Hvilken type dekk ?
Hvilken type dekk ?
Trenger da nytt framdekk til min aprilia RS125.
Målene er 17" 110/70.
Hvilken type bør jeg velge ?
De jeg har sett på er :
Er det ene noe bedre enn det andre.
Det er jo en prisforskjell på nesten 1000 kr der. !
Er det kun med logoen og gjøre , eller er det kvaliteten og sikkerheten som gjelder ?
Takker for alle svar !
Målene er 17" 110/70.
Hvilken type bør jeg velge ?
De jeg har sett på er :
Er det ene noe bedre enn det andre.
Det er jo en prisforskjell på nesten 1000 kr der. !
Er det kun med logoen og gjøre , eller er det kvaliteten og sikkerheten som gjelder ?
Takker for alle svar !
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
aprilia RS125 2005
Re: Hvilken type dekk ?
sjekka hos motorsykkeldekk.com de skal ha veldig billige dekk 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
ja, sjekk hos motorsykkeldekk.com !
kjøpte mine der, knall bra og bra pris 
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
-
racingkimmi
- Mekaniker
- Sted: Flekkefjord
http://www.mamut.net/mc_dekkno/shop/
Beskrivelse Pris inkl. mva
1593300 110/70ZR17 Pirelli Dragon SuperCorsa SC1.Veil 2412,-
Racing dekk front for 125 Std.
Gummiblanding SC1 = Supersoft/soft
NOK 1220.00
Få hjem
! Beste framdekket til 125 std..
Beskrivelse Pris inkl. mva
1593300 110/70ZR17 Pirelli Dragon SuperCorsa SC1.Veil 2412,-
Racing dekk front for 125 Std.
Gummiblanding SC1 = Supersoft/soft
NOK 1220.00
Få hjem
! Beste framdekket til 125 std..Powered by Aprilia 
Aprilia RS125 09
Aprilia RS125 03 - Banesykkel
Aprilia RS125 98 - Dødssykkel
www.flekkefjordrugbyklubb.no
Aprilia RS125 09
Aprilia RS125 03 - Banesykkel
Aprilia RS125 98 - Dødssykkel
www.flekkefjordrugbyklubb.no
Takker for svar
Havnet på dette :
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... ofil=front
Noen uenigheter ?
Havnet på dette :
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... ofil=front
Noen uenigheter ?
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
aprilia RS125 2005
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
kjøp det billige dekket fra mc-deler du linker til! har dette selv, og var overaskende bra mtp. pris! sitter som F! jeg tok stoopie fra 60-0 på noen meter :P trodde jeg tryna :P
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Kjøp dekker fra motosykkeldekk, mener sev det er noen av de som har best priser og service!
Kjøp Michelin Pilot Power 2ct eller bare Pilot Power da du kun får 2CT i 160 bak.. Eller så anbefaler jeg Bridgestone BT090
Og kjøpe billigdekker er ikke noe og anbefale, de er kanskje bra på varm asfalt noe alle dekker som regel er! Men så har du hvordan de slites og blandinga av gummien + HVORDAN de oppfører seg på vått føre!
Noen dekker forsvinner jo også på 6000km føre de er ulovelige..
Kjørte på Pilot Power 2CT sån her noe som er filma når jeg kjører til skolen noen av klippa og de holdt hele 11000km ca
Kjøp Michelin Pilot Power 2ct eller bare Pilot Power da du kun får 2CT i 160 bak.. Eller så anbefaler jeg Bridgestone BT090

Og kjøpe billigdekker er ikke noe og anbefale, de er kanskje bra på varm asfalt noe alle dekker som regel er! Men så har du hvordan de slites og blandinga av gummien + HVORDAN de oppfører seg på vått føre!
Noen dekker forsvinner jo også på 6000km føre de er ulovelige..
Kjørte på Pilot Power 2CT sån her noe som er filma når jeg kjører til skolen noen av klippa og de holdt hele 11000km ca
[x] 2001 Yamaha PW 80 [x] 2004 Kawasaki KX 65L [x]Suzuki RM85L [x]Tempo Corvette
jeg har også pilot power 2ct på rsen og er storfornøyd med de dekkene på alle slags mulig føre egentlig
er å anbefale.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
BT090 er det beste dekket jeg har hatt på en lettvekter noen gang. Spent på hvordan den nye Pro varianten er.
Stor forskjell på dekk, alle som mener noe annet er dårlig informert ev. ignorante. På en annen side vil jeg si at det er slett ikke alle som TRENGER å kjøpe det dyreste og råeste, selv om det ofte er en sammenheng mellom pris og kvalitet er det også en sammenheng mellom dine behov og dekkets prestasjon.
For å ta et eksempel, for vanlig gatebruk blant sikkert 95% av brukerne her inne vil man ikke ha noe utbytte av et racedekk som Supercorsa Pro, det eneste man oppnår er at man aldri får noe særlig temp. i dekkene og man får såkalte cold tears (ev. kaldriving for de som er glad i norsk). Man sliter altså dekket FORDI man ikke får nok varme i det. For Kimmi f.eks er et supercorsa uunværlig, for når han får temp i det ute på banen kan jeg godt tenke meg det henger noe helt grusomt.
På en annen side; moralen min er langt ifra "kjøp det billigste du finner", jeg hadde ikke kjørt på Duro dekk om jeg hadde fått sponsoravtale med dem, kinadekk er billig helt til man ligger i grøfta og lurer på hva sidekåper går for på Ebay nå om dagen.
KJØP DET SOM ER BEST EGNET TIL DIN SYKKEL OG DITT BRUK; VET DU DET IKKE, UNDERSØK, LES OG SØK.
Ps. Pirelli diablo er sikkert midt i blinken, bør få mange km ut av dem, de er litt tunge hvis jeg ikke husker feil fordi de har stålkord, men på en annen side er det veldig formstabilt og slitesterkt. Vet ikke hvordan det er på våt asfalt for det har jeg ikke prøvd. Bor man en plass det er vått vil jeg anbefale å kikke litt på Michelin, de har som regel ligget foran på vått føre.
Stor forskjell på dekk, alle som mener noe annet er dårlig informert ev. ignorante. På en annen side vil jeg si at det er slett ikke alle som TRENGER å kjøpe det dyreste og råeste, selv om det ofte er en sammenheng mellom pris og kvalitet er det også en sammenheng mellom dine behov og dekkets prestasjon.
For å ta et eksempel, for vanlig gatebruk blant sikkert 95% av brukerne her inne vil man ikke ha noe utbytte av et racedekk som Supercorsa Pro, det eneste man oppnår er at man aldri får noe særlig temp. i dekkene og man får såkalte cold tears (ev. kaldriving for de som er glad i norsk). Man sliter altså dekket FORDI man ikke får nok varme i det. For Kimmi f.eks er et supercorsa uunværlig, for når han får temp i det ute på banen kan jeg godt tenke meg det henger noe helt grusomt.
På en annen side; moralen min er langt ifra "kjøp det billigste du finner", jeg hadde ikke kjørt på Duro dekk om jeg hadde fått sponsoravtale med dem, kinadekk er billig helt til man ligger i grøfta og lurer på hva sidekåper går for på Ebay nå om dagen.
KJØP DET SOM ER BEST EGNET TIL DIN SYKKEL OG DITT BRUK; VET DU DET IKKE, UNDERSØK, LES OG SØK.
Ps. Pirelli diablo er sikkert midt i blinken, bør få mange km ut av dem, de er litt tunge hvis jeg ikke husker feil fordi de har stålkord, men på en annen side er det veldig formstabilt og slitesterkt. Vet ikke hvordan det er på våt asfalt for det har jeg ikke prøvd. Bor man en plass det er vått vil jeg anbefale å kikke litt på Michelin, de har som regel ligget foran på vått føre.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Takker for ett langt og utfyllende svar der Robban.
Tror jeg muligens går for det pirelli dekket , pga jeg kjenner flere som har det til sin aprilia Rs 125 , og det som sto på sykkelen når jeg fikk den.
Jeg er av den som kan kjøre litt når det regner , men prøver minst mulig.
Er egentlig ikke så veldig bekymret over priser , pga. det er min far som betaler ettersom han vil jeg skal holde meg på veien.
Skal sjekke litt mer opp om hvor jeg får lagt om osv. i morgen , osv..
Ingenting som haster siden jeg har egentlig søtte sykkelen på vinterlagring.
Tror jeg muligens går for det pirelli dekket , pga jeg kjenner flere som har det til sin aprilia Rs 125 , og det som sto på sykkelen når jeg fikk den.
Jeg er av den som kan kjøre litt når det regner , men prøver minst mulig.
Er egentlig ikke så veldig bekymret over priser , pga. det er min far som betaler ettersom han vil jeg skal holde meg på veien.
Skal sjekke litt mer opp om hvor jeg får lagt om osv. i morgen , osv..
Ingenting som haster siden jeg har egentlig søtte sykkelen på vinterlagring.
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
aprilia RS125 2005
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Hvis prisen ikke er et tema vil jeg på det sterkeste anbefale deg Bridgestone BT090, har hatt RS 125/RS 250 i 7år nå (kjøpte RS 125 når jeg var 15, er 22 nå) og dette er med god margin de beste dekkene jeg har hatt.
Aprilia RS 250 2003
-
racingkimmi
- Mekaniker
- Sted: Flekkefjord
Bare stusset litt , at det regner er vell ingenting å ikke kjøre for :P