Hvor brede dekk kan man få på orginal felgene ?
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
Hvor brede dekk kan man få på orginal felgene ?
Jeg lurer på hvor brede dekk man kan få på orginal Aprilia rs felger, både bake og framme. Sykkel blir så mye råere da !!
Blir sykkelen treigere pga. rullemotstand ? eller har brede dekk andre ulemper untatt prisen ? 

2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
Re: Hvor brede dekk kan man få på orginal felgene ?
Største man kan ha bak tror jeg er 170 
170 er vanskelig og få på men tror det går.
det mest normale og butte til er 160.
150 er orginalt.
det mest normale og butte til er 160.
150 er orginalt.
- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Kontakt:
på 2000. mod felgene ? fremme da ? 
2000
jo større dekk man har, desto dårligere kjøre egenskaper vil sykkelen få! 
det vil bli vanskeligere å svinge osv.
det vil bli vanskeligere å svinge osv.
X:
Det her ble nettopp tatt opp i en tråd.
Men 170 bak har jeg hørt snakk om. Du klarer nok presse på 180 også, men da må du av med bakskjermen. Jeg synes selv at 170-dekk er det du maks bør gå for. Jeg har selv 160-dekk, og det er akkurat perfekt i mine øyne. Dekket blir også ofte seendes "boblete" ut om du kjører på med alt for stort.
Større dekk har visse ulemper ja. Det sier seg nesten selv. Sykkelen vil bli litt treigere på alle måter. Både i akselerasjon, toppfart og svinging. Har som sagt selv 160-dekk bak, men originalt foran. Jeg kjenner absolutt ingenting av det over. Men hadde jeg gått opp et hakk til, både fremme og bak, da er jeg redd jeg ville ødelagt en del av kjøreegenskapene.
Det er som regel en grunn til at drivverket blir levert med de størrelsene på delene de blir leverte med.
Selv vil jeg si at å gå fra 150 til 160-dekk ikke utgjorde noe forskjell for meg. Men den så betydelig større ut!
Men 170 bak har jeg hørt snakk om. Du klarer nok presse på 180 også, men da må du av med bakskjermen. Jeg synes selv at 170-dekk er det du maks bør gå for. Jeg har selv 160-dekk, og det er akkurat perfekt i mine øyne. Dekket blir også ofte seendes "boblete" ut om du kjører på med alt for stort.
Større dekk har visse ulemper ja. Det sier seg nesten selv. Sykkelen vil bli litt treigere på alle måter. Både i akselerasjon, toppfart og svinging. Har som sagt selv 160-dekk bak, men originalt foran. Jeg kjenner absolutt ingenting av det over. Men hadde jeg gått opp et hakk til, både fremme og bak, da er jeg redd jeg ville ødelagt en del av kjøreegenskapene.
Det er som regel en grunn til at drivverket blir levert med de størrelsene på delene de blir leverte med.
Selv vil jeg si at å gå fra 150 til 160-dekk ikke utgjorde noe forskjell for meg. Men den så betydelig større ut!

Her skal det stå noe fornuftig.
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Kontakt:
Tusen takk Anton ! Må si du er veldig kunnskapsrik
Setter veldig pris på svarene du gir meg, du forklarer på en veldig fin og forståelig måte ! Har forelsket meg i forumet og Aprilia ^^ 
2000
freddy her på forumet har 170 bak om jeg husker riktig 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
jepp jeg har det, men forrige eier som monterte det, det er ikke å anbefale det blir for stort ser litt bollete ut ifra siden så gå for enten 150 eller 160 du.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!