mister tenning
mister tenning
Når jeg kommer opp i rundt 70-80 og holder meg der en stund og slipper gassen litt, også prøver å gasse igjen tenner ikke pluggen og det høres ut som det ikke går rundt. hastigheten synker til ca 60 også føles det som sykkelen hopper tilbake i gir eller noe, også funker gassen igjen.
Re: mister tenning
bumb
skjedde idag igjen på en litt lengre tur, høy hastighet over lengre tid, slapp gassen, sykkelen reagerer ikke før den er nedi 40 km/t. noe feil med tennplugg?
skjedde idag igjen på en litt lengre tur, høy hastighet over lengre tid, slapp gassen, sykkelen reagerer ikke før den er nedi 40 km/t. noe feil med tennplugg?
veldig merkelig problem
prøv å bytt tenplugg sjekk svinghjulet, svinghulsnoten osv. det er jo rart at det kommer helt plutselig da men 
prøv å bytt tenplugg sjekk svinghjulet, svinghulsnoten osv. det er jo rart at det kommer helt plutselig da men rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
jeg regner med det er tennpluggen, for jeg hører når den tenner igjen. føles nesten som kjedet/giret hopper av også på igjen.
er iallefall ekkelt
er iallefall ekkelt
du kjører ikke med choken på iblant eller?
EDIT: vet ikke om de sykkelene der har choke engang jeg eller direkte innsprøyting?
EDIT: vet ikke om de sykkelene der har choke engang jeg eller direkte innsprøyting?
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
kjører aldri med choken på
Bytt plugg og rengjør gasseren
Da skal du se at det funker 
BTW, biler har butterflygassere og er utformet annerledes enn flottørgasseren som du har
Da skal du se at det funker BTW, biler har butterflygassere og er utformet annerledes enn flottørgasseren som du har

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
får vel gjøre det til vinterrengjøringen, blir ikke så mye mer kjøring de siste månedene.
jeg kopierte bare en tekst som forklarte samme problemet, bare på bil. fikk høre det av en som holder på mc, så jeg har ikke peiling :P
jeg kopierte bare en tekst som forklarte samme problemet, bare på bil. fikk høre det av en som holder på mc, så jeg har ikke peiling :P
btw; er dette et problem som bare er kjent på rs50? eller skjer det også på noen 125cc?
- ghostrider
- Silver
snakka med en på face en gang som hadde samme problemet, problemet var tennpluggen. 

- ghostrider
- Silver
kanskje jeg bare skal bytte, koster jo ikke så mye :P
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
35 kroner for en tennplugg er ikke waste of money uansett
Enten virker det, eller så gjør det ikke, men da har du ny plugg med bedre gnist enn den forrige 
Kan hende dne får for mye/lite bensin også da.
Kan hende dne får for mye/lite bensin også da.
//Webmaster på Apriliaforum
koster 99kr for en plugg (i hvertfall NGK br10eg)
- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
det har bare skjedd på nå i det siste når det er kaldt. funket helt fint om sommeren 
- AleksanderK
- Webmaster
Ja, det skjer med min og hvis det er veldg kald og rå luft ute... Hørte at man kunne stille opp blandingen litt. Prøv det 

når jeg stiller blandingen opp blir jo sykkelen enda mer kjølt ned?
siden det bare skjer når det er ca under 10 grader vil jo jeg få motsatt effekt av det jeg vil ha siden det motoren blir kaldere?
prøvde å ta på choken litt i 6 gir for å se om det gikk bedre, da begynte den bare å hoste. så den får nok bensin?
siden det bare skjer når det er ca under 10 grader vil jo jeg få motsatt effekt av det jeg vil ha siden det motoren blir kaldere?
prøvde å ta på choken litt i 6 gir for å se om det gikk bedre, da begynte den bare å hoste. så den får nok bensin?
- AleksanderK
- Webmaster
Ja, vet ikke hva det kan være. Jeg var så lur at jeg kjørte til kjøretimen. Hadde snødd litt, og under kjøretimen snødde det mer og mer, og når jeg skulle hjem ville ikke sykkelen gå på tomgang i det heletatt...
Men er sånn noenlunde når jeg har kjørt. Er din bedre når du har kjørt den god og varm?
Men er sånn noenlunde når jeg har kjørt. Er din bedre når du har kjørt den god og varm?
den er bedre når den har får kjørt i noen minutter ja. luften fryser ikke så fort i forgasseren da sikkert :
haha jo det gjør den nok. bensin fryser hvertfall ikke før 60 minusgrader
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
nå mente jeg luften som går gjennom forgasseren.
luften blir for kald så det fryser, sykkelen mister fart dvs luften blir varmere og motoren varmer luften opp igjen. sånn jeg fikk forklart det :P
luften blir for kald så det fryser, sykkelen mister fart dvs luften blir varmere og motoren varmer luften opp igjen. sånn jeg fikk forklart det :P
hmm det bør jo egentlig ikke være noe problem med, hvordan er det med choken på da?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
med choken på drukner sykkelen :P