilt sist den var på service, noe som virker ganske ulogisk.... men hvis noen har peiling på hva det kan være/måte å fikse det på ville det hvert supert. er ikke redd for å kjøre men den, men jeg lurer noe så j....... på hva det er.
min er en RS. 125 08 modell hvis det har noe å si
min er en RS. 125 08 modell hvis det har noe å si
08 aprilia rs 125
store drømmer om mille r eller nye konsept sykkelen aprilia FV2
Sjekk EPS-koblinga på forgasseren 

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Lurer på akkurat det samme, min lever sitt eget liv og lyser når den vil.
Også sier den at jeg har lite olje.. og oljetanken er full
Bare jeg gir litt gass på sykkelen blir efi lyset tent. Selvfølgelig har jeg også en Rs 08 modell....
Også sier den at jeg har lite olje.. og oljetanken er full Kjører:
x: Aprilia rs 125 2008
x: Aprilia rs 125 2006
x: Aprilia rs 125 2008
x: Aprilia rs 125 2006
Sjekk alle kabler og koblinger. Virker mest som dårlig kabling dette.
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
EFI står jo for electric fuel injection, kanskje noen dårlige koblinger? Eller at det er begynt å bli tett i bensinsystemet på en eller annen måte?
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
har begynt å lure litt, har aldri tatt fra hverandre selve tanken, men fra tanken til forgasseren er det ikke noe bensinfilter, er dette noe som forrige eier har droppet eller ligger det filter i bunnen av tanken? ville jo hvert merkelig hvis det ikke er noe slaks filter i det hele tatt, det er jo liksom ikke umulig at det kommer dritt oppi tanken. men er det noen som har et bilde av TPS'en ? eller en grei beskrivekse av hvor den er og hvordan den ser ut ? har skrudd fint lite på denne typen forgasser (har for det meste skrudd på større 4 taktere) trenger å vite hvordan den ser ut hvis jeg skal skjekke koblinger/ledninger etc. takker for all hjelp jeg kan få 

08 aprilia rs 125
Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Snakket med Askim MC og de konkluderte med at throttle-sensoren ikke var stilt riktig. Dette skal de null-stille når jeg setter sykkelen på service, og da vil EFI-lyset borte (de sa at de nullstiller denne på minst 1 sykkel per uke)
Uansett, takker for forslagene
Uansett, takker for forslagene
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Det sto løsning på det på bruket her. Holde inne mode i tre sekunder, og så tar du på tenningen mens ud holder den inne i 2 sek til. Noe sånt.
//Webmaster på Apriliaforum
Er ikke det for å fjerne service merket? Askim MC sa at de måtte koble sykkelen til en datamaskin, sånn at de kunne lese av feilkoder for så å resette den. 

Jo, det er service merket.
Nei, går uten å koble den til en datamaskin. 
Nei, går uten å koble den til en datamaskin. 
Her skal det stå noe fornuftig.