Dere har sikkert ikke hørt så veldig mye om meg og sykkelen min enda, men har nå bestemt meg for å lage en slik en worklog for å vise dere hva som er gjort og hvordan resultatet ble!
Har ikke tatt masse bilder underveis dessverre, men jeg skal ihvertfall forklare hva som er gjort med sykkelen!
Jess, kjøpte min aprilia rs 125 1998 modell høsten 2005. Hadde lenge vært på utkikk etter en rs i prisklassen rundt 30 høvdinger. Fikk 28'000 til konfen + at jeg hadde en del penger fra sommerjobber o.l!
Interessen for mc har jeg hatt siden jeg gikk på barneskolen, nesten alle i kompisgjengen var fast bestemt på å en dag kjøre 125cc, noe som fåtallet klarte å realisere:P
Men back to basic, fant altså denne ganske rasskjørte og stygge aprilia'n på sparbu. Jeg hadde null og niks peiling på mc da, så jeg hadde ingen anelse om hva som skulle sjekkes før man gikk til innkjøp.
Så jeg endte altså opp med en ganske herpa sykkel dessverre. Dette fant jeg ut litt etter hvert da ting begynte å falle sammen.
Lappen var i boks 16. Juli 2006 og jeg kjørte sykkelen helt til rundt novembertider da jeg bestemte meg for å plukke ned hele driten og gjøre alt på skikkelig vis!
Begynte med å splitte blokka, fikk hjelp av en kompis som har god peiling på motor. Skiftet alt som var av lagre, clutchlameller, balansedrev og vasket alt grundig inni der. Smelte alt sammen igjen og begynte med finessene. Altså grunnarbeidet på all plasten.
Grunnet jobb rakk jeg ikke å bli ferdig med dette før
februar 2007. Da ble sykkelen hellakkert i black gloss. Tenkte å ha et clean tema på sykkelen først og fremst så jeg hadde den helt sort, uten noe slags detaljer og dekaler.
Vasket hele ramma og alt skikkelig, smørte sykkelen sammen og la ut på tur:p
Fiksa ny forgasser siden den gamle var 24mm(!). Gikk i god tro på at det var en 28mm gasser på sykkelen helt til jeg tok den av for å vaske den. Skiftet altså den lille gasseren til en 34mm mikuni gasser som kom fra en vraka rs250 som en annen kompis hadde i garasjen. Har enda ikke betalt for den
Fikk ikke til å stille inn sykkelen optimalt siden jeg hadde for lita dyse (270 da). Så jeg bestilte nye dyser, 290 og 300. Men i mellomtiden klarte jeg ikke å dy meg. Følte en trang til å kjøre, tenkte ikke over konsekvensene med at sykkelen fikk for lite bensin. Så da gikk det som det måtte gå, varmeskjærings!
Fin topp?
Bestilte nytt sylinderkit fra pålarn samt dekaler, piperx powerfilter og zx6r skiltoppheng + blinkers og fibre-lyte yoke + instrument surround fra england! Fikk smekka det på sykkelen. I mellomtiden skiftet jeg bremsevæske, demperolje og simringer i forgaffelen.
Nå driver jeg å kjører inn, har akkurat fått på kåpene og finishen på sykkelen:
Ting som er planlagt:
[x] Overhaling av motor
[x] Sylinderkit
[x] Hellakkering black gloss
[x] Detaljlakkering av bremsekalipper, bremseskive og andre småting
[x] Nye dekk + dekkpenn
[x] Rød rimtape
[x] Dekalsett, aprilia alice
[x] Fibre-lyte carbon yoke + instrument surround
[x] PiperX Power induction kit
[x] Mikuni 34 flatside
[x] Arrow street 2t anlegg
[x] Nye gitter fra esso!
[x] Kawasaki zx-6r skiltoppheng
[x] Nye blinkers
[x] Carbon tankpad
[x] Undertray i aluminium
[x] Eksosanlegg lakkert i varmebestandig sort matt!
[ ] Sota vindskjerm
[ ] nytt skilt
[ ] Trekke om seter i sort skai
Noen som har tips til mer jeg kan gjøre?
mvh
Erlend!