Jeg er ny på forumet, så jeg tenkte å skrive litt om sykkelen min.
Kan vell kanskje begynne å si litt om meg selv: Heter Edvard, og 1.april 1995 kom jeg til verden. Er 16 år gammel. Jeg bor på en liten øy, nærmere kalt Sula, like utenfor Ålesund i Møre og Romsdal. På fritiden min går mye av tiden min til skole, fotball, venner og "barnet" mitt; sykkelen.
Sykkelen:
Sykkelen er en Aprilia RS 50 2010 modell, for øyeblikket helt original.
Fargen er av typen perlemor, som er en farge jeg egentlig ikke vet så mye om. Det eneste jeg vet er at den blir veldig fin i solskinn
Oppdateringer om sykkelen finner du nedover siden. Skal prøve å oppdatere jevnlig.
Jeg kjøpte sykkelen i slutten av 2010 (kjøpte den i november tror jeg). Jeg kjøpte sykkelen helt ny av en forhandler her i området (Ålesund).
Uheldigvis kom snøen rett etter sykkelen var kommet i hus, så den ble stående inne ganske lenge. I januar forsvann snøen, og sykkelen kom på veien igjen.
Innkjøringen har endelig startet.
Som tidligere nevnt er sykkelen original, men det blir den bare under innkjøringsperioden.
Jeg har gjort meg noen tanker om hva jeg skal gjøre med sykkelen:
Trim: Jeg er ikke av den mest erfarne typen når det gjelder og skru, så det jeg har tenkt er: Effektanlegg, dyse og drev.
Styling: Jeg har også tenkt å sette på rimtape (hvit) og hvit dekkpenn.
Er usikker på om jeg skal kutte skiltopphenget siden det er plastikkskilt. Er redd skiltet da kan smelte siden potta er rett under setet.
Her er noen bilder:

Noen bilder etter vask (en kompis sin RS 50 er også med på noen av bildene):
Flere bilder kommer!
Tenkte å gi dere en liten oppdatering. Idag, 1.april, fylte jeg 16 år og det var på tide å ta teorien på mopedlappen

Jeg besto på første, og er allerede godt i gang med kjøringen.
Nå begynner sesongen, og jeg håper på å få noen updates jevnlig.
I helgen har jeg endelig fått tatt en skikkelig vask på aprilian.
Etter vasken fikk jeg en liten photoshoot, og en aldri så liten kjøretur!
Et bilde fra kjøreturen:
Under påskeferien skjedde det som jeg hadde håpt ikke skulle skje. På veien opp mot huset mitt er det forferdelig med hull og stein i vegen pga. veiarbeid. Så det som skjedde var at framdekket mitt punkterte, men heldigvis holdt jeg meg på to hjul!
Dette skjedde på kvelden på en tirsdag i ferien, og nytt dekk ble bestilt onsdag morgen. Men så var det den f******* påskeferien og de h******** helligdagane, så dekket kommer ikke før tirsdag den 26.04. Dekkene som står på sykkelen når den kommer fra fabrikk er noe dritt, så nå bestilte jeg kvalitet: PIRELLI!
Har ikke vert så altfor mye trafikk med meg på forumet i det siste, men kommer med en liten oppdatering nå. For noen uker siden ble framdekket skiftet (grunn står over), har skiftet skiltoppheng (EvoTech) og i dag er det ankommet et effektanlegg og dysesett til meg. Har ventet i lang tid på første-gangs service, men fredag 13.mai er det ventetiden over
Etter servicen blir det å finne tid til å få satt på trimmen, for jeg har en skjærgårdsjeep (båt) som trenger stell og bunnsmøring til sommeren. Bilder av både skiltoppheng og prosessen med trimmingen vil komme på plass så fort som mulig.
Lenge siden sist nå! I den siste tiden har jeg fått satt på trimmen (Metrakit RK Replica effektanlegg og dyse, 88) Toppfarten på sykkelen er nå 90 km/t. Som dere kan lese i forrige post har jeg også skiftet skiltoppheng
Det neste jeg prioriterer er rimtape! Må bare gidde å bestille/kjøpe. Bilder fra trimmingen og skiltopphenget:
Kjedet har i det siste vært alt for slakt! Dessverre er jeg så dum å kjøre med det.. Nye drev og kjede er bestilt, å dagen før det skal ankomme i posten, hoppet kjede av å beskytteren til kjede knakk. MER I UTGIFTE NO! eneste positive er at det blir nye drev (14-48) og nytt kjede
Er det noen som vet hvor jeg evt. kan få kjøpt ny beskytter?