Burde GPR`n en liten tur på sykehuset?

Generelt om motorsykkelverden + diskusjoner om alle sykler som Aprilia ikke har produsert. Alt innenfor tohjulingverdenen, fra 50 cc og oppover!
Brukeravatar
Mantis
Bronze
Sted: Ålesund

Burde GPR`n en liten tur på sykehuset?

Legg innav Mantis » 21 jun 2007, 00:55

Jeg må innrømme at jeg vurderer sterkt å bare levere inn hele sykkelen på verksted, det er en del småtjaffs som feiler den om dagen.

- Jeg tror en pakkning er gåen nede med sylinderen mot blokka. Det er en del veske som ikke lukter bensin der nede, tror det kan være kjølevann? Det er ikke mye, men jeg ser at det ikke er tett.

- Speedometeret er totalt ute å kjører! Det lyser ikke, turtelleren går feil vei og det viser 80km/t når jeg kjører i kansje 20km/t. Så når jeg peiser på pikker speedo 190 før det går tilbake til 100km/t og stopper på rundt 180km/t når jeg peiser den for fult. Det værste er vel at den har lagt på et 2 tall foran odo telleren, så det står at den er gått 28000km! Den er bare rullet 8000km.

- Bakdekket er ganske slitt, er litt spor igjen men det glipper hele tiden bare det er litt fukt på asfalten. Fordekket er en del buler på, virker som det har sprekt i skøytene eller noe.

- Nå i det siste har jeg hørt en liten kakke lyd på vise turtall. Kakkelyden kjennes rett under salen. Jeg kjenner kakkingen ekstra godt når jeg slepper gassen ved rundt 3-4000rpm og bare triller. Den kan være det at fordrevet har vært på i 8000km og kjedet er veeeldig slitt.
Vist ikke er det vel veiva eller noe som har kuka seg?

- Den rister så hinnsides at jeg blir redd. Det er akurat som tusen metall lyder klingrer seg sammen når jeg ruser den. Ristingen gir seg helt etter rundt 8000rpm. Det bedrer seg om jeg strammer eksosanlegget og del andre små ting (skruen som holder fast eksosen under er ødelagt. Må ta den med vinkesliper) Men det må da være noe som får det til å riste igjen?
Jeg tenker med en gang slark i råden, men det er svært ofte "hobby-mekanikere" tar feil

Ellers tror jeg det skulle vært byttet en del lager både her og der, men om jeg gidder å begynne å splitte motorblokka og sette inn alle mulige lager og dill er så som så med. Ikke det at jeg har gjort det før heller, men greie det skulle jeg nok fått til etter noe dager.

Off, jeg bare lei meg og litt sint når jeg tenker på sykkelen. Hver gang jeg er ute å kjører tenker jeg "går den til hælvette nå?" "Hva i huleste var den lyden?" osv. Jeg er drit lei av at den er sånn nå.
Så spørs om jeg bare må invistere i noen verkstedtimer, koster ikke så mye på mc-deler. Det tar ikke mer en maks 1 time her i fra inkl ferge så.

:roll:
“Id rather see my sister in a whorehouse than my brother on a Jap bike”

BMW E39 Mtech
Derbi GPR Hebo Edition [Solgt]

Brukeravatar
Tim
Silver
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Tim » 21 jun 2007, 01:07

Du burde ta en tur til doktorn med barnet, ja! :lol:
Noen kjører Aprilia, andre kommer senere.

morten_kjar
Småproff
Sted: Tønsberg

Legg innav morten_kjar » 21 jun 2007, 16:30

skru den helt frahverandre og sammen igjen?

har du ikke lært at du skal gå over alle muttere, skruer og koblinger en gang i uka????? :? :roll:
my RS solgt =)

Gå tilbake til «MC generelt»