Etter mange etterspørsler og stadig mer interesserte i RAVE 2 så tar jeg en import bestilling fra Straube Motorsport.
For de som er interessert, vennligst ta en kikk under:Generelt:
RAVE 1 er en elektronisk styrt eksosventil som blir brukt på FP sykler fra Aprilia (Rotax 122 motor).
RAVE 2 er altså en mekanisk styrt eksosventil som blir brukt mest på Rotax Max motorer innen Go-kart.
RAVE 1 +/-
+ Enklere å motere enn RAVE 2
+ Lett å få tak i deler
+ Mange steder å kjøpe
- Sjans for at bladet faller ned i stempelet hvis det knekker
- Wire (tendens til å ryke med tiden)
- Mer vedlikehold enn den mekanisk styrte
RAVE 2 +/-
+ Litt bedre effekt enn RAVE 1
+ Minimal sjans for at bladet faller ned i stempelet
+ Lett å justere når kicket skal komme
+ Lite vedlikehold i forhold til RAVE 1
- Du må borre i sylinderen
RAVE 2 skal etter min mening være mindre vedlikeholdsfri og tryggere enn RAVE 1. Dette fordi at på RAVE 2 slipper du å smøre wiren ofte, og du slipper å skifte ut bladet når det knekker. Dermed vil jeg også si at RAVE 2 er tryggere enn RAVE 1, i og med at når bladet til RAVE 1 knekker så er det ca. 30% sjans for at bladet kan dubbe borti stempelet og dermed forårsake en skjæring. Fordelen med RAVE 2 er at der skrur du fast bladet. Slik at det ikke blir "nykkinger" for hver gang bladet trekkes opp for fri eksosstrømming. Dette er grunnen til at jeg vil tro RAVE 1 bladet knekker ofte.
Jeg har dermed tenkt å ta min andre store import her for forumet. Har allerede tatt en import for dette forumet til en verdi av ca. 12 000kr, da var jeg ansvarlig for pengene til 5-6 forum-medlemmer. Men den ene av de klarte selvfølgelig svikte, dette kunne gjort at hele opplegget gikk rett i dass hadde det ikke vært for at han kun skulle ha noen få ting.
Som sagt så skal jeg ta en import av RAVE 2. Skal prøve å få prisen ned i 700kr pr. stk TOTALT!
Her får du sjansen til å gjøre et sinnsykt kupp! I og med at normalt ligger prisene på rundt 2 000kr pr. stk eks. avgifter.
Foreløpig interesserte:
- Anton
- Snooze
- Fulloggal
- Jonhusum
- Emf
- RacingKimmi
- Bronstad93
- Pepsimaxguy
Kommer til å kontakte alle interesserte i nærmere tid, dette fordi at jeg trenger bekreftelser på at dere er interesserte.
Vi gjør dette på min måte, med mine regler. Fordi til slutt, så skal alle være fornøyde med handelen!
Altså, slik gjør vi:
1. Jeg kontakter dere og får en bekreftelse.
2. Dere overfører bestemt beløp til meg (total prisen).
3. Dere gir meg deres adresser, nummer og navn.
4. Jeg gir dere min adresse slik dere kan komme å banke meg opp om jeg svikter.
5. Jeg bestiller og mottar.
6. Jeg sender RAVE'ene videre til bestemte adresser.
7. Jeg gratulerer alle med RAVE 2, og ønsker dere lykke til med monteringen.
Dere er en avtale dere er nødt til å inngå om dere vil bli med på denne handelen.
Dere blir også NØDT til å stole på meg for at dette skal fungere.
Gjerne ta en titt på denne tråden, så kanskje dere stoler litt mer på meg.

viewtopic.php?f=56&t=6628
Dette er bestillingen på over 12 000 NOK med 5-6stk andre forum-medlemmer fra Tyga Performance. Kunne lurt de trillrundt om jeg ville.

Er det noe som helst dere lurer på, eller om dere er interesserte, så legg igjen en beskjed i denne tråden!
Ha en fin dag!
- Anton

Perfeksjonist jeg skjønner du.