Rammesjev?
Rammesjev?
Har misstanke om at sykkelen min e rammesjev etter et lite velt.
Det som gjør til at jeg trur det er fordi bakskjemen tar i ene sida på hjulet. Ser at det ikke e på lik linje og.
Det som gjør til at jeg trur det er fordi bakskjemen tar i ene sida på hjulet. Ser at det ikke e på lik linje og.
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
Re: Rammesjev?
Liten velt, hva snakker vi om da?
Støttevelt?
10-20km/t
30-40km/t?
Hadde vært veldig greit å vite hva du legger i "Liten"
Støttevelt?
10-20km/t
30-40km/t?
Hadde vært veldig greit å vite hva du legger i "Liten"
Den er tvilsomt rammeskeiv. Da det er snakk om svingarmen. Etter hva jeg forstår ut ifra det du har skrevet så er det ikke snakk om store velten. Hovedramma er mye mer utsatt for å bli rammeskeiv ved krasj. Bakskjermen regner jeg med du mener den rett over bakhjulet og ikke undertrayen?
Bakskjermen MIN (i carbon) er også vanskelig å få korrekt. Med 160 dekk er det ofte snakk om 3-5mm før den subber i dekket. I starten så gjorde den det også. Men fikk justert den. Er sånn hull der du fester skjermen som du kan flytte på.
Prøv det. 
Bakskjermen MIN (i carbon) er også vanskelig å få korrekt. Med 160 dekk er det ofte snakk om 3-5mm før den subber i dekket. I starten så gjorde den det også. Men fikk justert den. Er sånn hull der du fester skjermen som du kan flytte på.
Prøv det. 
Her skal det stå noe fornuftig.
50-60km/t ca. Var ikke så godt å ta bilde....
Sykkelen for skrapande bort over veien. På høygre side, hadde skrapemerker med hjulbolten med bakhjul. Trilte den heim ca 1 km. bakskjemen hadde vist låge borti dekket, sånn at den hadde slipt vekk venstre side av bakskjemen.
Sykkelen for skrapande bort over veien. På høygre side, hadde skrapemerker med hjulbolten med bakhjul. Trilte den heim ca 1 km. bakskjemen hadde vist låge borti dekket, sånn at den hadde slipt vekk venstre side av bakskjemen.
Skal sjå på det Anton. Takk
Hmm, det beste er nok i gi oss er bilde for å se 
Gir jo ikke mening, du falt på høyre side men skjermen er skrapt på venstre?
Er nok bare skjermen som var skjevt montert
Gir jo ikke mening, du falt på høyre side men skjermen er skrapt på venstre?
Er nok bare skjermen som var skjevt montert
Har et håp no at den kan ha vridd seg menst eg falt.
Skal sjå på det i mårra.
Skal sjå på det i mårra.
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
Jeg har 160 bakdekk, baksjermen min subba nedi bakdekket, og subba mere på den ene siden enn den andre. Den var vist bare skrudd inn litt skeivt 
Så det er fiksa nå
Så det er fiksa nå
Tviler på at den er rammeskeiv :P tror nok det bare er bakskjermen din som har vridd seg elns. 
Husqvarna wr125 2002 white and black editon
Aprilia rs125 2006 italkit
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Aprilia rs125 2006 italkit
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Jeg tviler også veldig på at den er rammeskeiv. Det er nok kåpene dine som har tatt imot det meste av fallet. Har nok bare dunket borti bakskjermen.
Hvordan gikk det med deg forresten?
Hvordan gikk det med deg forresten?
Han sitter nå ihvertfall og skriver til Apriliaforum, det er et godt tegn! 

Hahaha, sant Anton da er han ihvertfall ikke død 
om du kjører rett fram på en strekke og den går den ene veien uten at du svinger så en den rammeskev, tviler på at din er det 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Litt OT, men man kan faktisk få rygg problemer av å kjøre med en rammeskeiv sykkel
Fordi man automatisk lener seg den andre veien for å rette opp
Fordi man automatisk lener seg den andre veien for å rette opp
E sikkert berre bakskjermen som e skjev ja.
Jeg fikk ingen skader!
Var på vei heim fra en kompis, hadde blitt under minus. Skulle berre gire opp også begynnte bakdekket å spinne, mista kontroll på sykkelen og til slutt var det berre å kaste seg av ! Jeg var like hel, ingen skader. men sykkelen derimot var ikke så fine lengre.
heile høyre side var fucka opp. tank også.
E det nokken billige sider som eg kan finne org deler til Aprilian ?
også kanskje slipe vekk noen av de stygge hakkene på svingarmen ?
Jeg fikk ingen skader!
Var på vei heim fra en kompis, hadde blitt under minus. Skulle berre gire opp også begynnte bakdekket å spinne, mista kontroll på sykkelen og til slutt var det berre å kaste seg av ! Jeg var like hel, ingen skader. men sykkelen derimot var ikke så fine lengre.
E det nokken billige sider som eg kan finne org deler til Aprilian ?
også kanskje slipe vekk noen av de stygge hakkene på svingarmen ?
Oj, når var dette?
Hør med www.OEMparts.no, han ordner som regel originale deler til en grei pris. Send han en mail!
Gjerne sjekk innom www.eBay.no også, de har veldig mye brukte deler som gjerne er like fine som de nye.
De stygge hakkene i svingarmen kan du evt. prøve å pusse bort om de ikke er så veldig dype?
Hør med www.OEMparts.no, han ordner som regel originale deler til en grei pris. Send han en mail!
Gjerne sjekk innom www.eBay.no også, de har veldig mye brukte deler som gjerne er like fine som de nye.
De stygge hakkene i svingarmen kan du evt. prøve å pusse bort om de ikke er så veldig dype?
Som de over har sagt!
bilder hjelper!
men det skal jo litt til for at den blir rammeskeiv..
bilder hjelper!
men det skal jo litt til for at den blir rammeskeiv..
X: