Trim innstillinger
- Kristian93
- Fersk Racer
Trim innstillinger
Hei har det oppsettet som er nevnt i signaturen. Har forgasser nålen på det fjerde hakket og 142 dyse. Den starter ikke alltid og fusker opp til 7000 rpm. Kan det ha noe med det kalde været ute?
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm
Re: Trim innstillinger
Hva legger du i ordene "starter ikke alltid"? Både det at den ikke starter eller det at den fjusker kan ha noe med været å gjøre.
Faktorer som slår inn:
- Har den stått et par dager, trenger det litt tid.
- Kjører du med powerfilter, kan den fjuske litt.
- Kan være dårlig plugg, som gjør at den ikke alltid starter like lett.
- Kaldt vær, kan være grunnen til at den ikke alltid starter på første trykket.
Mest sannsynlig skyldes fjuskingen litt feil justering av nåla. Det at den ikke starter tror jeg enten må være kaldt vær, dårlig plugg (sjekket plugg?) eller at den har stått litt.
Har du åpent filter (powerfilter), spiller været en rolle på hvor rent sykkelen går.
Faktorer som slår inn:
- Har den stått et par dager, trenger det litt tid.
- Kjører du med powerfilter, kan den fjuske litt.
- Kan være dårlig plugg, som gjør at den ikke alltid starter like lett.
- Kaldt vær, kan være grunnen til at den ikke alltid starter på første trykket.
Mest sannsynlig skyldes fjuskingen litt feil justering av nåla. Det at den ikke starter tror jeg enten må være kaldt vær, dårlig plugg (sjekket plugg?) eller at den har stått litt.
Har du åpent filter (powerfilter), spiller været en rolle på hvor rent sykkelen går.

Her skal det stå noe fornuftig.
Fjusker opp til 7000rpm er Nåla, mener jeg har nåla på ann øveste hakket og jeg har 145 dyse og den går litt tykt.. Og min går HELT reint.. Så vil si nåla di står ganske fucka innstilt..
Husqvarna wr125 2002 white and black editon
Aprilia rs125 2006 italkit
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
Aprilia rs125 2006 italkit
Aprilia rs125 1997 fp
"2strokesmoke"
- Kristian93
- Fersk Racer
Men er ikke det egentlig greit å hakket på det nest øverste hakket? Har byttet plugg og ladet batteriet nå, starter hver gang. Har heller ikke powerfilter. Men kan ikke slippe sykkelen under 3 rpm, da stopper den
Har virkelig været så mye å si? 
jeg syns det høres ut som nåla di er helt feil innstilt..
“I take risks, not to escape life, but to stop life escaping me.”
Cagiva mito sp525
Cagiva mito sp525
- Kristian93
- Fersk Racer
Er nok antaglivis det ja, men Anton: Du kan jo det her, hvilket hakk skal jeg sette den på da, uten at den skjærer seg? 

Nå husker jeg ikke hvor min står da. Men prøv deg frem gjennom alle hakkene, så ser du hvilken sykkelen går best på!
Du skjærer ikke sykkelen om du har "rett" dysestørrelse. Altså anbefalt dysestørrelse. Så hadde jeg vært deg ville jeg bare prøvd meg frem.
Du skjærer ikke sykkelen om du har "rett" dysestørrelse. Altså anbefalt dysestørrelse. Så hadde jeg vært deg ville jeg bare prøvd meg frem.

Her skal det stå noe fornuftig.